Lees verder
Douglas Stone is bestsellersauteur (Difficult Conversations), Harvard-wetenschapper en tevens ervaringsdeskundige: door het begeleiden van vele bedrijven, overheidsinstanties en salesteams, maar ook bijvoorbeeld families, wetenschappers en chirurgen, heeft Stone alle theorie in de praktijk kunnen brengen en testen.
Meer over de auteursFeedback is een cadeautje
(Zelfs als het ongevraagd, onduidelijk en onterecht is en je er echt even geen zin in hebt)
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789491845369Samenvatting
Eigenlijk is het leven één grote feedback-sessie: elke dag krijgen we (vaak ongevraagd) advies en kritiek van vrienden, familie, collega’s, klanten, bazen, leraren, artsen en huisdieren. We weten dat het goed is om naar feed-back te luisteren en er iets mee te doen, maar we leggen het vaak naast ons neer of herkennen het überhaupt niet.
'Feedback is een cadeautje' is het eerste boek dat focust op het ontvangen van feedback. Hoe komt het dat we kritiek kunnen ervaren als een aanval op onze identiteit? Waarom vinden we zo snel dat de ander ‘geen recht van spreken’ heeft? Hoeveel nuttige inzichten laten we liggen omdat ‘het nu niet het juiste moment is’?
Good feedback kunnen ontvangen heeft allerlei voordelen: je relaties worden er sterker door, je zelfvertrouwen groeit en mensen vinden het prettiger om met je samen te werken. Op humorvolle wijze en met vele praktijkvoorbeelden laten Douglas Stone en Sheila Heen zien hoe iedereen zich kan trainen in het herkennen en verwerken van feedback. Want of je nu in een grote of kleine organisatie werkt, binnen een team opereert, een relatie of een gezin hebt: feedback is en blijft een cadeautje.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Douglas Stone
Over Sheila Heen
Inhoudsopgave
Het probleem van feedback
1 Drie triggers
Waarheidstriggers
2 Maak onderscheid tussen waardering, coaching en evaluatie
3 Begin met begrip
4 Zie je dode hoeken onder ogen
Relatietriggers
5 Wissel niet van spoor
6 Benoem het relatiesysteem
Identiteitstriggers
7 Ontek de invloed van bedrading en temperament op je verhaal
8 Ontmantel vervormingen
9 Cultiveer een groei-identiteit
Feedback in gesprekken
10 hoe goed moet ik zijn?
11 Stuur het gesprek
12 Aan de slag
13 Samen eraan trekken
Woord van dank
Over de auteurs
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan