Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Fanstrategie

Paperback Nederlands 2020 9789001738174
10
Voormalig top 10Totaal 15 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 804Hoogste positie: 6
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Fan zijn is fan-tastisch

Een merk met veel fans is enorm krachtig. Het wil geen klanten maar fans die ambassadeur zijn voor het merk in hun eigen sociale netwerk. Social media zijn de multiplier voor de fanstrategie en daarom zijn fans extreem waardevol in de communicatie. Zij zijn topinfluencers.

Wat maakt dit boek uniek? Veel boeken over fans zijn vooral anekdotisch. Dit boek biedt je een strategische aanpak. Vaak ligt de nadruk sterk op sales, in dit boek staat de psychologie van de fans en de emotie en relatie tussen de fan en het merk centraal. Daarbij gaat het om bedrijven maar evenzeer over steden en non-profitorganisaties. We starten met de belangrijkste fans: de eigen medewerkers. De basisgedachte is dat interne fans externe fans maken en externe fans voor nieuwe fans zorgen.

Wil Michels verstaat als geen ander de kunst om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Hij is al jaren een grote fan van de fanstrategie. Wil Michels is auteur van Handboek Communicatie en Communicatiestrategie. Hij nam twee jaar de tijd om zijn favoriete strategie uit te werken: de Fanstrategie. Wil is directeur van zijn communicatiebureau en docent bij Fontys Hogescholen, NCOI, Van der Hilst en de Universiteit van Antwerpen. Voor professionals en teams verzorgt hij inspirerende workshops over communicatiestrategie. Hij staat voor dynamiek, fun en een frisse kijk op het vak.

Specificaties

ISBN13:9789001738174
Trefwoorden:klanten, influencers, fans
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:128
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:23-10-2020
ISSN:

Expertrecensies (3)

Fanstrategie - 'Een goede basis'
Daniëlle de Jonge | 29 maart 2021
Bekend maakt bemind en bemind worden bedrijven door fans. Échte superfans, ambassadeurs of hoe je ze ook wilt noemen. Van die enthousiastelingen die maar wat graag vertellen waarom ze zaken met je doen en jou aanraden om daar ook voor te kiezen...
Lees verder
Fanstrategie van Wil Michels - 'Laat je inspireren!'
Corinne Klaver | 11 maart 2021
De titel Fanstrategie van het boek van Wil Michels sprak mij direct aan, omdat mijn focus in mijn rol ligt op het bouwen van duurzame relaties met HR-professionals. En ook als freelance coach is het opbouwen van een netwerk heel belangrijk. Ik was benieuwd op welke manier ik de inhoud van het boek zou kunnen toepassen in mijn werk.
Lees verder
Fanstrategie - 'Handzaam en kleurrijk'
Sjors van Leeuwen | 9 december 2020
Wie wil er geen fans? Een merk met veel fans is enorm krachtig want fans zijn dé ambassadeurs van jouw merk of organisatie. Maar let op: fans krijg je alleen als jouw medewerkers ook fan zijn, als het management erin gelooft en als je het strategisch aanpakt. Daarover gaat Fanstrategie. Fans geven er veel voor terug én het is leuk, want fans maken is fun.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
6 stemmen
5
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Fanstrategie - Investeer in energie en persoonlijke aandacht
Wil Michels 3 november 2020 Wat maakt dit boek uniek? Veel boeken over fans zijn vooral anekdotisch. Dit boek biedt je een strategische aanpak. Vaak ligt de nadruk sterk op sales, in dit boek staat de psychologie van de fans en de emotie en relatie tussen de fan en het merk centraal. Een preview.

Over Wil Michels

Wil Michels is bestsellerauteur van het Handboek Communicatie, Communicatiestrategie en Fanstrategie. Als geen ander is hij in staat om complexe zaken helder te maken. Wil geeft elke week lezingen en workshops over communicatiestrategie en creatief denken. No-nonsense, humor en een verrassende output kenmerken zijn aanpak.

Andere boeken door Wil Michels

Inhoudsopgave

Eerst even dit 7

1 Focus op fans 10
Flow van de fanstrategie 11
Kracht van de fanstrategie 13
Waarde voor organisaties 15

2 Psychologie van de Fanstrategie 22
Waarom wordt iemand fan 23
Versterk de identificatie 2
Raak de emotie 28
Zeven principes van beïnvloeden 29

3 Power van het merk 36
DNA 37
Why 37
Purpose 39
Kernwaarden 40

4 Positionering 44
Positioneringsruit 45
Merk 47
Doelgroep 51
Concurrentie 52
Trends 54

5 Fanpiramide en Fankwadrant 56
Fanpiramide 57
Superfans 58
Fans 59
Volgers 60
Buitenstaanders 60
Fankwadrant 61
Fancirkel 66

6 Verlangens van fans 68
Customer journey 69
Empathy map 72
Painstorm 75
Liefdesbrief en uitmaakbrief 77

7 Roadmap interne fans 80
Stap 1 Bepaal het gemeenschappelijke vertrekpunt 83
Stap 2 Laad de kernwaarden 85
Stap 3 Versterk het engagement 86
Stap 4 Beleef de storytelling 95
Stap 5 Koester de interne fans 98

8 Roadmap externe fans 100
Stap 1 Kies positie 103
Stap 2 Leg connecties 104
Stap 3 Bepaal de communicatie 105
Stap 4 Bouw een community 107
Stap 5 Betrek de fans 109
Stap 6 Meet de resultaten 114

9 Content strategie 116
Content Circle 117
Stap 1 Bepaal de communicatiedoelen 119
Stap 2 Omschrijf de persona’s 120
Stap 3 Formuleer de kernboodschap en de thema’s 122
Stap 4 Kies de media 125
Stap 5 Maak een contentkalender 127
Stap 6 Stimuleer de interactie 128
Stap 7 Monitor de effecten 129

10 Denk groot, begin klein, start snel 132
Starten met de fanstrategie 133
Werken met de fanstrategie 134
Blijven doorgaan 135

Met alle dank aan 136
Literatuur 140
Register 142

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Fanstrategie