Lees verder
Robert Bolton is grondlegger van de term ‘people skills’ en het bijbehorende vakgebied.
Meer over Robert BoltonPeople skills - Het geheim van helder en overtuigend communiceren
De klassieker over mensenkennis
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789491845666Samenvatting
'People skills' is al vijfendertig jaar verplichte kost voor iedereen die wil leren hoe je overtuigend kunt zijn, beter kunt luisteren en ruzies kunt oplossen. Miljoenen mensen lazen het en velen herlezen het om de paar jaar. Nu verschijnt dit tijdloze meesterwerk eindelijk in het Nederlands.
Robert Bolton beschrijft de meest voorkomende communicatieproblemen, laat zien hoe ze onze relaties saboteren én wat je eraan kunt doen. Hij legt uit hoe je je baas kritiek kunt geven, hoe je voorkomt dat een gesprek met je puber uitloopt op een welles-nietes discussie en hoe je duidelijk doch vriendelijk iets kunt weigeren. Het leven zit vol uitdagende en stressvolle situaties waarin heldere en efficiënte communicatie alle verschil kan maken. Dit is het boek dat je tien jaar geleden aan jezelf had willen geven!
Ontdek:
- Hoe je je zin kunt krijgen zonder te zeuren of agressief of dwingend over te komen.
- Hoe je kunt monitoren of je goed luistert.
- Hoe je lichaamstaal kunt interpreteren en ook zelf kunt gebruiken.
- Hoe in te grijpen in familieruzies, onenigheid met je geliefde en andere verhitte discussies.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Robert Bolton
Inhoudsopgave
Voorwoord door de auteur
Deel één: Inleiding
1. Vaardigheden om de afstand tot een ander te overbruggen
2. Communicatiebarrières
Deel twee: Luistervaardigheden
3. Luisteren is meer dan horen alleen
4. Vier vaardigheden voor spiegelend luisteren
5. Waarom spiegelen werkt
6. Het lezen van lichaamstaal
7. Verbeter je spiegelvaardigheden
Deel drie: Vaardigheden voor assertiviteit
8. Drie benaderingen van relaties
9. Het ontwikkelen van drieledige assertieve boodschappen
10. Omgaan met terugduwfenomoon
11. Vergroot je assertieve mogelijkheden
Deel vier: Vaardigheden voor conflictbeheersing
12. Voorkomen en beheersen van conflicten
13. Omgaan met de emotionele aspecten van een conflict
14. Samen een probleem oplossen: op zoek naar een elegante oplossing
15. Drie essentiële eigenschappen voor effectieve communicatie
Nawoord: Vijf stappen naar betere communicatie
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan