Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Online invloed

Zo pas je bewezen gedragspsychologie toe voor betere online resultaten

Paperback Nederlands 2020 9789024426355
1
Voormalig Nr. 1Totaal 30 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 138Hoogste positie: 1
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020

Hoe maak je van kijkers kopers? En van afhakers aanhakers? Door het slim toepassen van gedragspsychologie haal je veel meer resultaat uit je website, app of online campagne. Psycholoog en webdesigner Joris Groen en overtuigingsgoeroe Bas Wouters leggen haarfijn uit wat werkt, wat niet werkt, en waarom.

In dit boek vind je concrete en makkelijk toepasbare richtlijnen, gebaseerd op 40 jaar praktijkervaring en de inzichten van de belangrijkste gedragswetenschappers van dit moment, zoals Fogg, Cialdini en Kahneman.

Met ruim 40 succescases uit de praktijk en meer dan 150 illustraties van do’s-and-don’ts is dit de meest complete en praktische gids voor het ontwerpen en verbeteren van jouw online klantreis.

"A true gift"
Dr Robert Cialdini

"Online Invloed is een heel nuttig én heel leuk boek. Een goede gedragswetenschappelijke basis en talloze praktische voorbeelden. Aanrader!"
Dr. Ben Tiggelaar; schrijver, spreker, gedragswetenschapper

Specificaties

ISBN13:9789024426355
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:416
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:23-4-2020
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (5)

Online invloed – Onderbouwd, compleet, toepasbaar en easy to read
Peter Streefkerk | 6 juli 2020
Met het boek Online invloed sluiten auteurs Bas Wouters en Joris Groen nadrukkelijk aan bij het gedachtegoed van Cialdini uit de vorige eeuw en geven er een digitale invulling aan. En alleen dat al maakt dit boek een waardevolle aanvulling op het ‘online’ repertoire.
Lees verder
Online invloed - 'Een echte must-read'
Mylene Bouwman | 1 juli 2020
Een tijdje terug kwam ik via een event in aanraking met het Fogg Behavior Model, een model dat mij razend enthousiast maakte die dag. Dit model was voor mij echt de weg naar verkopen via online kanalen, als social media en e-mail.
Lees verder
Online invloed - Alle superlatieven zijn van toepassing
Dymph Neeteson | 26 juni 2020
Als copywriter is je doel om zo overtuigend mogelijk te schrijven. Je bent nooit uitgeleerd en een boek als Online invloed is hierbij onmisbaar. Na een paar hoofdstukken wist ik: het is geweldig. Ik heb dit gepost op LinkedIn en kreeg meteen bijval. Het boek stond ook niet voor niks weken op nummer 1.  
Lees verder
Online Invloed – KISS want denktijd verspillen betekent afhaken
Sigrid van Iersel | 25 juni 2020
Invloed uitoefenen op online publiek betekent gedrag ontwerpen voor gebruikers die zelf zo min mogelijk moeite willen doen. Maak het mensen dus zo simpel mogelijk. En dat is ook precies wat Bas Wouters en Joris Groen als auteurs gedaan hebben met hun boek Online invloed: ze maken het jou als lezer ook heel gemakkelijk.
Lees verder
Online invloed – Voor iedereen die werkt in het online domein
Eric van Arendonk | 12 juni 2020
‘Zo pas je bewezen gedragspsychologie toe voor betere online resultaten’ luidt de ondertitel van Online invloed. Op de kaft prijkt een aanbeveling van niemand minder dan Dr. Robert Cialdini: ‘A must-read for everyone in the field of online persuasion.’
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
55 stemmen
42
10
3
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Bas Wouters: ‘We kiezen niet voor de beste maar meest logische oplossing’
Bas Hakker 19 juni 2020 Overtuigingsexpert Bas Wouters en psycholoog/user experience designer Joris Groen schreven een geweldig boek: Online invloed. Hier leggen ze op een hele duidelijke manier uit hoe je principes uit de gedragspsychologie kan toepassen op online marketing.
preview
Online invloed - Zo pas je bewezen gedragspsychologie toe
Bas Jacobs 13 mei 2020 Door het slim toepassen van gedragspsychologie haal je veel meer resultaat uit je website, app of online campagne. In Online invloed leggen psycholoog en webdesigner Joris Groen en overtuigingsgoeroe Bas Wouters haarfijn uit wat werkt, wat niet werkt, en waarom. Een preview.

Over Bas Wouters

Bas Wouters is overtuigingsexpert en oprichter van Onlineinvloed.nl. Met zijn online leadgenerator keukenplaats.nl disrupteerde hij de keukenbranche en genereerde hij een miljoenenomzet. Als enige ter wereld mag hij zich Cialdini Method Certified Trainer én BJ Fogg Certified Tiny Habits coach noemen.

Andere boeken door Bas Wouters

Over Joris Groen

Joris Groen is psycholoog en user experience designer, gespecialiseerd in online overtuigen. Hij verbeterde de resultaten van honderden websites, webshops, apps en online campagnes van onder andere KLM, Mercedes-Benz en Bol.com. Daarnaast is hij gecertificeerd BJ Fogg Tiny Habits coach.

Andere boeken door Joris Groen

Inhoudsopgave

Inleiding 11
Online invloed 13

Deel 1 zo ontwerp je gedrag 17
Wat is behavior design? 19
Het Fogg Behavior Model 27
De twee systemen van Daniel Kahneman 33
De overtuigingsprincipes van Robert Cialdini 39
De ethische kant 43

Deel 2 zo ontwerp je een winnende prompt 47
Wat is een prompt? 49
Aandacht 55
Concurrerende prompts 63
Affordance 69
Benoem het gewenste gedrag letterlijk 77
Curiosity 81
Exceptional benefit 87
Simple question 91
Unfinished journey 97

Deel 3 zo vergroot je motivatie 101
Wat is motivatie? 103
Anticiperend enthousiasme 111
Appelleren aan basisbehoeften 119
Sociaal bewijs 123
Autoriteit 131
Baby-steps 137
Schaarste 145
Confettiregen 151
Loss aversion 155
Perceived value 161
Reasons why 165

Deel 4 zo vergroot je ability 169
Wat is ability? 171
Keuzemogelijkheden verminderen 177
Keuzehulp bieden 183
Default, prefill en autocomplete 189
De Jenga-techniek 195
Afleiding verwijderen 201
Feedback geven 205
Omkeerbaarheid bieden 211
Paginaopbouw 215
Don’t make me think 223
Familiarity 229
Verwachte inspanning 233
Ongewenst gedrag moeilijker maken 237

Deel 5 zo ontwerp je keuzes 241
Wat is keuzearchitectuur? 243
Hobson + 1 247
Anchoring 253
Extreme aversion 257
Decoy 261
Nudging 267

Deel 6 zo pas je gedragspsychologie toe 271
En nu: de praktijk 273
Online adverteren 275
Displayadvertenties 279
Social-media-advertenties 289
E-mailadvertenties 297
Zoekmachineadverenties 313
Landingspagina’s 319
Productdetailpagina’s 339
De check-out 353
Conversieonderzoek 377
Webanalyse 383
Optimaliseren door te experimenteren 385
Stappenplan 391
Checklists voor de verschillende toepassingen 397

Dankwoord 407
Verder lezen 409
Over de auteurs 411
Literatuurlijst 413

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Online invloed