Lees verder
Judith Webber ('75) is een leader by example. Haar startpunt in haar werk is altijd connectie. Ze inspireerde al duizenden mensen op hun weg naar zelfbewustzijn, persoonlijk leiderschap & authenticiteit als schrijver, (organisatie)coach en bevlogen spreker. Eerder verschenen van haar hand ook Laat jezelf zien, Kies en ze kiezen jou, 100% PUUR jij en JA zeggen JA doen.
Zie www.judithwebber.nl
Meer over de auteursJa zeggen Ja doen
Organisatieverandering van binnenuit
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789024423569Samenvatting
Verandering is constant aanwezig. Dat merk je op de werkvloer en in je persoonlijke leven. Maar waarom is er dan zo veel weerstand tegen, waarom zeggen mensen JA en doen ze NEE? En nog interessanter: wat kun je daaraan doen, als leidinggevende?
Dit boek reikt je op luchtige wijze aan hoe je naar JA zeggen JA doen komt. Wij zoeken de oplossing niet in systemen en structuren. Wij zoeken die in de mensen. Uitgangspunt hierbij is dat het essentieel is om eerst zelf in de spiegel te kijken, om jezelf en een ander in beweging te kunnen brengen. Kom los van het voldoen aan verwachtingen, ontdek hoe je mensen aansteekt en voorkom dat het vuurtje dooft. Een verandering slaagt als mensen intrinsiek gemotiveerd zijn om mee te bewegen, als het ze iets brengt én als ze er iets aan kunnen bijdragen. Want ieder mens wil van toegevoegde waarde zijn!
Onmogelijk? Met dit boek en de bijbehorende Van hokjes naar puzzelstukjesgespreksmethodiek ontdek je hoe dit op een speelse manier wél kan. Met een aantal kleine stappen creëer je beweging van binnenuit in je team. Iedereen zet zich optimaal in, met als gevolg betere resultaten – voor je organisatie én voor je klanten. Het verzuim gaat omlaag, de medewerkerstevredenheid omhoog, het teamgevoel wordt sterker en de organisatie wordt steeds leuker om voor te werken.
'Dit uiterst leesbare en fraai vormgegeven boek staat vol bruikbare quotes en mooie mini-dialogen. Over samen veranderen. Van binnenuit. Zodat er duurzame verandering ontstaat!' – Ronand Jansen, Managementboek.nl Academy
'In dit boek staat werkelijk inzicht in elkaars talenten en drijfveren bovenaan. Daarmee zorgen Judith en Hilko voor een zeer geschikt vertrekpunt voor een manier van organiseren die zo snel mogelijk de norm mag worden.' – Christian van Saaze, NieuwOrganiseren.nu
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Judith Webber
Over Hilko de Boer
Inhoudsopgave
In Leiding
De Van hokjes naar puzzelstukjesmethodiek uiteengezet
Deel 1 Organisatieverandering van binnenuit
1 Hoe kan het wel?
-Een ander perspectief
2 Bij ons kan dat niet
-Wat niet kan, is nog nooit gebeurd
3 Spannend!?
-Samen door de weerstand heen
Deel 2 Ik als mens
4 De keuze is reuze
-… help ik kan niet kiezen …
5 Eigenlijk, op zich en in principe
-Heldere taal – wat wil je nu echt en waarom zeg je dat niet?
6 Dit wil ik niet
-… en dat juist wel
7 Dit kan ik niet
-De kracht van toegeven iets niet te kunnen
Deel 3 Ik als leider
8 Controle is goed, vertrouwen is beter
-Bouwen aan vertrouwen in actie
9 Goed voorbeeld doet volgen, slecht ook
-Mensen doen wat je doet, niet wat je zegt
10 Alleen een hond heeft een baas
-Risico nemen, richting geven en ruimte bieden
11 Het gesprek aangaan
-Praten over wat er echt toe doet
12 Ruimte doet wonderen
-Het spel van ruimte geven en nemen
13 Ik zie, ik zie wat jij niet ziet
-Ongekend natuurlijk talent
Deel 4 Wij als geheel
14 Toegevoegde waarde
-De juiste medewerker op de juiste plek
15 Het spel van de puzzel
-Flexibiliteit is noodzaak
16 Alles valt op zijn plaats
-… en blijft bewegen
Uitgebreid stappenplan
Van hokjes naar puzzelstukjes
Onze dank gaat uit naar
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan