Lees verder
In 1983 studeerde Jaap Schaveling cum laude af in de Onderwijskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over Jaap SchavelingScoren met interim-management
De weg naar tevreden opdrachtgevers
Gebonden Nederlands 2010 1e druk 9789490463052Samenvatting
Tegenwoordig kijkt niemand in organisaties meer op van de aanwezigheid van interim-managers. Interim-management biedt dé flexibiliteit om het management van organisaties aan te vullen. Maar wat maakt interim-managementopdrachten succesvol?
Daarover gaat 'Scoren met interim-management: de weg naar tevreden opdrachtgevers'. Wat levert bijvoorbeeld betrokkenheid van interim-managementbureaus op in termen van klanttevredenheid? Wat is het effect van een uitgebreid selectieproces? En hoe belangrijk zijn de leiderschapsstijl en het profiel van de interim-manager? Deze en andere vragen beantwoordt Jaap Schaveling op basis van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek onder ruim 140 opdrachtgevers en interim-managers. Het boek bevat een checklist waarmee kan worden gemonitord of interim-managementtrajecten goed verlopen.
'Scoren met interim-management' is een praktijkgids rond het fenomeen van 'vertijdelijking' van organisaties. Het boek helpt om betere beslissingen te nemen over de inzet van interim-management en is bedoeld om interim-managers, hun bureaus en opdrachtgevers beter te laten samenwerken.
De studie waaraan deze praktijkgids ten grondslag ligt heeft de titel 'Succesvol interim-management'.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Jaap Schaveling
Inhoudsopgave
1. Voortraject
2. Aanpak van de interim-manager
3. Inbedding van de opdracht
4. Leiderschapsstijl
5. Profiel
6. Opdrachtgever
7. Situatie
8. Conclusie: de ingrediënten van succesvol interim-management
9. De toekomst van interim-management
Bijlage: verantwoording onderzoeksopzet
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan