Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Gek op gaten!
Gek op gaten!
Jos Burgers

Jos Burgers is bestsellerauteur van managementboeken en spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid.

Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zes van zijn boeken zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar. 

Meer over Jos Burgers
Audio-interview
Nooit meer boren Justin van Lopik 4 april 2012 ‘Welke klanten wil je over een jaar kwijt zijn?’ Jos Burgers stelt deze opmerkelijke vraag vrijwel meteen aan het begin van het Boekevent Gek op gaten. Het gaat hem om de positionering van het merk. Lees het volledige artikel
Jos Burgers

Gek op gaten!

Ontdek wat klanten écht willen

Gebonden Nederlands 2012 1e druk 9789089651150
29 stemmen
1
Voormalig Nr. 1Totaal 58 dagen
EvergreenTotaal 954 dagen
Verkooppositie 1242Hoogste positie: 1
Gebonden | NL € 21,50 E-book | NL € 16,99
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
21,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Vaak wordt gedacht dat klanten op zoek zijn naar producten en diensten. Maar wie zich beter verdiept in wat klanten écht willen, ontdekt dat ze vooral behoefte hebben aan oplossingen. Oplossingen waar ze plezier aan beleven of die hun 'pijn' wegnemen. Om dit wezenlijke verschil te illustreren, gebruikt Jos Burgers in dit boek de treffende metafoor van boren en gaten. De boren staan hierbij voor de producten en diensten die u levert, de gaten voor de behoeften en wensen van uw klanten.

In 'Gek op gaten' beschrijft Jos Burgers op een luchtige en humoristische manier wat klanten écht willen. Aan de hand van heldere en aansprekende praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe belangrijk het is om u in uw klant te verplaatsen en klantgericht te zijn. En dat dit vraagt om medewerkers die flexibel, proactief en betrouwbaar zijn. Medewerkers die oprecht geïnteresseerd zijn in hun klanten, hen met plezier helpen en met hen meedenken. Want klantgerichte medewerkers zijn als geen ander in staat om een brug te slaan tussen boren en gaten.

Trefwoorden

klantgerichtheid   klanttevredenheid   ondernemen   klantenbinding   klantwensen   marketing   klantbeleving   klantwaarde   klantbehoeften   klantrelaties   verkopen   servicemanagement   servicekwaliteit   communicatie   klantenservice   klantloyaliteit   bedrijfsstrategie   medewerkersbetrokkenheid   klantinteractie   luisteren   klantgedrag   verkoopstrategie   klantfocus   klachtenafhandeling   empathie   klachtenmanagement   jargon   service   concurrentievoordeel   dienstverlening  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789089651150
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:144
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:8-2-2017
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (7)

recensie
Gek op gaten!
Peter Streefkerk | 4 april 2014
Henri Ford zei ooit: ‘Als ik naar mijn klanten had geluisterd, dan hadden ze mij gevraagd een sneller paard te bouwen’. Gelukkig was Henri Ford eigenwijs. Hij werd zo de bedenker van de autoproductie via de lopende band en een van de meestverkochte auto’s ooit, de T-Ford. Jos Burgers borduurt voort op dat principe van begin vorige eeuw met zijn nieuwe boekje ‘Gek op gaten’.
Lees verder
recensie
Gek op gaten!
Ricardo van Noort | 6 november 2012
De titel 'Gek op gaten' staat symbool voor de metafoor die Jos Burgers als rode draad gebruikt in zijn boek. Klanten zijn niet op zoek naar producten, maar naar oplossingen. Met de ondertitel 'Ontdek wat klanten écht willen!' leidt Burgers het boek in naar waar hij daadwerkelijk naartoe wil; het (kritisch) beschouwen van je eigen gedrag en het verbeteren van je (eigen) klantgerichtheid.
Lees verder
recensie
Gek op gaten!
Paul Hassels Mönning | 25 april 2012
Klantgerichtheid is geenszins vanzelfsprekend in Nederlandse (B2B-)bedrijven. Jos Burgers hamert in 'Gek op gaten' op het belang van de menselijke factor daarbij. In 30 compacte hoofdstukken staat de metafoor centraal van de boormachine versus het gat: levert u producten of daadwerkelijke oplossingen voor uw klanten? Een denkwijze die ook nu in een tijdperk van digitalisering van oriëntatie- en koopprocessen van grote waarde blijft.
Lees verder
recensie
Gek op gaten
Paul Hassels Mönning | 25 april 2012
Klantgerichtheid is geenszins vanzelfsprekend in Nederlandse (B2B-)bedrijven. Jos Burgers hamert in 'Gek op gaten' op het belang van de menselijke factor daarbij. In 30 compacte hoofdstukken staat de metafoor centraal van de boormachine versus het gat: levert u producten of daadwerkelijke oplossingen voor uw klanten? Een denkwijze die ook nu in een tijdperk van digitalisering van oriëntatie- en koopprocessen van grote waarde blijft.
Lees verder
recensie
Gek op gaten!
Eric van Arendonk | 28 maart 2012
Ontdek wat klanten echt willen, zo luidt de ondertitel van dit boek. Maar wat heeft dat nu met gaten te maken. Wie de auteur wat beter kent, kan de titel 'Gek op gaten' wel plaatsen. Het heeft betrekking op het verhaal dat de auteur als een soort handelsmerk voert. Kort samengevat gaat het over een man die boren verkoopt. Feitelijk moet hij niet de boren verkopen maar de gaten die die boren maken, want daar is behoefte aan. Wanneer die gaten gemaakt zouden kunnen worden zonder die boren, verkoopt de man niets meer. Hij verkoopt dus gaten in plaats van boren. Dit boekje gaat dus over gaten, met andere woorden over dat wat de klant echt nodig heeft en niet wat wij denken dat hij nodig heeft.
Lees verder
recensie
Gek op gaten
Eric van Arendonk | 28 maart 2012
Ontdek wat klanten echt willen, zo luidt de ondertitel van dit boek. Maar wat heeft dat nu met gaten te maken. Wie de auteur wat beter kent, kan de titel 'Gek op gaten' wel plaatsen. Het heeft betrekking op het verhaal dat de auteur als een soort handelsmerk voert. Kort samengevat gaat het over een man die boren verkoopt. Feitelijk moet hij niet de boren verkopen maar de gaten die die boren maken, want daar is behoefte aan. Wanneer die gaten gemaakt zouden kunnen worden zonder die boren, verkoopt de man niets meer. Hij verkoopt dus gaten in plaats van boren. Dit boekje gaat dus over gaten, met andere woorden over dat wat de klant echt nodig heeft en niet wat wij denken dat hij nodig heeft.
Lees verder
recensie
Gek op gaten
Michel Hoetmer | 19 maart 2012
Wat willen klanten nu écht? Jos Burgers geeft antwoord op deze vraag in zijn nieuwste boek Gek op gaten. Burgers begrijpt zelf prima wat zijn klanten willen: dunne, lekker leesbare boeken met een nuttige boodschap. Hij produceert al jaren gaten voor zijn klanten.
Lees verder

Lezersrecensies

3.9 van de 5
29 stemmen
14
6
2
6
1
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Nooit meer boren
Justin van Lopik 4 april 2012 ‘Welke klanten wil je over een jaar kwijt zijn?’ Jos Burgers stelt deze opmerkelijke vraag vrijwel meteen aan het begin van het Boekevent Gek op gaten. Het gaat hem om de positionering van het merk.
Artikel lezen
interview
Jos Burgers: ‘Denk in gaten, niet in boren’
Hans van der Klis 30 januari 2012 Zijn laatste drie boeken bereikten de eerste plaats in de top 10 van bestverkochte managementboeken. Zijn nieuwe boek over klantgerichtheid heeft Jos Burgers de titel Gek op gaten meegegeven, naar zijn populaire metafoor over boren en gaten. ‘Metaforen werken geweldig, zowel tijdens presentaties als in boeken.’
Artikel lezen
interview
Jos Burgers: ‘Het slechtste dat je kunt doen, is vragen van klanten beantwoorden’
Ronald Buitenhuis 26 januari 2012 Met Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, en Geef nooit korting!, haalde Jos Burgers hoge toppen in de lijsten van best verkopende managementboeken. Zou dat met zijn nieuwe boek Gek op gaten dat eind februari verschijnt ook gaan gebeuren? Heeft de marketinggoeroe letterlijk een nieuw gat in de markt gevonden? Managementboek Magazine sprak alvast even met de auteur.
Artikel lezen

Over Jos Burgers

Jos Burgers (1951) is auteur van managementboeken en veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid. Na een universitaire studie Bedrijfseconomie met als specialisatie Marketing Management was Jos ruim tien jaar hogeschooldocent marketing. Na die periode adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt Jos zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties. Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Jos houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos Burgers is auteur van bestsellers als Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Geef nooit Korting!, Gek op Gaten, De Wet van Snuf, Eén fan per dag en Wacht niet op de wind, ga roeien! Zes van zijn titels zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar. Van Jos’ complete oeuvre zijn meer dan 300.000 exemplaren verkocht.

Andere boeken door Jos Burgers

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Klanten zijn gek op gaten
2. Dat wil iedereen wel!
3. Boren met een hoog gatengehalte
4. Betere boren dan concurrenten
5. Kiezen om gekozen te worden
6. De medewerker als brug tussen boor en gat
7. Bloemen houden van klanten
8. Beter onecht vriendelijk dan echt onvriendelijk
9. Op zoek naar het gat
10. Praten in termen van gaten
11. Hoe kom je van boren af?
12. Luisteren met een leeg hoofd
13. Met alle respect!
14. Vertrouwd worden is een groot gat
15. Ontregel uw organisatie
16. Denken in mogelijkheden
17. Geen cent te veel hoor!
18. Doen wat de klant wil
19. Het abc'tje dat ook thuis werkt
20. Ik ben het garantiebewijs
21. Kiezen geeft kiespijn
22. Fans maken met gemak
23. Servicehelden die de klant ontzorgen
24. Tijd is een tijdloos gat
25. Voorkom klachten over de klachtafhandeling
26. De overtreffende trap van gaten maken
27. Buiten winnen is binnen beginnen
28. Ontdek wat klanten écht willen!
29. Laat je beter maken
30. Het gatengehalte van Gek op gaten

Vaak samen gekocht

Gek op gaten!
Jos Burgers over klantgerichtheid
52,49
Prijs voor beide

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Hondenbrokken
    Jos Burgers
    Hondenbrokken
    € 21,50
  • Een hogere prijs is pure winst
    Jos Burgers
    Een hogere prijs is pure winst
    € 42,95
  • No Budget Marketing
    Jos Burgers
    No Budget Marketing
    € 27,50
  • Jos Burgers over klantgerichtheid
    Jos Burgers
    Jos Burgers over klantgerichtheid
    € 30,99
  • Cool is Hot
    René C.W. Boender
    Cool is Hot
    € 22,50
  • Klanten zijn eigenlijk nét mensen!
    Jos Burgers
    Klanten zijn eigenlijk nét mensen!
    € 24,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gek op gaten!

        Gek op gaten!
        Jos Burgers
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Gek op gaten!

        Verwijder uw beoordeling