Lees verder
Ten Gevers is directeur van het trainings- en adviesbureau NIMO in Soesterberg en medeauteur van de boeken Praktisch projectmanagement 1 en 2.
Meer over de auteursOpdracht geven met resultaat
Handreiking voor opdrachtgevers aan projecten
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789052617053Samenvatting
Iedereen vervult wel eens de rol van opdrachtgever, bijvoorbeeld bij een verbouwing, maar bij velen komt dat ook op het werk steeds vaker voor. Als directeur geeft u bijvoorbeeld opdracht om een product te ontwikkelen of als manager laat u een nieuw ICT-systeem bouwen. Natuurlijk verwacht u dan bepaalde resultaten en wilt u goede afspraken over tijd en geld. Vaak valt dat niet mee. Logisch, want de rol is voor velen nieuw.
'Opdracht geven met resultaat' ondersteunt opdrachtgevers met stappenplannen, handvatten en praktische tips om direct in de praktijk te gebruiken en echt resultaat te boeken. Het geeft antwoord op vragen als:
- Wie is de beste opdrachtgever?
- Wat doet een opdrachtgever voor, tijdens en na een project?
- Hoe zet u een businesscase op en bewaakt u die?
- Hoe organiseert u het samenspel?
- Hoe kunt u opdrachtgeverschap in een organisatie inrichten?
Dit boek is voor opdrachtgevers van projecten die willen weten hoe ze deze rol zo goed mogelijk kunnen vervullen en anderen die direct bij projecten betrokken zijn, zoals (project)managers en directeuren.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Ten Gevers
Over Bart Hoitink
Inhoudsopgave
2. Wie is de opdrachtgever?
3. Wat doet de opdrachtgever?
4. Geboorte van een project
5. Richten van het project
6. Het samenspel organiseren
7. Het schip op koers houden
8. De afsluiting van het project
9. Het opdrachtgeverschap inrichten
10. Bijzondere vormen van opdrachtgeverschap
11. Van willen naar doen
Literatuurlijst
Bijlage 1: Bouwstenen voor de businesscase
Bijlage 2: Kernelementen van een projectplan
Bijlage 3: Health check opdrachtgeverschap
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan