Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Scoren met interim-management

De weg naar tevreden opdrachtgevers

Gebonden Nederlands 2010 9789490463052
Voormalig top 100Totaal 22 dagen
Verkooppositie 272Hoogste positie: 81
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Tegenwoordig kijkt niemand in organisaties meer op van de aanwezigheid van interim-managers. Interim-management biedt dé flexibiliteit om het management van organisaties aan te vullen. Maar wat maakt interim-managementopdrachten succesvol?

Daarover gaat 'Scoren met interim-management: de weg naar tevreden opdrachtgevers'. Wat levert bijvoorbeeld betrokkenheid van interim-managementbureaus op in termen van klanttevredenheid? Wat is het effect van een uitgebreid selectieproces? En hoe belangrijk zijn de leiderschapsstijl en het profiel van de interim-manager? Deze en andere vragen beantwoordt Jaap Schaveling op basis van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek onder ruim 140 opdrachtgevers en interim-managers. Het boek bevat een checklist waarmee kan worden gemonitord of interim-managementtrajecten goed verlopen.

'Scoren met interim-management' is een praktijkgids rond het fenomeen van 'vertijdelijking' van organisaties. Het boek helpt om betere beslissingen te nemen over de inzet van interim-management en is bedoeld om interim-managers, hun bureaus en opdrachtgevers beter te laten samenwerken.

De studie waaraan deze praktijkgids ten grondslag ligt heeft de titel 'Succesvol interim-management'.

Specificaties

ISBN13:9789490463052
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:91
Uitgever:Mediawerf
Druk:1
Verschijningsdatum:17-9-2018
Hoofdrubriek:Advisering
Herdrukdatum:1-2-2023

Expertrecensies (2)

Scoren met interim-management
Paul Schollaardt | 7 juni 2010
'Scoren met interimmanagement' is een compact, interessant en praktisch boek dat geen interimmanager mag missen. Jaap Schaveling heeft wetenschappelijk onderzoek verricht naar de factoren die van invloed zijn op de tevredenheid van opdrachtgevers. Hij is erin geslaagd om die vraag helder te beantwoorden. De achterliggende vraag; 'waarom' factoren wel of niet bepalend zijn voor die tevredenheid, wordt echter maar beperkt beantwoord. Niettemin is dit een boek dat voor interimmanagers en opdrachtgevers goede aanknopingspunten biedt op weg naar succesvolle interimopdrachten.
Lees verder
‘Interimmen’ gaat vaak van au!
Ronald Buitenhuis | 12 mei 2010
Jaap Schaveling heeft onderzoek gedaan naar de kwaliteit van interim-management in Nederland. Naast de constatering dat de kwaliteit hem meevalt, zijn er toch pijnlijke conclusies. Belangrijkste: interim-managementbureaus doen het niet best. Schaveling legde zijn bevindingen vast in het boek Scoren met interim-management.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
0
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Jaap Schaveling: ‘Vertijdelijking is een cruciaal thema voor organisaties’
Hans van der Klis 1 juni 2010 In april promoveerde Jaap Schaveling aan de Nyenrode Business Universiteit op het onderwerp waarin hij al jaren als een van de belangrijkste autoriteiten geldt: interim-management. De uitkomsten van zijn onderzoek zijn opzienbarend: Schaveling haalt verschillende bestaande opvattingen onderuit, bijvoorbeeld over het belang van de stijl van leidinggeven. Van zijn onderzoek zijn twee boeken gemaakt: een praktijkgids, ‘Scoren met interim-management’, en een handelseditie van het proefschrift, ‘Succesvol interim-management’.
interview
Jaap Schaveling: ‘Interim-managers zijn niet de leiders van de toekomst’
Hans van der Klis 16 april 2010 Vandaag, vrijdag 16 april om 16.00 uur om precies te zijn, promoveert Jaap Schaveling aan de Nyenrode Business Universiteit op het onderwerp waar hij al jaren als een van de belangrijkste autoriteiten geldt: interim-management. De uitkomsten van zijn onderzoek zijn opzienbarend: Schaveling haalt verschillende bestaande opvattingen onderuit. Van zijn onderzoek zijn twee boeken gemaakt: een praktijkgids, Scoren met interim-management, en een handelseditie van het proefschrift, Succesvol interim-management. Uiteraard heeft M&L al met de auteur gesproken.

Over Jaap Schaveling

In 1983 studeerde Jaap Schaveling cum laude af in de Onderwijskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is in 2010 gepromoveerd op het onderwerp interim-management. Sinds 1997 is Schaveling verbonden aan Nyenrode Business Universiteit. Hij doceert organisatiedynamiek en leiderschap en is programmamanager van programma's voor executives. Daarnaast is hij werkzaam als zelfstandig organisatiecoach. De interactie tussen mens en organisatie, proces en taak is de rode draad in Schavelings loopbaan. Zijn thema is dat we in organisaties soms de bal zijn die door onze persoonlijke-, groeps-, organisatie- en omgevingsdynamieken gespeeld wordt en soms de speler zijn, we bepalen mede de dynamieken waar we ons in bevinden. Om die dynamiek te adresseren maakt hij vooral gebruik van kennis en ervaring op het terrein van organisatieontwikkeling, organisatiekunde, systeemdenken, vertijdelijking van organisaties, besluitvormingsprocessen en psychodynamiek op individueel, team en organisatieniveau. Schavelings missie is om mee te helpen levende organisaties te ontwikkelen waarin sprake is van mensen met persoonlijk meesterschap en vakmanschap, mensen die eenvoudig, wakker, contactvol en dienstbaar in het leven staan. Mede door het verzorgen van workshops, lezingen, (incompany)programma's, wetenschappelijk onderzoek en het verspreiden van de resultaten daarvan wil hij een bijdrage leveren aan deze bewustzijnsontwikkeling in organisaties. Om daarmee een bijdrage te leveren aan een duurzame voor alle actoren leefbare samenleving.

Andere boeken door Jaap Schaveling

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Voortraject
2. Aanpak van de interim-manager
3. Inbedding van de opdracht
4. Leiderschapsstijl
5. Profiel
6. Opdrachtgever
7. Situatie
8. Conclusie: de ingrediënten van succesvol interim-management
9. De toekomst van interim-management

Bijlage: verantwoording onderzoeksopzet

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Scoren met interim-management