Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/bigmomma/var-code/master/MGT/m4-deploy-1718272014-0c365f6f/include/github.com/erusev/parsedown-extra-0.7.1/ParsedownExtra.php on line 241

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/bigmomma/var-code/master/MGT/m4-deploy-1718272014-0c365f6f/include/github.com/erusev/parsedown-extra-0.7.1/ParsedownExtra.php on line 241
Lezersrecensies en waarderingen - Managementboek.nl
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Lezersrecensies en waarderingen

Wie kunnen op Managementboek.nl lezersrecensies schrijven over producten?

Wij vinden het belangrijk dat zo veel mogelijk mensen hun mening kunnen geven over een product. Daarom kan iedereen een lezersrecensie schrijven over de producten (meestal een boek of een product dat daarvan is afgeleid) op onze website. Het is niet verplicht dat het product via Managementboek.nl is aangeschaft, het mag ook elders zijn aangeschaft of bijvoorbeeld cadeau zijn gekregen, of geleend uit een (bedrijfs)bibliotheek.

Welke soorten waarderingen / recensies zijn te vinden op Managementboek.nl?

  1. Expertrecensies

  2. Lezersrecensies inclusief waardering in sterren

  3. Waardering in sterren

  4. Expertrecensies Expertrecensies zijn uitgebreide recensies, die door recensenten in overleg met onze redactie worden geschreven. Er wordt onderling overlegd welke boeken zij voor ons recenseren en zij hebben dan de vrijheid om hun mening te geven over boeken. Bij expertrecensies wordt geen waardering in sterren gegeven.

  5. Lezersrecensies inclusief waardering in sterren Lezersrecensies zijn kortere recensies die niet tot stand komen in overleg met onze redactie. Een lezersrecensie bestaat uit de volgende onderdelen:

    • Een beschrijving in 1 zin over het product.
    • Een uitgebreidere beschrijving waarin de lezer de inhoud van en/of een mening beschrijft over een product.
    • Het is daarnaast mogelijk pluspunten of minpunten van een product te noemen. Daarbij kan een keuze worden gemaakt uit Inspirerend, helder geschreven, praktisch toepasbaar, te theoretisch, langdradig, onsamenhangend. Ook kunnen er pluspunten of minpunten worden toegevoegd, dus zelf gekozen.
    • Een waardering van 1, 2, 3, 4 of 5 sterren.
  6. Waardering in sterren Het is ook mogelijk om alleen een waardering van 1, 2, 3, 4 of 5 sterren te geven, zonder schriftelijke toelichting.

Om het onderscheid tussen expertrecensies en lezersrecensies te onderstrepen worden zij in aparte secties van de boekdetailpagina´s weergegeven. Van de expertrecensies wordt alleen de korte intro weergegeven op de boekdetailpagina. De volledige expertrecensies kunnen worden gelezen op ons online magazine, in een aparte sectie op onze website, om het redactionele karakter ervan te onderstrepen.

Hoe komen expertrecensies en lezersrecensies tot stand?

Iedereen kan zelf het initiatief nemen om een lezersrecensie te schrijven of waardering in sterren te geven.

Soms nodigen wij lezers of klanten uit om (al dan niet) naar aanleiding van een bestelling een waardering in sterren te geven of een lezersrecensie te schrijven.

Expertrecensies komen tot stand in onderling overleg tussen onze redactie en de recensenten. Zowel de redactie als de recensenten kunnen hiertoe het eerste initiatief nemen.

Hoe berekent Managementboek.nl de gemiddelde waardering in sterren?

Alle waarderingen in sterren tellen even zwaar. De gemiddelde score wordt als volgt berekend: het totaal aantal sterren van alle waarderingen in sterren wordt opgeteld en gedeeld door het aantal mensen dat een waardering in sterren heeft gegeven. De gemiddelde score wordt afgerond op een (1) decimaal weergegeven in een gemiddeld cijfer en visueel weergegeven, waarbij op halve sterren wordt afgerond. Ook wordt weergegeven op basis van hoeveel waarderingen in sterren de gemiddelde waardering in sterren is gebaseerd. Ook wordt weergegeven hoeveel mensen 1, 2, 3, 4, of 5 sterren hebben gegeven.

Kan iemand anoniem een lezersrecensie schrijven of waardering in sterren geven?

Wij kennen de schrijvers van expertrecensies persoonlijk.

Schrijvers van lezersrecensies kennen wij meestal niet persoonlijk. In alle gevallen geldt dat het hebben van een account verplicht is om een lezersrecensie te kunnen schrijven of een waardering in sterren te geven.

Het is daarbij voor ons niet mogelijk om (met zekerheid) vast te stellen dat de naam die de persoon gebruikt bij het aanmaken van de account ook de echte naam is van die persoon.

De opgegeven naam van de persoon en de aanmaakdatum worden vermeld bij de lezersrecensie.

De namen van de mensen die alleen waarderingen in sterren hebben gegeven worden niet vermeld.

Hoe voorkomt Managementboek.nl misbruik of neprecensies?

Het is niet mogelijk om vast te stellen in welke mate een schrijver van een lezersrecensie een boek (volledig) heeft gelezen of heeft begrepen.

Alle lezersrecensies worden (achteraf) bekeken door een redacteur.

Als in korte tijd meerdere waarderingen in sterren worden gegeven over een product met accounts die kort geleden zijn aangemaakt, dan wordt misbruik vermoed en kan dat aanleiding zijn om de waarderingen te wissen.

Het is niet toegestaan om namens iemand anders een lezersrecensie of waardering in sterren te geven. Als dit wordt geconstateerd dan worden de lezersrecensie en/of waardering in sterren gewist.

Wij proberende toegang tot onze website vanuit diverse landen te voorkomen, op basis IP-range herkenning. Zo kunnen wij bijvoorbeeld voorkomen vanuit zogenaamde trollenfabrieken in landen als Rusland of India grootschalig neprecensies of waarderingen in sterren worden gegeven.

Hoe lang duurt het voordat een lezersrecensie of waardering in sterren zichtbaar is op de website?

Waarderingen in sterren en lezersrecensies zijn in de meeste gevallen direct na plaatsing zichtbaar op onze website. Om misbruik en/of grof taalgebruik te beperken, worden alle reviews door een medewerker gelezen. Hierdoor kan het voorkomen dat lezersrecensies die zichtbaar waren op de website op een later moment worden verwijderd. Een lezersrecensie wordt niet inhoudelijk gecorrigeerd en mag bijvoorbeeld spelfouten bevatten.

Afwijzingsgronden lezersrecensies en melden misbruik

Redenen om een lezersrecensie te verwijderen kunnen zijn: De recensie gaat niet over het boek. De recensie bevat links naar andere websites. De recensie bevat of bestaat volledig uit computercode. De recensie bevat of bestaat volledig uit wartaal. De recensie bevat discriminerende of racistische taal. De recensie is geschreven voor het boek is verschenen.

Ondanks al onze voorzorgsmaatregelen om misbruik te voorkomen, kunnen we misbruik niet volledig uitsluiten. Vermoed u misbruik en wilt u dit melden: Mail naar: redactie@managementboek.nl

Plaatst Managementboek.nl lezersrecensies van oudere producten ook bij nieuwe of vernieuwde producten?

Soms komt een boek uit in verschillende uitvoeringen, bijvoorbeeld eerst als gebonden en later als paperback editie. Of er verschijnt tegelijkertijd een e-book editie van hetzelfde boek. Ook komt het voor dat twee opeenvolgende drukken (vrijwel) ongewijzigd zijn. Onze redactie beoordeelt in hoeverre recensies van andere edities en bindwijzen van toepassing zijn voor elke editie. Indien wij oordelen dat er geen noemenswaardig verschil is kunnen wij ervoor kiezen de recensie van bijvoorbeeld een oudere editie ook bij de nieuwere editie te tonen.

Hoe behandelt Managementboek.nl negatieve lezersrecensies en lage waarderingen in sterren?

Wij behandelen positieve en negatieve lezersrecensies op dezelfde manier.

Biedt Managementboek.nl vergoedingen voor recensies?

Wij betalen niet voor waarderingen in sterren of lezersrecensies. Schrijvers van expertrecensies ontvangen van ons gratis het boek dat zij gaan recenseren en in uitzonderlijke gevallen, ontvangen zij een vergoeding voor de recensies die zij schrijven. Dat geldt bijvoorbeeld als een professionele journalist een expertrecensie schrijft. Er wordt geen enkele koppeling gemaakt tussen de inhoud en de financiële vergoeding van een expertrecensie.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden