OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2161677

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 7 van 282 resultaten
    recensie
    Mens en maatschappij
    29 oktober 2018
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    In het boek Sapiens beschreef Yuval Noah Harari het verleden. In Homo Deus wierp hij een blik op de toekomst. In 21e lessen voor de 21e eeuw laat hij zijn licht schijnen over de uitdagingen van deze tijd.
    column
    Strategisch management
    26 oktober 2018
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Wendbaarheid is één van de belangrijkste thema’s van de 21e eeuw. Organisaties moeten zich steeds sneller aanpassen aan veranderende omstandigheden en dat betekent continu verbeteren en vernieuwen.
    recensie
    Ondernemen
    5 september 2018
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Nederland is hét fietsland bij uitstek. Dat is wel eens anders geweest. Twee honderd jaar geleden werd de loopfiets uitgevonden en begon de ‘Eeuw in versnelling’ zoals Marian Rijk het beschrijft in haar gelijknamige boek.
    recensie
    28 augustus 2018
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Het lijkt er wel op als we zien hoe westerse regeringen zich de laatste decennia hebben gedragen. Denk aan Trump, Brexit, war on terror en het internationale wespennest Syrie.
    recensie
    Strategisch management
    4 juni 2018
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    ‘Van fouten kun je leren.’ ‘Ondernemen is vallen en opstaan.’ Uitspraken waar je het moeilijk mee oneens kunt zijn. Toch blijkt dat in de praktijk niet zo eenvoudig. Paul Louis Iske roept ons in Instituut voor Briljante Mislukkingen op om open te staan voor onze fouten en daarvan te leren. Om herhaling te voorkomen en het de volgende keer beter te doen.
    recensie
    Mens en maatschappij
    29 mei 2018
    Sjors van Leeuwen
    8-12 minuten leestijd
    Fabrikanten van voeding, tabak, alcohol, medicijnen, auto’s en wapens hebben veel gemeen. Ze brengen de volksgezondheid, maatschappij en democratie grote schade toe. De overheid staat er bij en kijkt er naar. Sociaal en cultureel burgeractivisme is nodig om het tij te keren, zo lezen we in Legaal maar fataal.
    recensie
    Verandermanagement
    18 mei 2018
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Best practices mogen dan wereldwijd gebruikt worden, dat betekent niet dat ze ook effectief zijn. In tegendeel. Veel best practices zijn achterhaald, schadelijk of dwarsbomen innovatie. Door je te ontdoen van populaire, maar versleten ideeën en oplossingen creëer je nieuwe kansen voor innovatie en groei. Dat is de boodschap van Freek Vermeulen in Breaking Bad Habits.
    recensie
    Ondernemen
    17 mei 2018
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Lees Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony's Chocolonely. Een ware rollercoaster op weg naar 100% slaafvrije chocola. Met journalist en schrijver Jeroen Siebelink als volleerd sterke verhalenverteller.
    recensie
    Non-profit
    9 mei 2018
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    De gezondheidszorg is ons nationale zorgenkindje. De zorgkosten groeien de pan uit en we zijn een steeds groter deel van ons inkomen kwijt aan zorg.  
    recensie
    Algemeen management
    2 mei 2018
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Bier voor Afrika is het vervolg op het veelgeprezen boek Heineken in Afrika van onderzoeksjournalist Olivier van Beemen. Een boeiend vervolgboek met nog meer inkijkjes en onthullingen over de onfrisse avonturen van Heineken in Afrika.
    recensie
    Marketing
    24 april 2018
    Sjors van Leeuwen
    8-11 minuten leestijd
    Doet marketing ertoe? Een goede vraag want marketing ligt maar al te vaak onder vuur en de positie van marketing binnen organisaties is vaak niet zo sterk. Maar marketing is zeker geen misleiding en  geldverspilling als je het goed inzet.
    recensie
    Communicatie en media
    18 april 2018
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Organisaties moeten klantgericht zijn om te kunnen overleven. Ze investeren daarin ook steeds meer maar vergeten een belangrijk punt.
    recensie
    Strategisch management
    12 april 2018
    Sjors van Leeuwen
    5-8 minuten leestijd
      Wie de berichten leest over zelfrijdende auto’s, inlichtingen- en privacywetten (sleepwet), hacken door buitenlandse mogendheden, gepersonaliseerde gezondheidszorg en datalekken en datamisbruik door commerciële partijen als Facebook kan er niet meer om heen: data is het nieuwe goud.
    recensie
    Algemeen management
    3 april 2018
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    In Kloteklanten 3.0 lees je wat je moet doen om het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland te worden. Het beschrijft de ontwikkelingen op het gebied van klantvriendelijkheid en bevat een groot aantal voorbeelden, adviezen en tips van winnaars van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.
    recensie
    Leiderschap
    27 maart 2018
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Jan Timmer wordt vaak herkend als ‘die man van Philips’. Hij werkte er zijn leven lang en was jarenlang de hoogste baas van het ooit zo roemruchte gloeilampenconcern. Ruim 20 jaar na zijn afscheid als president-directeur kijkt hij terug op zijn boeiende loopbaan bij Philips.
    recensie
    Ondernemen
    26 maart 2018
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Ondernemen is als seks vóór 1950: er wordt van alles van je verwacht, maar niemand vertelt je wat je precies moet doen. En zelf wil je het ook niet vragen. Dus leer je maar al doende.
    recensie
    Algemeen management
    21 maart 2018
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Uber is hip. Tegenwoordig hebben we een ‘Uber’ voor alles. Denk aan maaltijdbezorger Deliveroo of schoonmaakplatform Helpling. Dat klinkt goed, gemak dient immers de mens. Of toch niet? Staan we wel voldoende stil bij de grote (negatieve) invloed van de ‘on demand’-economie op ons leven?
    nieuws
    Marketing
    13 maart 2018
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Honderden zorg- en welzijnsorganisaties openen tijdens De Week van Zorg en Welzijn hun deuren om aan Nederland te laten zien hoe het er aan toegaat op de werkvloer.
    recensie
    Economie
    20 februari 2018
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Voor onze welvaart is de markteconomie onmisbaar. Althans, dat wordt door velen gedacht en gepropagandeerd. Niet dus!
    recensie
    Algemeen management
    12 februari 2018
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    De samenleving wordt steeds complexer en slimmer. Denk aan zelfrijdende auto’s of aan ingenieuze algoritmes die dokters helpen om betere diagnoses te stellen. Die toenemende complexiteit roept belangrijke vragen op.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden