Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

ITIL 4 – Pocketguide 2e druk

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9789401806336
10
Voormalig top 10Totaal 21 dagen
EvergreenTotaal 930 dagen
Verkooppositie 1415Hoogste positie: 6
Direct te downloaden

Samenvatting

Key Benefits
- Inhoud is goedgekeurd door AXELOS
- Nieuwe versie van deze internationale bestseller gebaseerd op ITIL 4
- Handzaam en bevat toch alle essentiële basiskennis over ITIL 4. Een uitkomst voor IT-servicemanagers en alle anderen die moeten of willen werken met de nieuwste ITIL-versie, maar te weinig tijd hebben om de officiële manuals te bestuderen.
- Bevat de basiskennis die nodig is voor het ITIL 4 Foundation examen.

De ITIL pocketguides van Van Haren Publishing worden al lange tijd beschouwd als een betrouwbare gids op het gebied van ITIL, in vele taalversies. Deze publicaties hebben een vaste plaats verworven als naslagwerk voor professionals en als hulpmiddel bij het toepassen van best practices in een organisatie.

Deze pocketguide maakt lezers bekend met het ITIL 4 framework door:
- inzicht te verkrijgen in de belangrijkste concepten van servicemanagement
- te begrijpen hoe de zeven ITIL-basisprincipes een organisatie kunnen helpen bij het adopteren en toepassen van servicemanagement
- inzicht te verkrijgen in de vier dimensies van servicemanagement
- inzicht te verkrijgen in het doel en de componenten van het ITIL-servicewaardesysteem
- inzicht te verkrijgen in de zes activiteiten van de servicewaardeketen en hoe deze onderling verbonden zijn
- het doel en de belangrijkste begrippen van 15 van de 34 ITIL-practices te leren kennen
- zeven van die 15 ITIL-practices in detail te leren begrijpen

Deze pocketguide geeft uitleg over alle exameneisen voor het ITIL 4 Foundation examen en biedt tevens ondersteuning voor iedereen die eerdere ITIL-edities kent en op zoek is naar een brug naar deze nieuwe editie. ITIL 4 heeft een grote sprong gemaakt in de moderne wereld van IT-servicemanagement, waarbij de nieuwste principes en practices worden behandeld op een klantgerichte en servicegerichte manier.

Specificaties

ISBN13:9789401806336
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:152
Druk:1
Verschijningsdatum:3-4-2020
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Jan van Bon

Jan van Bon studeerde in 1979 af als biomathematicus, waarna hij als onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen verschillende projecten voor de overheid uitvoerde. Vanaf 1989 begon hij zijn loopbaan in de automatisering met de invoering van processen bij PTT Post, en later bij PTT Telecom (IPW) en Unisource Information Services. Vanaf het begin van de jaren negentig was hij nauw betrokken bij de ontwikkeling en verspreiding van kennis op het gebied van IT-management. In 1993 was hij één van de initiatiefnemers van het IT Service Management Forum in Nederland (ITSMF), en mede verantwoordelijk voor het professionaliseren van de vereniging. Voor ITSMF-International was hij jarenlang de trekker van de mondiale publicatiecommissie. Ook organiseerde hij voor diverse partijen tientallen seminars, symposia en congressen over beheer-relevante thema's. In 1996 nam hij het initiatief tot het opstellen van een Compendium IT Beheer. Dit initiatief werd uitgebouwd tot het IT Beheer Jaarboek, een reeks die verscheen van 1997 tot 2008. In totaal produceerde hij als hoofdredacteur ruim 70 boeken over IT-managementvraagstukken, met een grote internationale groep auteurs en reviewers. Sinds 1996 is hij ook de hoofdredacteur van de ITSM Portal, een internationaal kennisplatform waarmee tot op de dag van vandaag velen worden voorzien van informatie over actuele IT-managementvraagstukken.

Andere boeken door Jan van Bon

Inhoudsopgave

De geschiedenis van ITIL

1. Inleiding
2. Kernbegrippen van servicemanagement
3. De vier dimensies van servicemanagement
4. Het ITIL-servicewaardesysteem
5. ITIL-practices
6. Het ITIL 4 Foundation examen
7. Verschillen met vorige ITIL-versies
8. Woordenlijst

Acroniemen
Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        ITIL 4 – Pocketguide 2e druk