
Lees verder
U wilt graag doelgericht aan marketing doen. Helaas is het opstellen van een marketingplan elke keer weer een tijdrovende en omslachtige bezigheid. En dat terwijl de uitvoerige analyses die daarvoor nodig zijn van jaar tot jaar niet spectaculair van elkaar verschillen. Het belangrijkste krijgt daardoor te weinig aandacht: de acties.
Weg met het marketingplan, tijd voor actie! laat zien hoe u zonder omslachtige plannen doelgericht marketing bedrijft. In dit boek draait alles om de acties. Wat is een werkbare aanpak? Hoe formuleert u pragmatische maar ook creatieve en originele acties om uw markt te bewerken? Hoe weet u of u niets vergeet? Hoe bewaakt u de samenhang van het geheel?
Aan de hand van een beperkt aantal gestructureerde vragen werkt u stap voor stap naar overzichtelijke, praktische actiepunten. De aanpak is gericht op een maximale slagvaardigheid om de commerciële slagkracht van uw onderneming te vergroten.
marketingplan marketing actiegericht werken klanten winnen klantbehoud etw-klanten actielijsten marketingmanagement klantgerichtheid implementatie marketingstrategie klanttevredenheid praktijkgericht marktbewerking klantinzicht resultaatgericht customer-centric klantrelaties commercieel management marketingmix klantloyaliteit marketing 2.0 marketingdoelstellingen draagvlak creëren marketingcommunicatie planning omzetgroei verkopen pragmatisch swot-analyse marketingafdeling bedrijfsprocessen strategisch management evaluatie marktonderzoek klantwaarde flexibiliteit directieteam slagkracht bedrijfsdoelstellingen