Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie

Paperback Nederlands 2013 9789087538019
EvergreenTotaal 502 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

De vorige drukken van dit boek hebben binnen de wereld va IT-servicemanagement al jaren een gezaghebbende status als het gaat over ITIL. Dit toonaangevende boek heeft zijn plaats verdiend als onmisbaar handboek bij de vele experts die zich bezighouden met IT-servicemanagement, en daarnaast als studieboek bij trainingen voor het ITIL Foundation-examen en in het MBO en HBO.

De veranderingen die ITIL heeft ondergaan in de 2011-Editie zijn volledig verwerkt in deze uitgave. Lezers zullen ontdekken dat deze uitgave niet alleen alle belangrijke aspecten van de 2011 editie behandelt, maar dat het vooral ook een zeer onmisbaar leerboek is voor iedereen die zich wil voorbereiden op het ITIL Foundation-examen, vanwege de duidelijke structuur en heldere schrijfwijze.Daarnaast is het boek ook geschikt als leerboek ter voorbereiding op het ITIL Intermediate-examen.

Vanzelfsprekend wordt een heldere uitleg gegeven over de ITIL levenscyclus (life cycle):
- Levenscyclus fase: Servicestrategie
- Levenscyclus fase: Serviceontwerp
- Levenscyclus fase: Servicetransitie
- Levenscyclus fase: Serviceproductie
- Levenscyclus fase: Continue serviceverbetering

Nieuw ten opzichte van de vorige druk over ITIL versie 3 zijn de processen voor strategiemanagement en klantrelatiebeheer. Ook de andere nieuwe en gewijzigde concepten van ITIL 2011 Editie komen in dit boek aan bod.

Specificaties

ISBN13:9789087538019
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:355
Druk:1
Verschijningsdatum:28-11-2013
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Expertrecensies (1)

IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie
Jan Hoogstra | 13 januari 2014
IT wordt steeds belangrijker voor organisaties. Daarbij wordt IT meer en meer gezien als een nutsvoorziening, het moet gewoon werken, net als energie en water. In 'IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie' geeft Pierre Bernard een beschrijving van een IT-beheermethodiek die gericht is op zowel proactief (voorkomen) als reactief (oplossing) omgaan met verstoringen. Een koppeling wordt gelegd met de levenscyclus van IT. Het boek is geschikt als theoretisch kader, praktische handvatten voor implementatie zijn beperkt aanwezig.
Lees verder

Lezersrecensies

3.4 van de 5
8 stemmen
2
2
1
3
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over René Visser

René Visser heeft ruim 25 jaar ervaring op het gebied van IT-servicemanagement, waarbij 7 jaar bij een grote bank en 15 jaar bij een grote Nederlandse IT-service provider. In 2009 heeft Rene samen met enkele partners onder de naam Rendabel Groen een adviesbureau voor duurzaam ondernemen opgericht. Daarnaast is hij als externe docent verbonden aan de Hogeschool Rotterdam en is hij werkzaam voor Pink Elephant als trainer en adviseur. Rene Visser is als ITIL Expert bij zowel EXIN als bij APMG volledig gecertificeerd voor alle ITIL en BiSL trainingen. Voor EXIN heeft Rene o.a. de Green IT examens ontwikkeld en is hij één van de drie auteurs van het EXIN Werkboek Green IT Foundation. Tevens heeft hij meerdere artikelen over het onderwerp Green It gepubliceerd.

Andere boeken door René Visser

Inhoudsopgave

1. Inleiding

Deel 1: De ITIL-servicelevenscyclus
2. Inleiding op servicemanagement en de servicelevenscyclus
3. Functies

Deel 2: De fasen van de levenscyclus
4. Servicestrategie
5. Serviceontwerpfase
6. Servicetransitiefase
7. De serviceproductiefase
8. De continueverbeteringsfase

Bijlage A: Literatuur
Bijlage b: Verschillen tussen ITIL V3 en ITIL 2011 Editie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie