Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Professionals & relatiemanagement

Durven kiezen voor klanten die waarde creëren

Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789052618258
10
Voormalig top 10Totaal 16 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 5875Hoogste positie: 9
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

'De klanten van vandaag zijn belangrijk voor de omzet van morgen', aldus een van de professionals die in dit praktijkboek aan het woord komen. Omdat het werk niet langer vanzelf op professionele dienstverleners afkomt, staan het acquireren van nieuwe opdrachten en het werven van nieuwe klanten hoog op de agenda. Een essentiële succesfactor hiervoor is het optimaal bedienen van de huidige klanten en het goed onderhouden van de relaties die er al zijn. De vraag is alleen hoe en waar te beginnen?

'Professionals & Relatiemanagement' biedt praktische adviezen om systematisch relaties aan u te binden, deze verder te ontwikkelen en van hen ambassadeurs voor uw bureau te maken. De belangrijkste thema's die in dit boek belicht worden:
- Waarom relatiemanagement dé acquisitiestrategie bij uitstek is
- Hoe u kunt bepalen welke relaties waardevol zijn voor uw bureau
- Welke activiteiten bijdragen aan effectief relatiemanagement
- Hoe u investeringen in relatiemanagement rechtvaardigt
- Hoe u de kans op loyaliteit en meerwerk bij bestaande klanten vergroot
- De cruciale rol van professionals in het succes van relatiemanagement
- Welke organisatorische consequenties het kiezen voor klanten heeft
- Wat het werken met markt- en accountplannen u oplevert

'Professionals & Relatiemanagement' is geschreven voor alle professionals die naast uitvoerend en vakinhoudelijk professional ook verantwoordelijk zijn voor klanten en in hun dagelijkse praktijk relatiemanagement meer planmatig willen aanpakken. Maar ook voor de managers van deze professionals die naast het management van hun eigen relaties op zoek zijn naar een bureaubrede strategische aanpak.

Specificaties

ISBN13:9789052618258
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:168
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:31-8-2010
Hoofdrubriek:Advisering
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Professionals & relatiemanagement
Sebastiaan Aghina | 8 december 2005
Werk is een tweede familie, althans voor professionals. En relaties binnen het werk moeten net als binnen een familie of gezin beheerd, gevoed en soms gestuurd worden. Relatiemanagement is niet alleen een kunst voor ons als privé-personen maar ook als professionele mensen. Een professional is immers iemand die 'ergens zijn/haar beroep van gemaakt heeft' maar tegelijk betekent het ook zich geroepen voelen 'publiekelijk een boodschap naar buiten te brengen', het woord 'professional' is verwant aan 'profeet', zo blijkt bij nalezing in het Engelse en Nederlandse woordenboek.
Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
12 stemmen
4
4
1
1
2

Interviews en artikelen (2)

achtergrond
De haringparty en de kerstkaart voorbij - Relatiemanagement vereist een strategische
Walter van Hulst 11 november 2010
interview
De haringparty en de kerstkaart voorbij
Walter van Hulst 17 augustus 2006 Goede klanten meenemen naar het tennissen, voetballen, een actieve golfclinic of een haringparty, af en toe een belletje plegen en aan het eind van het jaar een kerstkaart en een kistje met twee flessen wijn sturen.

Over Frank Kwakman

Frank Kwakman is auteur, organisatie-adviseur en mede-directeur van e-Progress | Resultaat met talent. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring met het begeleiden van organisaties bij groei, ontwikkeling en performance. Frank Kwakman werkt vanuit de overtuiging dat organisaties succesvol zijn als medewerkers hun talenten benutten en blijven ontwikkelen. En dat die focus op haar beurt leidt tot werkplezier en werkresultaat. Met 'Leidinggeven aan jezelf' is zijn 21e boek verschenen. In zijn boeken reflecteert hij op zijn eigen praktijkervaringen met het doel anderen te inspireren om in beweging te komen, nieuwe kansen te zien en verborgen talenten te ontdekken.

Andere boeken door Frank Kwakman

Over Jos Burgers

Jos Burgers (1951) is auteur van managementboeken en veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid. Na een universitaire studie Bedrijfseconomie met als specialisatie Marketing Management was Jos ruim tien jaar hogeschooldocent marketing. Na die periode adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt Jos zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties. Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Jos houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos Burgers is auteur van bestsellers als Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Geef nooit Korting!, Gek op Gaten, De Wet van Snuf, Eén fan per dag en Wacht niet op de wind, ga roeien! Zes van zijn titels zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar. Van Jos’ complete oeuvre zijn meer dan 300.000 exemplaren verkocht.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Relatiemanagement als acquisitiestrategie
2. Durven kiezen voor klanten
3. De vier P's van relatiemanagement
4. Investeren in relatiemanagement.
5. Organiseren van relatiemanagement

Overzicht van geïnterviewde personen
Over de auteurs
Literatuur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Professionals & relatiemanagement