Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Luisteren is goud
Luisteren is goud
Luisteren is goud
Eric de Haan

Eric de Haan is bestuurder van Stichting Service Excellence, voorzitter van Stichting Gouden Oor en kerndocent van de post hbo-opleiding Service Excellence bij Beeckestijn Business School.

Meer over Eric de Haan
Wie niet bezig is beter te luisteren, is bezig doof te worden Hans van der Klis 20 april 2022 We worden steeds slechter in luisteren, stelt adviseur en expert in klantgevoeligheid Eric de Haan. Niet alleen in persoonlijke gesprekken, maar ook op organisatieniveau. In zijn boek ‘Luisteren is goud’ maakt hij met behulp van de Theory U duidelijk hoe wij meer ruimte en energie kunnen vrijmaken om goed te luisteren, zowel naar elkaar als naar onze klanten. Lees het volledige artikel
Eric de Haan

Luisteren is goud

Verdiep relaties, maak organisaties menselijker en geef groei gehoor

Paperback Nederlands 2022 9789024447510
9 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 27 dagen
Verkooppositie 1152Hoogste positie: 81
Paperback | NL € 27,95 E-book | NL € 22,50
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
27,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Geef luisteren meer ruimte en creëer hechtere, duurzamere werkrelaties.

Iedereen wil gehoord worden, maar echt luisteren lijkt in onze steeds vluchtigere wereld een schaars iets. Niettemin vinden de meeste mensen van zichzelf dat ze best goede luisteraars zijn, terwijl veel van hen het nooit echt goed hebben geleerd. Je kunt gerust spreken van een luistercrisis.

Hoog tijd om luisteren te (her)waarderen. Luisteren is goud schetst het belang en de uitdagingen van deze kunst, en maakt duidelijk hoe je – aan de hand van de ontwikkelmethodiek Theory U – je luistervermogen kunt verbeteren.

Ook organisaties moeten beter luisteren, naar klanten, medewerkers en de samenleving. Aan de hand van luisterprincipes en best practices biedt het boek een raamwerk om luisterend vermogen binnen jouw organisatie te ontwikkelen. Daarbij krijg je als professional concrete methoden en gesprekstechnieken aangereikt om effectiever te luisteren. Een belangrijk boek voor iedereen die relaties wil verdiepen, verrijken en verduurzamen.

Specificaties

ISBN13:9789024447510
Trefwoorden:luisteren, menselijke drijfveren, organisatiegedrag, menselijk leiderschap, werkrelaties, Theory U
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:136
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:21-2-2022
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

Luisteren is goud - Je bent nooit uitgeluisterd
Rogier van der Wal | 12 augustus 2022
Dat luisteren een onderschatte vaardigheid is behoeft nauwelijks betoog. Mondigheid en assertiviteit gelden in Nederland als een groot goed, maar met alleen zenden kom je er niet. En zoals Eric de Haan aan het begin van de inleiding van ‘Luisteren is goud’ stelt: iedereen wil gehoord worden. 
Lees verder
Luisteren is goud - Luisteren is een strategische competentie
Elmas Duduk | 4 maart 2022
We zitten volgens Eric de Haan in een luistercrisis. Iedereen wil zelf tegen anderen aan praten, een soort praat-narcisme. Het grootste probleem met luisteren is dan ook de illusie dat er geluisterd wordt. Feitelijk is luisteren gereduceerd tot ‘even je mond houden totdat de ander stopt met praten om vervolgens verder te gaan waar je zelf gebleven bent in je eigen verhaal’.  
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
9 stemmen
7
2
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Wie niet bezig is beter te luisteren, is bezig doof te worden
Hans van der Klis 20 april 2022 We worden steeds slechter in luisteren, stelt adviseur en expert in klantgevoeligheid Eric de Haan. Niet alleen in persoonlijke gesprekken, maar ook op organisatieniveau. In zijn boek ‘Luisteren is goud’ maakt hij met behulp van de Theory U duidelijk hoe wij meer ruimte en energie kunnen vrijmaken om goed te luisteren, zowel naar elkaar als naar onze klanten.
Artikel lezen
preview
Luisteren is goud - Verdiep relaties, maak organisaties menselijker en geef groei gehoor
Eric de Haan 3 maart 2022 Iedereen wil gehoord worden. Toch lijkt echt luisteren een schaars goed. Voel jij je altijd echt gehoord, laat staan begrepen? Als mensen gevraagd wordt wie naar hen luistert, dan volgt bijna zonder uitzondering een aarzeling of een stilte. De wereld kent een chronisch gebrek aan luisteraars.
Artikel lezen

Over Eric de Haan

Eric de Haan is bestuurder van Stichting Service Excellence, voorzitter van Stichting Gouden Oor en kerndocent van de post hbo-opleiding Service Excellence bij Beeckestijn Business School. Hij schreef onder meer De Tao van Service, is coauteur van Service Excellence en van Excelleren in Service en hij ontwikkelde het spel ServiceGuru en de Service Excellence Scheurkalender.

Andere boeken door Eric de Haan

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Een luisterboek 7

1 LUISTEREN ALS ZUURSTOF 15
1.1 Hoor eens | Het fascinerende van luisteren 15
1.2 Luisteren loont | Waarom luisteren zo belangrijk is 21
1.3 Ontluisterend | Wat luisteren blokkeert 25
1.4 Luister liever | Principes om beter te luisteren 29
1.5 Verdiepend luisteren | Een luisterroute afgestemd op Theory U 36

2 LUISTEREN ORGANISEREN 47
2.1 Primo | Waarom organisaties (horen te) luisteren 47
2.2 Paradigmashifts | Waarom organisaties steeds beter moeten luisteren 56
2.3 Principes | Leidraad voor luisterend vermogen 70
2.4 Practices | Werken aan luisterend vermogen 74
2.5 Pad | Luisteren systemisch ontwikkelen 92

3 BETER LUISTEREN 105
3.1 Beter leren luisteren | Methoden en technieken 105
3.2 Dienstbaar luisteren | Luisterintelligentie inzetten ten dienste van de ander 111
3.3 Gesprekken opluisteren | Gesprekken verdiepen volgens Theory U 115
3.4 Blijven luisteren | De U’s, een luistergym en een luisterbelofte 121

Luisteren als roeping 125

Dankjewel! 127
Noten 129
Bronnen 131
Over de auteur 135

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De waarheid over macht
    Julie Battilana
    De waarheid over macht
    € 25,99
  • ACT in groepen
    Gijs Jansen
    ACT in groepen
    € 54,99
  • Quo Vadis?
    Manfred Kets de Vries
    Quo Vadis?
    € 29,90
  • Socratic Design
    Humberto Schwab
    Socratic Design
    € 19,95
  • De kracht van het negatieve
    John Tierney
    De kracht van het negatieve
    € 25,99
  • De CEO fluisteraar
    Manfred Kets de Vries
    De CEO fluisteraar
    € 43,50

Dit boek staat op 1 boekenlijstje...

  • Managementboek Redactie
    Nominaties PIM Marketing Literatuurprijs 2022

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Luisteren is goud

        Luisteren is goud
        Eric de Haan
        /