
Lees verder
Andy Mosmans is ondernemer, adviseur en opleider op het vlak van branding, marketing en communicatie. Hij publiceert regelmatig in (internationale) vakbladen. Hij schreef verschillende boeken. Zijn missie is ‘to energise enterprise with a vengeance’.
Meer over de auteursEen sterk merk, merk je! Waar merkmanagement ooit een puur tactische reclame- en designactiviteit was, heeft het vakgebied zich inmiddels ontwikkeld tot een strategische marketing- en ondernemingsactiviteit. En waar merkmanagement ooit 'the name of the game' was, is het nu 'the game of the name': het totale proces waarmee een onderneming in de naam van haar merk(en) structureel toekomstaandeel tracht te creëren en te handhaven.
Moderne merken geven richting en betekenis aan het denken en doen van zowel aanbieders als vragers in een markt. En zijn, zoals de Engelse consultant Simon Anholt dat noemt, 'a shortcut to decision making'. Merken helpen mensen kiezen. Van oudsher op de consumentenmarkt, maar in toenemende mate ook op de zakelijke-, de arbeids-, alsook de kapitaalmarkt.
Steeds meer wordt duidelijk dat merkmanagement op al deze markten consistent en geïntegreerd moet plaatsvinden (total branding). Zowel thematisch (above the line) als actiematig (below the line), maar ook bedrijfsmatig (behind the line, corporate en internal branding).
Merken ontwikkelden zich in de loop van de tijd van simpele trademarks tot misschien wel de belangrijkste organiserende principes van het moderne leven. Meer marktgeoriënteerde organisaties presteren ook duidelijk beter, Sterke merken werken dus. In deze geheel vernieuwde versie van 'BrandingNL' wordt u aan de hand van state-of-the-art visies van Nederlandse professionals wegwijs gemaakt in deze New Brand World.
branding merkmanagement merkidentiteit merkwaarde marketing merkstrategie merkpositionering merkportfolio merkbeleving merkassociaties merkextensie corporate branding merkloyaliteit merkarchitectuur merkpersoonlijkheid merkimago merkwaarde-meting internal branding merkactivatie storytelling neuromarketing consumentengedrag brand touchpoints waarden emoties merkcommunicatie concepting merkbelofte domaining brand equity customer insights strategisch management rebranding brand accountability internationale merken duurzaamheid place branding employer branding co-creatie innovatie
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books