Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Met de stroming mee
Met de stroming mee
Patrick van Thiel

Patrick van Thiel is merkstrateeg, executive coach, parttime HBO-docent en toezichthouder. Hij schreef de boeken Designmanagement in essentie (met Wil Michels), Innovatie & Succes, Brand-oriented Innovation, BRANDING (met Andy Mosmans) en Met de stroming mee - grip op het bouwen van sterke merken en stevige reputaties. Patrick's motto: connecting the dots & finding the missing links. 

Meer over Patrick van Thiel
Als feiten ook maar meningen zijn, maakt reputatie het verschil Jeroen Ansink 8 november 2024 Marketeers en communicatiespecialisten moeten minder dogmatisch met hun vakgebied omgaan, stelt brandingdeskundige Patrick van Thiel in ‘Met de stroming mee.’ In het boek beschrijft hij hoe organisaties met nieuwe nuances de aansluiting met hun klanten kunnen behouden, zonder hun merk-DNA te hoeven veranderen. Lees het volledige artikel
Patrick van Thiel

Met de stroming mee

Grip op het bouwen van sterke merken en stevige reputaties

Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789001053444
3 stemmen
Voormalig top 100Totaal 124 dagen
Verkooppositie 132Hoogste positie: 15
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
26,94
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Voor dit boek geldt een terugkoopgarantie van Noordhoff. Wat is dat?
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

- Krachtige leidraad op het gebied van merk- en reputatie-opbouw, aan de hand van 5 merkstromingen;
- toegankelijke theorie en handvatten voor de praktijk;
- onmisbare kennis voor iedere marketing- en communicatieprofessionals (in spe).

'Met de stroming mee - Grip op het bouwen van sterke merken en goede reputaties' is een nieuw, handzaam boek waarmee (toekomstige) marketing- en communicatieprofessionals grip krijgen op het merk en de reputatie van een organisatie. Bovendien leren zij hun professionele omgeving te overtuigen van de waarde van merken en reputaties en zo draagvlak te creëren voor een gemeenschappelijke visie, missie en merkstrategie.

Op een toegankelijke manier biedt Met de stroming mee overzicht en inzicht aan de hand van vijf merkstromingen (perspectieven) op branding en reputatie. De lezer leert strategisch én pragmatisch gebruikmaken van deze vijf merkstromingen en de daarbij horende theorieën en modellen.

Deze vijf merkstromingen zijn:
- Positioning-stroming
- Penetration-stroming
- Purpose-stroming
- Peer-to-peer-stroming
- Partner-stroming

De betekenis van deze merkstromingen voor zowel de marketing- als de communicatiediscipline wordt belicht. Deze twee disciplines zijn nauw met elkaar verbonden, maar werken veelal naast elkaar, in plaats van mét elkaar. Met dit boek als leidraad wordt samenwerken makkelijker en leuker, maar ook effectiever. Met als resultaat: een sterker merk en een betere reputatie.

'Met de stroming mee' is geschreven voor marketing- en communicatieprofessionals én hbo-studenten marketing & communicatie (hoofdfase en Associate degree).

Trefwoorden

merkstrategie   branding   merken   communicatie   reputatie   marketing   merkstromingen   merkidentiteit   positionering   beschikbaarheid   organisatie   purpose   loyaliteit   merk-dna   stakeholders   klantervaring   merkmodellen   merkoriëntatie   marketingcommunicatie   mentale beschikbaarheid   emotionele connectie   corporate communicatie   onderscheidend vermogen   strategisch management   imago   influencers   fanbase   commerciële touchpoints   mond-tot-mondreclame   merkpersoonlijkheid  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789001053444
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:13-9-2024
Hoofdrubriek:Marketing
Serie:Noordhoff Business

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (4)

interview
Als feiten ook maar meningen zijn, maakt reputatie het verschil
Jeroen Ansink 8 november 2024 Marketeers en communicatiespecialisten moeten minder dogmatisch met hun vakgebied omgaan, stelt brandingdeskundige Patrick van Thiel in ‘Met de stroming mee.’ In het boek beschrijft hij hoe organisaties met nieuwe nuances de aansluiting met hun klanten kunnen behouden, zonder hun merk-DNA te hoeven veranderen.
Artikel lezen
nieuws
Marketingthema: Koers houden
Karin de Zwaan 7 november 2024 De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
Artikel lezen
nieuws
PIM Marketingliteratuurprijs 2024: de nominaties zijn bekend!
Karin de Zwaan 11 oktober 2024 Zet 14 november 2024 alvast in je agenda, want de Marketingliteratuurprijs komt er weer aan! Dit jaarlijks hoogtepunt, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), is dé plek waar de meest toonaangevende marketingdenkers samenkomen. Vandaag zijn de genomineerden bekend gemaakt door PIM.
Artikel lezen
preview
Met de stroming mee - Grip op het bouwen van sterke merken en reputaties
Patrick van Thiel 17 september 2024 Superirritant! Als het gaat om het bouwen van merken en reputaties is er een scala aan auteurs en adviseurs die allemaal iets anders beweren. Hoe weet je nou of je goed bezig bent? En hoe zorg je ervoor dat dat jij als marketeer goed samenwerkt met jouw communicatiecollega’s? En visa versa.
Artikel lezen

Over Patrick van Thiel

Strak ‘ingestopt’ zitten past Patrick van Thiel niet. Hij is en doet veel. Binnen het brede vakgebied van branding, reputatie en de organisatie daarvan is hij strateeg/consultant, coach/mentor, change manager en deeltijd HBO-docent. Tevens is hij toezichthouder bij (maatschappelijke) organisaties. Hij was en is betrokken bij een scala aan (inter)nationale merken en organisaties: profit, non-profit, corporate en mkb. Hij heeft veel ervaring opgedaan met sectoren in transitie. Patrick is (co-)auteur van boeken over designmanagement, innovatie en branding. Voor professionals in marketing en communicatie verzorgt hij inspirerende lezingen, trainingen en workshops. Volgens een goede vriend combineert Patrick de kennis van een wijze uil met het enthousiasme van een jonge hond. Treffend beschreven. Zijn eigen motto: finding the missing links & connecting the dots. Zie ook www.vanthiel.biz, www.patrickvanthiel.com

Andere boeken door Patrick van Thiel

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Welkom en leeswijzer 7

1 Overzicht en eerste inzichten 10
Merk en reputatie 11
Marketing en communicatie 12
Vijf merkstromingen 16
Merkstromingen en merk-DNA 19
Merkstromingen en marketingfocus 21
Merkstromingen en communicatiefocus 23

2 Verdieping merkstromingen 26
Positioning-stroming 27
Penetration-stroming 30
Purpose-stroming 34
Peer-to-peer-stroming 37
Partner-stroming 42
Bepaal de twee dominante merkstromingen 46

3 Handvatten positioning-stroming 52
Merkcanvas: Brand Key Model 53
Marketingfocus: relevante klantinzichten 59
Communicatiefocus: sterke breinpositie 64
Visuele samenvatting 69

4 Handvatten penetration-stroming 70
Merkcanvas: Brand Icons Model 71
Marketingfocus: commerciële touchpoints 77
Communicatiefocus: mentale beschikbaarheid 79
Visuele samenvatting 87

5 Handvatten purpose-stroming 88
Merkcanvas: Brand Piramid Model 89
Marketingfocus: faciliterende proposities 97
Communicatiefocus: participerende stakeholders 100
Visuele samenvatting 107

6 Handvatten peer-to-peer-stroming 108
Merkcanvas: Brand Prism Model 109
Marketingfocus: overtuigende klantervaringen 117
Communicatiefocus: positieve influencers 122
Visuele samenvatting 128

7 Handvatten partner-stroming 130
Merkcanvas: Brand Wheel Model 131
Marketingfocus: emotionele connecties 138
Communicatiefocus: betrokken fanbase 143
Visuele samenvatting 147

8 Merkstromingen in actie 148
Betrek je collega’s 149
Speel een spel 157
Opinies van leiders en experts 161
Voor elke merkstroming een verwelkoming 165

Epiloog – drie extra inzichten 166
Dank en tot ziens 169
Literatuur 171
Register 174

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Sprekend leiderschap
    Jan Sonneveld
    Sprekend leiderschap
    € 25,00
  • Geschiedenis voor morgen
    Roman Krznaric
    Geschiedenis voor morgen
    € 22,99
  • Omkijken naar de toekomst
    William MacAskill
    Omkijken naar de toekomst
    € 24,99
  • Klimaatpsychologie
    Jaap van der Stel
    Klimaatpsychologie
    € 35,95
  • Inclusief leiderschap
    Henk Jan Kamsteeg
    Inclusief leiderschap
    € 21,99
  • De creatieve revolutie
    André van Straten
    De creatieve revolutie
    € 23,50

Dit boek staat op 1 boekenlijst...

  • Managementboek Redactie
    Nominaties PIM Marketing Literatuurprijs 2024

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Met de stroming mee

        Met de stroming mee
        Patrick van Thiel
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Met de stroming mee

        Verwijder uw beoordeling