Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Geef nooit korting

En 30 andere adviezen over omgaan met prijsdruk

Audio-download Mp3 Nederlands 2019 9789462551183
1
Voormalig Nr. 1Totaal 12 dagen
EvergreenTotaal 2187 dagen
Verkooppositie 5685Hoogste positie: 1
Direct te downloaden

Samenvatting

Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen flink aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt.

In Geef nooit korting! laat Jos Burgers aan de hand van 31 prikkelende adviezen zien hoe u het best met prijsdruk kunt omgaan. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe u prijsdruk voorkomt en tegengaat. Want lage prijzen zijn geen vaststaand feit. En onze eigen invloed op de prijs is veel groter dan we vaak denken.

Ontdek dat er vele manieren zijn om in de dagelijkse praktijk aan prijsdruk te ontsnappen. Wees trots op de prijzen die u voor uw producten en diensten vraagt. Realiseer u hoe waardevol u bent voor uw klanten en laat u niet gek maken. Als klanten zeggen dat u te duur bent, is dat vervelend. Maar het is pas echt een ramp als u dat zelf ook vindt!

Specificaties

ISBN13:9789462551183
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-download
Beveiliging:none
Bestandsformaat:mp3
Uitgever:Bookora
Druk:1
Verschijningsdatum:17-6-2019
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (6)

Geef nooit korting!
Lex Beijersbergen | 5 oktober 2011
Met de huidige economie in de mineur zal aan de ene kant van de onderhandelingstafel de druk toenemen om tegen het maximaal haalbare rendement te verkopen en aan de andere kant van de tafel zit de koper voor wie het de uitdaging is om voor een zo laag mogelijk bedrag het product of dienst te krijgen. In 'Geef nooit korting!' beschrijft Jos Burgers op luchtige wijze veel herkenbare voorbeelden uit de dagelijkse praktijk waaruit blijkt dat het geven van kortingen zeer gebruikelijk is. Aan de hand van deze voorbeelden geeft Burgers tal van praktische adviezen die de lezer absoluut zal inspireren om zijn huidige prijsbeleid en het geven van kortingen tegen het licht te houden.
Lees verder
Geef nooit korting!
Paul Hassels Mönning | 15 september 2011
Geef nooit korting!
Daniëlle de Jonge | 7 juli 2011
Korting. Voor verkopers soms een gevreesd woord, want wat moet u ermee? Toegeven, omdat u bang bent de order te verliezen? Of vasthouden aan uw prijs, omdat u er van overtuigd bent dat het een eerlijk bedrag is? Ik adviseer altijd om uitleg te geven over de investering die uw klant gaat doen. Als u duidelijkheid schept over uw aanbod en het gevraagde bedrag, dan is dat veelal voldoende om geen korting te hoeven geven. Kiest u toch voor een lager bedrag, dan is het verstandig om er iets tegenover te stellen. Bijvoorbeeld een ander serviceniveau of een bijdrage in natura van uw klant. Schrijver Jos Burgers maakt dit standpunt glashelder met zijn nieuwe boek 'Geef nooit korting!'. En gelijk heeft hij.
Lees verder
Geef nooit korting!
Eric van Arendonk | 27 juni 2011
'Van 17,95 voor 19,95' dat is het prijsetiket op de kaft van het boek. Is dat een grap? Nee, want het boek kost gewoon 19,95. Het illustreert het statement van Jos Burgers in zijn gelijknamige boek: geef nooit korting! In korte heldere hoofdstukken licht de auteur dit statement verder toe. Ik moet zeggen, veel open deuren maar toch soms ook verrassend. De auteur ziet prijs dan ook meer als resultaat van wat je te bieden hebt. Zodra je aan de prijs gaat morrelen verlies je ook een stuk geloofwaardigheid. De adviezen van de auteur zijn zondermeer direct bruikbaar. De voorbeelden waaruit blijkt hoe het niet moet, zijn zo herkenbaar, je ziet het als het ware gebeuren.
Lees verder
Geef nooit korting!
Michel Hoetmer | 4 april 2011
Stel u vraagt aan een groepje ondernemers 'wat is de gemakkelijkste manier om uw winst te verhogen?' Aardige kans dat ze in koor antwoorden 'meer omzet maken!' Er zal ook wel een enkeling zijn die zegt 'onze prijzen verhogen!' Maar de meeste ondernemers doen het in hun broek bij dat idee. Jos Burgers helpt dergelijke ondernemers af van hun prijsfobieën in zijn nieuwste boek 'Geef nooit korting!'
Lees verder
Van 17,95 voor 19,95!
Ronald Buitenhuis | 14 februari 2011
Doet u ook elke dag uw boodschappen bij de Aldi of de Lidl? Nee? Maar dat is gek. Die zijn toch het goedkoopst? Waarom zou je er dan niet heen gaan? Is er een andere supermarkt net even dichter bij u in de buurt? Of u vindt dat Aldi of Lidl niet het assortiment heeft dat u nodig heeft. Wat de reden ook is, kennelijk bent u bereid meer te betalen dan strikt noodzakelijk is. Jos Burgers legt in zijn boek Geef nooit korting! uit waarom dat zo is, en waarom u zich als verkopende partij eigenlijk nooit moet mengen in 'prijsgevechten'.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
27 stemmen
16
5
3
3
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Jos Burgers: ‘Door korting te geven, zeg je eigenlijk: ik had je willen belazeren!’
Ronald Buitenhuis 13 april 2011 Terwijl je doodgegooid wordt met reclamefolders en de aanbiedingen je om de oren vliegen, komt Jos Burgers doodleuk met een nieuw boek onder de titel: Geef nooit korting! ‘Korting geven heeft alleen maar nadelen’, zo stelt de auteur. Zou na Klanten zijn eigenlijk nét mensen! en Hondenbrokken ook dit boek een nieuwe bestseller van Burgers worden?

Over Jos Burgers

Jos Burgers (1951) is auteur van managementboeken en professioneel spreker. Hij is gespecialiseerd in onderwerpen die betrekking hebben op klanten. Hij begon zijn werkzame leven als negentienjarige in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Via avondstudies maakte hij daar voor het eerst kennis met het vakgebied marketing. Dat smaakte naar meer. Na een universitaire studie Bedrijfseconomie met als specialisatie Marketing Management was Jos ruim tien jaar hogeschooldocent marketing. Na die periode adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. In die jaren bracht hij zijn eerste boeken uit, veelal bundels met verzamelde columns, met titels als ‘Marketing Mix’ en ‘Marketing voor op het nachtkastje’. Sinds meer dan tien jaar richt Jos zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars. Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Jos houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos is auteur van bestsellers als ‘No Budget Marketing’ en ‘Geef nooit korting!’. Vijf van Jos’ boeken werden uitgeroepen tot bestverkochte managementboek van een jaar, te weten:

Andere boeken door Jos Burgers

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Geef nooit korting