OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    1.510 resultaten
    recensie
    Marketing
    29 november 2022
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Schrijvers doen er wijs aan ‘Schrijven voor het brein’ van Wim van der Mark, Martin Kranenburg en Michel Rolvink erbij te pakken. Als ze tenminste willen dat de lezers van onze websites, brochures of artikelen onze boodschap begrijpen – en in beweging komen.
    preview
    Marketing
    22 november 2022
    Michel Rolvink
    2-3 minuten leestijd
    Wim van der Mark, Martin van Kranenburg en Michel Rolvink hebben een missie: tekst structureel op de agenda zetten. Iedereen kan het. En het mooie is: het levert bewezen resultaten op. Ze schreven ‘Schrijven voor het brein’. Een boek met als uitgangspunt dat tekst de belangrijkste aanjager is van online succes. In hun preview vertellen ze over het boek.
    Interview
    Marketing
    18 november 2022
    Bas Hakker
    5-8 minuten leestijd
    Er zijn in de marketingwereld momenteel twee grote stromingen. Aan de ene kant ondernemers en marketeers die geloven in groot worden via Google en Facebook/Meta en aan de ander kant mensen die vasthouden aan grote, bijna klassieke campagnes. Met ‘Sterk digitaal merk’ zoekt Ingmar de Lange echter de overlap tussen die twee werelden.
    Interview
    Marketing
    4 november 2022
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Marketingexpert Irene van Cappellen schreef ‘Oh, maar deze is al klant’. Het gaat over het belang van het vasthouden van klanten en dat is al lastig genoeg. ‘Als je mensen echt gaat helpen, dan bouw je een relatie op.’
    recensie
    Marketing
    1 november 2022
    Froukje Schaaf
    2-3 minuten leestijd
    Deze compleet nieuwe versie van ‘The Future of Shopping’ van Jorg Snoeck en Pauline Neerman is een echte must read voor iedereen werkzaam in retail. Dit boek brengt je op de hoogte van de actuele trends en doet je beseffen dat wat jij misschien nog ziet als toekomstmuziek eigenlijk al de realiteit is in retail.
    preview
    Marketing
    28 oktober 2022
    Thomas Van Ryckeghem
    2-3 minuten leestijd
    Kom jij vaak in contact met visuele communicatie maar ben je geen designer? Wil je meer inzicht en controle over de visuele communicatie van je merk, van de positionering en strategie tot aan de uiteindelijke visuele uitwerking? Dan helpt ‘Brand design & graphic identity’ jou op weg.
    preview
    Marketing
    27 oktober 2022
    Mirjam Hegger
    2-3 minuten leestijd
    Je hoort het om je heen zoomen en buzzen. Podcasten. Maar je hebt je vraagtekens. Zijn er niet al veel te veel podcasts? Is podcasten niet een zoveelste marketingtruc? En hoe krijg je eigenlijk luisteraars? Bovendien: hoe voorkom je dat je podcast een tijdrovende en geldverslindende nieuwe ‘hobby’ wordt? En trouwens: valt er eigenlijk geld te verdienen met een podcast?
    preview
    Marketing
    25 oktober 2022
    Irene van Cappellen
    2-3 minuten leestijd
    In ‘Oh, maar deze is al klant…’ belicht Irene van Cappellen door middel van theorie en praktijkvoorbeelden het onderwerp klantretentie van verschillende kanten. In haar preview vertelt ze over haar boek, en waarom retentie juist nu belangrijk is.
    achtergrond
    Algemeen management
    20 oktober 2022
    Bertrand Weegenaar
    9-12 minuten leestijd
    Corona, inflatie, stikstof en klimaat. Het zijn crisissen die transities noodzakelijk maken. Ze verdienen aandacht en... een verhaal. Deze Uit de boeken richt zich op de vraag hoe realistische en optimistische verhalen een rol kunnen spelen bij de broodnodige transitie. Transities en verhalen hebben namelijk een belangrijke overeenkomst: Ze brengen ons allebei van de ene naar een andere situatie. 
    recensie
    Marketing
    19 oktober 2022
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Focus op de taken die jou klanten opleveren. Dat is de kern van de boodschap van Anneloes Zuiderveen. Ze durft te stellen dat veel ondernemers te ongedurig zijn en te snel teleurgesteld raken in de effectiviteit van hun marketingacties. In het bijzonder op Facebook en Instagram. In ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem’, behandelt ze op bijna Amerikaanse wijze de valkuilen van verkeerde inspanningen die ondernemingen in hun groei beperken.
    preview
    Marketing
    13 oktober 2022
    3-5 minuten leestijd
    In het digitale tijdperk werd merkbouwen lang als weggegooid geld gezien. Want zeg eens eerlijk: waarom zou je met hagel op een paar muggen schieten? Vernuftige robotos tonen je banner precies op het moment dat een klant in de markt is voor jouw product. Dan heb je direct resultaat! Toch heeft digitale marketing een belangrijke ommekeer gemaakt.
    recensie
    Marketing
    12 oktober 2022
    Sibrenne Wagenaar
    4-5 minuten leestijd
    Je hebt een goede website, blogt elke week en er zijn wel 500 mensen die je nieuwsbrief lezen. En toch heb je te weinig werk. Of je hebt een nieuw traject of product bedacht en je bent er heel enthousiast over. En jij niet alleen, maar je weet zeker dat jouw klanten hier behoefte aan hebben. Echt. En toch komt er niemand. Herkenbaar? Lees dan ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem!’ van Anneloes Zuiderveen.
    preview
    Marketing
    28 september 2022
    Erik Schoppen
    3-4 minuten leestijd
    Erik Schoppen is medeauteur van ‘Strategisch merkenmanagement’, het branding standaardwerk op het gebied van toekomstgericht en duurzaam merkbeheer. De vijfde herziene editie is volledig gericht op duurzame merkbouw, op zowel economisch als sociaal en ecologisch vlak. In dit artikel vertelt hij waarom alleen duurzame merkbouw - de basis voor merkvertrouwen - nog toekomst heeft.
    recensie
    Marketing
    21 september 2022
    Dymph Neeteson
    2-3 minuten leestijd
    Daar ligt hij dan: ‘Het Bestsellerboek’. Te prijken in zijn doosje op mijn eettafel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me niet enorm in het boek verdiept had voor ik het bestelde. Wel weet ik al heel lang dat ik ooit een (management)boek wil schrijven. Waarover? Geen idee. Maar dat boek gaat er komen. En dan wil ik het graag meteen goed doen. Iets met die eerste pannenkoek waarvan je niet wil dat hij mislukt…
    Interview
    Marketing
    16 september 2022
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Anneloes Zuiderveen begeleidt ondernemers met marketing. Haar nuchtere aanpak leverde het boek ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem!’ op. Rode draad is dat ondernemers zich vaak met van alles bezighouden, maar minder met het belangrijkste: het binnenhalen van klanten.
    achtergrond
    Communicatie en media
    26 augustus 2022
    Bertrand Weegenaar
    6-8 minuten leestijd
    Iedere manager, bestuurder, ondernemer zou zich met marketing bezig moeten houden. Geen marketing is geen sales. En geen sales… Of het nu om het handwerk, het schrijven van teksten, uitwerken van een socialmediaplan of andere zaken gaat. Het moet op jouw agenda staan. Op dit gebied verschijnen vele boeken. Bertrand Weegenaar neemt ons aan de hand, het boekenbos in.
    recensie
    Marketing
    18 augustus 2022
    Ina Boer
    3-4 minuten leestijd
    Echt werk maken van je boek: dat is wat ik auteurs altijd adviseer. Het schrijven van een boek is één, maar het vermarkten ervan is minstens zo belangrijk. Veel auteurs van businessboeken focussen misschien iets teveel op hun rol als expert op hun vakgebied en zouden meer tijd aan de marketing moeten besteden.  
    recensie
    Marketing
    17 augustus 2022
    Ment Kuiper
    1-2 minuten leestijd
    Wat is een merk? Een vraag waar je mogelijk niet meteen een antwoord op hebt. Het boek Brand Design van Ruud Boer begint er ook mee. Hij somt het helder en overzichtelijk op, laat vervolgens een aantal definities zien en neemt ons dan mee in het hele speelveld van marketing. Van de verschillende soorten merken tot en met de ontwikkelingen in het marketingvak.
    preview
    Marketing
    16 augustus 2022
    Anneloes Zuiderveen
    3-4 minuten leestijd
    ‘Je moet meer zichtbaar zijn.…’ zegt ongeveer elke marketing- en businesscoach. En daarom is elke ondernemer zich gek aan het posten op de socials. Zoveel mogelijk, zo vaak mogelijk, want hoe vaker je iets plaatst, des te meer val je op. Denk je. Alleen het werkt vaak niet. Veel ondernemers krijgen nul reacties. Laat staan dat iemand iets koopt.
    preview
    Marketing
    9 augustus 2022
    Patrick Petersen
    2-3 minuten leestijd
    Eindelijk een boek dat, naast de strategische online marketing, doelen vertaalt naar de dagelijkse mediapraktijk. Dat belooft het alweer achtste deel zich van het bekende Handboek Online Marketing van Patrick Petersen. In zijn preview vertelt hij hoe dat er uitziet.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden