Lees verder
Daniel Coyle is talentspecialist en The New York Times-bestsellerauteur. Eerder schreef hij onder meer het gerenommeerde The Talent Code.
Meer over Daniel CoyleDe bedrijfscultuur-code
Sterke bedrijven ontstaan niet vanzelf
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789492493316Samenvatting
De weg naar succes is voor elk bedrijf uniek, maar alle succesvolle bedrijven hebben één ding met elkaar gemeen: een sterke bedrijfscultuur.
De bedrijfscultuur-code laat zien dat zo'n cultuur niet spontaan ontstaat, maar iets is wat je zelf creëert. En het goede nieuws: er zijn praktische en concrete stappen die je kunt nemen om dit voor elkaar te krijgen.
Daniel Coyle, bestsellerauteur en expert op het gebied van talentontwikkeling, bestudeerde 's werelds meest succesvolle organisaties (van Pixar tot grote multinationals) om te onderzoeken hoe zij een goede sfeer en daadkrachtige groepsmentaliteit cultiveren. Door de nieuwste wetenschappelijke inzichten te combineren met down-to-earthlessen van leiders van wereldklasse, legt Coyle uit hoe je een omgeving creëert waarin innovatie bloeit en verwachtingen worden overtroffen.
Het maakt niet uit wat je doel is of hoe groot je bedrijf is, dit boek helpt je om er een goed geoliede machine van te maken, oftewel: een bedrijf om van te houden.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Daniel Coyle
Inhoudsopgave
Inleiding Wanneer twee plus twee tien is 13
Vaardigheid 1 Bouw veiligheid in
1. De gave appels 21
2. De unieke dag waarop niets gebeurde 35
3. Het kerstbestand, het experiment van een uur en de raketcrew 47
4. Hoe je saamhorigheid opbouwt 67
5. Hoe je saamhorigheid faciliteert 79
6. Ideeën voor actie 93
Vaardigheid 2 Toon kwetsbaarheid
7. ‘Zeg me wat je wilt, dan help ik je’ 109
8. De kwetsbaarheidskring 121
9. De supersamenwerkers 133
10. Hoe je samenwerking opbouwt in kleine groepen 153
11. Hoe je samenwerking opbouwt tussen individuen 165
12. Ideeën voor actie 177
Vaardigheid 3 Benoem een doel
13. 311 woorden 191
14. De hooligans en de chirurgen 207
15. Hoe je aanstuurt op vakkundigheid 219
16. Hoe je aanstuurt op creativiteit 233
17. Ideeën voor actie 245
Epiloog 255
Woord van dank 263
Noten 265
Aanbevolen literatuur 271
Over de auteur 272
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan