Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hondenbrokken

Ofwel waar worden klanten écht gelukkig van?

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 1e druk 9789089650702
1
Voormalig Nr. 1Totaal 11 dagen
EvergreenTotaal 1382 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Iedereen vindt het belangrijk om klantgericht te zijn. Maar wat houdt klantgerichtheid precies in? Wat vraagt het van medewerkers? En is klantgerichtheid hetzelfde als klantvriendelijkheid?

Tim, de eigenaar van een dierenspeciaalzaak, gaat in deze managementroman samen met zijn medewerkers op zoek naar het antwoord op de vraag waar klanten nu écht gelukkig van worden. Hij ontdekt dat klanten eigenlijk maar één ding willen: goed geholpen worden. Dat klinkt eenvoudiger dan het is, want klanten goed helpen blijkt veel te omvatten. Maar wie het onder de knie krijgt, wordt daarvoor rijkelijk beloond met trouwe klanten, die door mond-tot-mondreclame ook nog eens zorgen voor nieuwe klanten.

'Hondenbrokken' is een aanstekelijk verhaal voor iedereen die zijn klantgerichtheid - intern of extern - wil verbeteren. Het boek biedt op een speelse manier verhelderende inzichten en handige tips voor de dagelijkse praktijk in zowel profit- als non-profitorganisaties.

Specificaties

ISBN13:9789089650702
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:150
Druk:1
Verschijningsdatum:8-12-2010
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (5)

recensie
Hondenbrokken
Sonja de Bruin | 22 mei 2013
Na me de laatste tijd door een aantal toch wat taaie en droge boeken te hebben geworsteld, was 'Hondenbrokken' van Jos Burgers een verademing.
Lees verder
recensie
Hondenbrokken
Bas van Vlierden | 24 juni 2010
Na zijn beststellers 'Klanten zijn eigenlijk net mensen!' en 'No Budget Marketing' gooit auteur en veelgevraagd spreker Jos Burgers het over een andere boeg. 'Hondenbrokken' is een managementroman over klantgerichtheid. Geen theoretische en zware kost, maar praktische tips op een speelse manier gebracht.
Lees verder
recensie
Hondenbrokken
Marcel Hindriks | 23 juni 2009
Voor lectuur over klantgerichtheid moet je normaal gesproken wel even gaan zitten om de inhoud goed tot je door te laten dringen. Om nog maar niet te spreken over het toepassen ervan in de praktijk. Jos Burgers heeft het aangedurfd om het eens op een heel andere manier te benaderen: in de vorm van een luchtig geschreven roman. 'Hondenbrokken' heb ik in twee treinritten van elk drie kwartier uitgelezen, maar de inhoud ervan heeft in de weken er na nog regelmatig door mijn hoofd gespookt. De belangrijkste vraag die daarbij telkens terugkwam: is het nu echt zo simpel om klantgericht te zijn?
Lees verder
recensie
Hondenbrokken
Michel Hoetmer | 24 april 2009
Jos Burgers is een verhalenverteller pur sang. Daarnaast is hij een van de bekendste Nederlandse auteurs op het gebied van relatiemarketing. De keuze van Burgers om zijn kennis over klantgerichtheid met zijn lezers te delen in de vorm van een managementroman kon dus niet uitblijven. Burgers vertelt zelf dat hij jarenlang op het idee heeft zitten broeden. 'Hondenbrokken', een verhaal over een dierenspeciaalzaak, is hiervan het geslaagde resultaat.
Lees verder
recensie
Klantgerichte hondenbrokken
Pierre de Winter | 14 april 2009
Het oeuvre van Jos Burgers groeit gestaag. De Brabantse marketeer is een van de meest succesvolle auteurs in zijn vakgebied van ons land. Toch weet ook Burgers al jaren dat zijn boeken stukken beter verkopen dan dat ze gelezen worden. Een lot dat hij helaas deelt met menig andere managementauteur. Vandaar dat Burgers - in navolging van beroemdheden als John Kotter en Kenneth Blanchard - besloot het eens over een andere boeg te gooien, namelijk die van de fictie.
Lees verder

Lezersrecensies

4.2 van de 5
76 stemmen
34
29
7
4
2

Interviews en artikelen (1)

interview
Jos Burgers: ‘Klantgerichtheid komt niet alleen de klant, maar vooral jezelf ten goede’
Hans van der Klis 27 juli 2009 Voor zijn nieuwe boek over klantvriendelijkheid en klantgerichtheid koos Jos Burgers een afwijkende vorm: hij maakte er een roman van. Hondenbrokken is het verhaal van Tim Vermeulen, wiens dierenspeciaalzaak ten onder dreigt te gaan totdat hij ontdekt hoe hij zijn klanten echt gelukkig kan maken: door ze daadwerkelijk te helpen.

Over Jos Burgers

Jos Burgers (1951) is auteur van managementboeken en veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid. Na een universitaire studie Bedrijfseconomie met als specialisatie Marketing Management was Jos ruim tien jaar hogeschooldocent marketing. Na die periode adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt Jos zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties. Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Jos houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos Burgers is auteur van bestsellers als Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Geef nooit Korting!, Gek op Gaten, De Wet van Snuf, Eén fan per dag en Wacht niet op de wind, ga roeien! Zes van zijn titels zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar. Van Jos’ complete oeuvre zijn meer dan 300.000 exemplaren verkocht.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Over kattenpis en hondenijs
2. Klanten hebben liever niet te veel keuze
3. Beter onecht klantvriendelijk dan echt klantonvriendelijk
4. Klanten willen niets kopen
5. De gemiddelde klant bestaat niet
6. Lever niet wat de klant vraagt
7. Helpen als dat eigenlijk niet kan
8. Wij zijn gek op helpen
9. Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden
10. Iedereen wil graag geholpen worden

Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hondenbrokken