Lees verder
Voorzitter van Stichting Gouden Oor en oprichter van het Service Excellence Institute. Hij helpt als adviseur organisaties hun klantgevoeligheid integraal te ontwikkelen.
Meer over Eric de HaanLuisteren is goud
Verdiep relaties, maak organisaties menselijker en geef groei gehoor
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 1e druk 9789024447527Samenvatting
Geef luisteren meer ruimte en creëer hechtere, duurzamere werkrelaties.
Iedereen wil gehoord worden, maar echt luisteren lijkt in onze steeds vluchtigere wereld een schaars iets. Niettemin vinden de meeste mensen van zichzelf dat ze best goede luisteraars zijn, terwijl veel van hen het nooit echt goed hebben geleerd. Je kunt gerust spreken van een luistercrisis.
Hoog tijd om luisteren te (her)waarderen. Luisteren is goud schetst het belang en de uitdagingen van deze kunst, en maakt duidelijk hoe je – aan de hand van de ontwikkelmethodiek Theory U – je luistervermogen kunt verbeteren.
Ook organisaties moeten beter luisteren, naar klanten, medewerkers en de samenleving. Aan de hand van luisterprincipes en best practices biedt het boek een raamwerk om luisterend vermogen binnen jouw organisatie te ontwikkelen. Daarbij krijg je als professional concrete methoden en gesprekstechnieken aangereikt om effectiever te luisteren. Een belangrijk boek voor iedereen die relaties wil verdiepen, verrijken en verduurzamen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Eric de Haan
Inhoudsopgave
1 Luisteren als zuurstof
1.1. Hoor eens
1.2 Luisteren loont
1.3 Ontluisterend
1.4 Luister liever
1.5 Verdiepend luisteren
2 Luisteren organiseren
2.1 Primo
2.2 Paradigmashifts
2.3 Principes
2.4 Practices
2.5 Pad
3 Beter luisteren
3.1 Beter leren luisteren
3.2 Dienstbaar luisteren
3.3 Gesprekken opluisteren
3.4 Blijven luisteren
Luisteren als roeping
Dankjewel!
Bronnen
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan