OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
1.581 resultaten
preview
Marketing
25 september 2023
Lotte Lobé
3-4 minuten leestijd
In 'Top of Mind' reikt Lotte Lobé je de tools aan die je nodig hebt om te laten zien dat je een autoriteit bent in je vakgebied. Ze vertelt je alles over personal branding, social selling en online en offline netwerken, en laat zien hoe je in de media komt.
Interview
Marketing
22 september 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Marketingconsultant Pierre Vanderfeesten schreef het boek ‘Verblind door leads’. Hierin beschrijft hij de overgang van leadgeneratie – een manier van werken waarin marketing en sales werken met tegengestelde doelstellingen – naar Account Based Marketing, waarbij marketing en sales samen de vetste vissen op de wal slepen.
preview
Marketing
22 september 2023
3-4 minuten leestijd
Terwijl de meeste boeken zich richten op de oppervlakte van klantfeedback en technologie, duiken de auteurs van ‘The Good, The Bad, and The Emoji’ dieper. Ze vertellen erover in deze preview.
recensie
Marketing
5 september 2023
Thomas Cech
3-4 minuten leestijd
In ‘Sterk digitaal merk’ neemt Ingmar de Lange je mee in de hedendaagse wereld van merkbouwen. Dit doet hij op uitzonderlijk prettige en overzichtelijke wijze. Onderbouwd met de laatste theorieën op het gebied van digitale marketing, merkbouwen, merkactivatie, psychologische inzichten en nog veel meer interessants.
achtergrond
Algemeen management
30 augustus 2023
Bertrand Weegenaar
9-12 minuten leestijd
Albert Einsten zei ooit: ‘Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.’ Het verklaart misschien de fascinatie voor de toekomst, die we onder andere terugzien in de vele boeken die erover verschijnen, de opkomst van de trendindustrie, en de vele managementboeken en -methoden die grip op die toekomst beloven. Bertrand Weegenaar doet een greep in wat er zoal te lezen valt over dit bewogen onderwerp.
recensie
Marketing
9 augustus 2023
Hendrika Willemse-Vreugdenhil
3-4 minuten leestijd
Niet focussen op verkopen. Maar de expert in jouw vakgebied worden, proactief je kennis delen en dat ook nog eens op een hele eerlijke en transparante manier. Waardoor je uiteindelijk wel enorm succesvol wordt in sales en je business een enorme boost kunt geven.
recensie
Marketing
7 augustus 2023
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Een nieuw studieboek over strategisch brand design. Niet het eerste boek over dit belangrijke onderwerp binnen het marketingvak. Meer dan 250 pagina’s lijkt veel maar ik kan je zeggen, voor dit onderwerp valt het wel mee.
recensie
Marketing
24 juli 2023
Elly Stroo Cloeck
2-3 minuten leestijd
Nike heeft haar marketing tot kunst verheven, alle reden dus om ‘Het emotie-effect’ van Greg Hoffman te lezen. Nike's CMO – Chief Marketing Officer - beschrijft een groot aantal iconische campagnes, en de ideeën daarachter. Zei ik marketing? Nee, dit interessante boek gaat niet zozeer over de marketing van Nike’s produkten, maar over Branding, het positioneren van Nike als merk.
recensie
Marketing
21 juli 2023
Danny Mullenders
4-5 minuten leestijd
Het bestsellerboek was ongeveer een jaar oud toen ik deze recensie schreef. Ik ontving het afgelopen jaar van Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit, de auteurs, ten tijde van de lancering van mijn eigen eerste boek Laat je niet kiezen.
Interview
Marketing
11 juli 2023
Bert Peene
8-11 minuten leestijd
‘Je kunt als marketeer in een hoekje gaan zitten kniezen, zo van: ik mag niet meedenken over de missie en de visie, maar je moet het omdraaien’, zegt Frank Faassen in ons gesprek over zijn boek ‘De strategische businessmarketeer’. Hij pleit ervoor dat marketeers hun vak strategischer aanvliegen, hoe moeilijk het soms ook kan zijn om de boardroom daarin mee te krijgen. Faassen: ‘Ga het gesprek aan, elke dag weer. ‘
achtergrond
Communicatie en media
6 juli 2023
Bertrand Weegenaar
9-13 minuten leestijd
AI en ChatGPT. Het wordt zo veel besproken dat je je kunt afvragen: Wie ligt er niet wakker van? In deze Uit de boeken kijkt Bertrand Weegenaar vanuit drie perspectieven naar AI. Dat van de filosoof én ethicus - die kritisch vragend aan de zijlijn staat. Dat van de wiskundige én techneut - die het allemaal enthousiast bedenkt en mogelijk maakt. En dat van Porters bedrijfsman - die moet kijken naar de kansen en bedreigingen en alles in de hand moet zien te houden.
recensie
Marketing
3 juli 2023
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Marketing, ik heb er een hekel aan. Nee, ik hád er een hekel aan. Want na het lezen van ‘They Ask, You Answer’ van Marcus Sheridan en Danielle Navas-Brandt ben ik helemaal om. Zij presenteren een aanpak die uitgaat van vérgaande eerlijkheid en het opbouwen van een expertstatus. Docent worden, in plaats van verkoper. Ik ben verkocht!
preview
Marketing
30 juni 2023
Pierre Vanderfeesten
2-4 minuten leestijd
De afgelopen jaren keek Pierre Vanderfeesten in de keuken bij enkele zeer succesvolle B2B bedrijven. In zijn boek ‘Verblind door LEADS’deelt hij zijn ervaringen én zijn Account-Based Marketing (ABM) model, waarmee jij direct aan de slag kunt. In deze preview vertelt hij hierover.
Interview
Marketing
29 juni 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Roel Stavorinus schreef met ‘Strategisch Brand Design’ een boek waarin de werelden van design en merken bij elkaar komen. Want je kan natuurlijk een prachtige nieuwe merkidentiteit ontwerpen, maar hoe krijgt zo’n identiteit betekenis voor mensen?
recensie
Marketing
27 juni 2023
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
Sinds het begin van de eeuw is elke aankoop die we doen een beleving. Alles is ‘authentiek’, en je keuzes worden geoptimaliseerd door het continu testen van je kliks op booking.com. Het nadeel is alleen: Klanten krijgen het trucje door.
interview
Marketing
22 juni 2023
Jeroen Ansink
7-10 minuten leestijd
Leadgeneratie zou voor B2B bedrijven niet langer de heilige graal moeten zijn, zeggen Jaap Jacobs en Tim van IJsendoorn van online marketingbureau Fingerspitz. In ‘Stoïcijns groeien zonder leadgeneratie’ houden ze ondernemers een slimmere manier voor om hun omzet te verhogen. ‘Facebook en Google houden ons voor de gek.’
preview
Internet en social media
19 juni 2023
Vincent Gill
3-4 minuten leestijd
‘Digital Hero’ belooft je in 30 lessen alles te leren over het succesvol ontwikkelen en lanceren van digitale producten. Met die kennis kun je bovendien boven de verschillende vakgebieden uitstijgen. De auteur, Vincent Gill, vertelt in deze preview over zijn (overigens prachtige) boek.
Interview
Marketing
13 juni 2023
Jeroen Ansink
5-7 minuten leestijd
Drempelvrees voor kunstmatige intelligentie (KI) is nergens voor nodig, aldus marketingexpert Charida Dorder. In ‘AI in marketing’ beschrijft ze hoe de sector optimaal kan profiteren van de samenwerking tussen mens en machine. ‘Maak het niet groter dan dat het is en begin gewoon te experimenteren.’ Plus een bonusvraag van ChatGPT.
recensie
Marketing
13 juni 2023
Joop Rutte
4-5 minuten leestijd
Zoals de ondertitel al doet vermoeden, is ‘Genoeg van reclame’ van Paul ter Heyne een vrij complete opsomming van alle negatieve randverschijnselen die kleven aan de marketingdiscipline en communicatie-uitingen in het bijzonder. De ondertitel luidt: Over de ondermijnende invloed van marketing en reclame en wat we eraan kunnen doen.’
Interview
Marketing
9 juni 2023
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
Danielle Navas-Brandt vertaalde het boek ‘They Ask You Answer’ van Marcus Sheridan en voegde daar Nederlandse cases aan toe. Het is een methodiek waarbij bedrijven verhalen schrijven en video’s maken met antwoorden op vragen van hun potentiële klanten.