Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Schrijven voor het brein

Psychologisch beïnvloeden met tekst

Paperback Nederlands 2022 9789090366111
Verkooppositie 289Hoogste positie: 134
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Martin en Wim behoren tot de Champions League van het overtuigen met tekst. Ze hebben een vlijmscherp oog en komen meteen met praktische tips om je website of mail veel overtuigender te maken. Ze vertalen een indrukwekkende berg aan wetenschap naar de praktijk. Je voelt meteen: dit werkt - Hans Janssen, CEO bij Denkproducties

Dit boek helpt je om allereest een stapje terug te zetten: tegen wie “praat” je eigenlijk met je teksten? Vertel je over jezelf of zet je je lezer centraal? Je leert structuur aan te brengen in je teksten, zodat je verschillende typen lezers aanspreekt. Je doet kennis op over het brein en leert bewezen neuromarketingtechnieken toe te passen in tekst.

Schrijven voor het brein stelt je direct in staat om jouw teksten overtuigender, verleidelijker én winstgevender te maken.

Juist voor ondernemers is het belangrijk dat teksten effectief zijn. Dat draagt bij aan hun business: een beter resultaat uit websites, mails, offertes en posts op social media. Dit boek staat boordevol handige tips en tricks voor ondernemers - Gerard van den Broek, Directeur De Ondernemer

Na het lezen van dit boek:
1. Weet je hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt.
2. Schrijf je tekst die in het onbewuste brein direct binnenkomt en het bewuste brein aanzet tot actie.
3. Pas je bewezen neuromarketingtechnieken toe in tekst.
4. Zijn je teksten vlotter, actiever en persoonlijker.
5. Weet je hoe je de emotie bij jouw lezer wél weet te raken.
6. Weet je wat de Hobson+1 voor jouw omzet kan betekenen.
7. Weet je lezer waarom ze voor jou moeten kiezen en niet voor iemand anders.
8. Kun je als marketeer en ondernemer beoordelen wanneer een tekst goed is én wanneer niet.

Specificaties

ISBN13:9789090366111
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:136
Druk:1
Verschijningsdatum:11-11-2022
Hoofdrubriek:Marketing, Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (3)

Schrijven voor het brein - ‘Leert je beter gedrag te sturen’
Dymph Neeteson | 9 januari 2023
Enthousiaste reacties over ‘Schrijven voor het brein’ gelezen op LinkedIn, dus ik was reuze benieuwd. Ik heb snel het boek aangevraagd en handenwrijvend zitten wachten tot het bezorgd werd. De titel alleen al klinkt uitnodigend.
Lees verder
Schrijven voor het brein - ‘Goed naslagwerk’
Annemarie Smits | 3 januari 2023
‘Schrijven voor het brein’ gaat over het schrijven van teksten zoals webpagina’s, blogs, nieuwsbrieven en e-mailings met als doel de lezer in actie te brengen. Anders dan bij het schrijven van artikelen en boeken zit de lezer niet te wachten op jouw tekst. Een goed naslagwerk, met veel praktische tips die je meteen kunt toepassen.
Lees verder
Schrijven voor het brein - ‘Kan goed van pas komen’
Henk Jan Kamsteeg | 29 november 2022
Schrijvers doen er wijs aan ‘Schrijven voor het brein’ van Wim van der Mark, Martin Kranenburg en Michel Rolvink erbij te pakken. Als ze tenminste willen dat de lezers van onze websites, brochures of artikelen onze boodschap begrijpen – en in beweging komen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Schrijven voor het brein – Maak je teksten overtuigend, verleidelijk én winstgevend
Michel Rolvink 22 november 2022 Wim van der Mark, Martin van Kranenburg en Michel Rolvink hebben een missie: tekst structureel op de agenda zetten. Iedereen kan het. En het mooie is: het levert bewezen resultaten op. Ze schreven ‘Schrijven voor het brein’. Een boek met als uitgangspunt dat tekst de belangrijkste aanjager is van online succes. In hun preview vertellen ze over het boek.

Over Wim van der Mark

Wim van der Mark (1954) raakte al voor 1990 gefascineerd door de kracht van tekst in direct mailings. Hij organiseerde in die periode seminars met prof. Siegfried Vögele. Het was Vögele die hem inspireerde om professioneel trainer te worden. Sindsdien is hij schrijftrainer met geen ander doel dan de resultaten van klanten te verbeteren met tekst. Hij gaf ruim 2.500 trainingen en schreef drie bestsellers over tekst, waarvan in totaal 23.000 exemplaren over de toonbank gingen.

Andere boeken door Wim van der Mark

Over Martin van Kranenburg

Martin van Kranenburg (1986) is een van de meest gevraagde conversie, personalisatie en neuromarketing sprekers in Nederland. Docent van het jaar bij Beeckestijn Business School en de #1 spreker op de Webwinkel Vakdagen. Martin is schrijver van de populaire whitepaper Online beïnvloeden. Waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Naast Beeckestijn Business School is Martin docent bij Emerce, The Talent Institute Amsterdam, Erasmus Marketing Institute, NXT Pharma, SchaalX en NIMA.

Andere boeken door Martin van Kranenburg

Over Michel Rolvink

Michel Rolvink (1985) is geboren met inkt in zijn bloed. Als professioneel copywriter werkt hij met grote merken en bedrijven zoals Boska Holland, nlmtd en Heycar. Hij combineert SEO-teksten met bewezen psychologische beïnvloedingstechnieken. Michel was een van de eerste cursisten van Schrijven voor het Brein en was voor Wim en Martin de stok achter de deur voor het schrijven van dit boek en bewaakte se stijl.

Andere boeken door Michel Rolvink

Inhoudsopgave

Hoofdstuk 1. Voordat je gaat schrijven
1.1 Eerst nadenken, dan pas schrijven
1.2 Herkent jouw lezer zich direct?
1.3 Herkenning kan via segmenten, behoefte of de relatie die je hebt
1.4 Werk voor elk segment een persona uit
1.5 Niet iedereen beslist op dezelfde manier
1.6 Wanneer ben je goed voorbereid om te beginnen met schrijven?

Hoofdstuk 2. Ga in gesprek met je lezer
1.1 De meeste beslissingen nemen we onbewust
2.2 Een goed design stuurt het oog
2.3 Wat kun je leren uit de Gestaltpsychologie?
2.4 Het schrijven van teksten is het beantwoorden van lezersvragen
2.5 Motiveren met emotie
2.6 Aandacht pakken met motiverende kopteksten
2.7 Structuur bij het scannen van koppen
2.8 Structuur aanbrengen met de dialoogschets

Hoofdstuk 3. Beïnvloedingsprincipes van Cialdini
3.1 Zodra je moet kiezen, gaat het brein vergelijken
3.2 Sociaal bewijs: als iedereen het doet, dan zal het wel goed zijn
3.3 Autoriteit: als een expert aan het woord is gaat het brein op vakantie
3.4 Schaarste: ons brein heeft een afkeer van verlies
3.5 Commitment en consistentie: eerst de kleine “ja”, daarna de grote
3.6 Sympathie: laat zien wie je bent en waar je voor staat
3.7 Wederkerigheid: geef zonder iets terug te verwachten
3.8 Eenheid: benadruk een gedeelde identiteit

Hoofdstuk 4. Zet je lezer aan tot actie
4.1 Zonder doel kun je niet scoren
4.2 De neuromarketingcode
4.3 Gedrag veranderen = omgeving veranderen
4.4 Als de harde conversie te vroeg komt
4.5 Hobson +1: de zachte conversie als kleine “ja”
4.6 Je bedankpagina is de start van een dialoog

Hoofdstuk 5. Met minder woorden meer impact
5.1 Kijk eerst naar de opmaak
5.2 Tekst schrappen en inkorten
5.3 Tekst actief en vlotter maken
5.4 Eindredactietips
5.5 Zeven criteria om teksten te beoordelen en verbeteren

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Schrijven voor het brein