Lees verder
hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University.
Meer over Robert CialdiniDe kracht van timing
Pre-suasion: overtuigen op het beslissende moment
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789024421510Samenvatting
'De kracht van timing' voegt een nieuwe, cruciale dimensie toe aan het proces van overtuigen, die ervoor zorgt dat je invloed blijvend is. Het is een baanbrekend boek: uniek, fascinerend en waanzinnig praktisch.
Sinds het verschijnen van de megabestseller Invloed in 1984 geldt Cialdini als dé autoriteit op het gebied van overtuigingskracht. In De kracht van timing laat hij zien dat niet alleen wat je zegt of hoe je het zegt, maar ook wanneer je het zegt, bepaalt of je iemand kunt overtuigen. Hij legt uit hoe je op een creatieve en ethische manier iemands aandacht kunt sturen zodat je boodschap in vruchtbare bodem valt. Aan de hand van boeiende cases en een diepgaand inzicht in de menselijke psyche leert Cialdini je hoe je de zogenoemde ‘bevoorrechte momenten’ in het overtuigingsproces herkent en hoe je je daarop voorbereidt.
'Invloed van Robert Cialdini is met afstand het boek dat ik het vaakst aanbeveel. De inzichten in De kracht van timing zijn misschien nog wel onthutsender.' – Chip Heath, coauteur Switch en De plakfactor
'De grote sociaal psycholoog Robert Cialdini heeft wederom een tijdloos en onmisbaar boek geschreven over de psychologie van het beïnvloeden. Een absolute aanrader!' – Amy Cuddy, auteur Presence
Eerder verschenen als 'Pre-suasion'.
Specificaties
Expertrecensies (6)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Robert Cialdini
Inhoudsopgave
NOOT VAN DE AUTEUR 11
DEEL 1. PRE-SUASION: VOORAF DE AANDACHT RICHTEN 15
1. Pre-suasion, een inleiding 17
2. Bevoorrechte momenten 31
3. Het belang van aandacht ... is het belang 43
4. Focus als oorzaak 61
5. Aandachttrekkers 1: de trekkers 77
6. Aandachttrekkers 2: de vasthouders 91
DEEL 2. PROCESSEN: DE ROL VAN ASSOCIATIES 105
7. Het belang van associaties: ik associeer, dus ik besta 107
8. Overtuigende locaties: de juiste plaatsen, de juiste sporen 121
9. De werking van pre-suasion: oorzaken, beperkingen en correcties 135
DEEL 3. BEST PRACTICES: PRE-SUASION OPTIMALISEREN 149
10. Zes wegen naar verandering: brede boulevards als slimme, snelle doorsteekjes 151
11. Eenheid 1: samen zijn 171
12. Eenheid 2: samen handelen 187
13. Ethisch gebruik: een pre-pre-suasieve overweging 203
14. Pre-suasion en wat daarna komt 217
Literatuur 227
Noten 269
Register 311
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan