Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Weg met het marketingplan, tijd voor actie!

Praktische marktbewerking voor iedere manager

Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789052619194
Vandaag voor 17:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

U wilt graag doelgericht aan marketing doen. Helaas is het opstellen van een marketingplan elke keer weer een tijdrovende en omslachtige bezigheid. En dat terwijl de uitvoerige analyses die daarvoor nodig zijn van jaar tot jaar niet spectaculair van elkaar verschillen. Het belangrijkste krijgt daardoor te weinig aandacht: de acties.

Weg met het marketingplan, tijd voor actie! laat zien hoe u zonder omslachtige plannen doelgericht marketing bedrijft. In dit boek draait alles om de acties. Wat is een werkbare aanpak? Hoe formuleert u pragmatische maar ook creatieve en originele acties om uw markt te bewerken? Hoe weet u of u niets vergeet? Hoe bewaakt u de samenhang van het geheel?

Aan de hand van een beperkt aantal gestructureerde vragen werkt u stap voor stap naar overzichtelijke, praktische actiepunten. De aanpak is gericht op een maximale slagvaardigheid om de commerciële slagkracht van uw onderneming te vergroten.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789052619194
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:169
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:14-11-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Weg met het marketingplan, tijd voor actie!
Paul Hartog | 3 maart 2009
De titel van 'Weg met het marketingplan, tijd voor actie!' is een regelrechte provocatie en deze heeft op mij zijn uitwerking niet gemist. Het boek is echter geen pleidooi om planning helemaal overboord te gooien, maar wel om het heel anders aan te pakken. Gerichter, praktischer en met een grote nadruk op acties en resultaten. Grote ambities dus, maar veel schokkends staat er niet in 'Weg met het marketingplan, tijd voor actie!'. Wel is de auteur erin geslaagd een leesbaar zonder-fratsen-marketingboek af te leveren.
Lees verder
recensie
Weg met het marketingplan, tijd voor actie!
Anne-Mieke Vermeer | 30 januari 2009
Prof.dr. John Koster RM, is Register Marketeer, hoogleraar Marketing Organisatie en Implementatie en auteur van meerdere publicaties, dus heeft zijn sporen in de marketing wel verdiend. Als hij zegt 'Weg met het marketingplan' dan zit daar een genuanceerder verhaal achter. Het 'Tijd voor actie!' meent hij wel serieus: in sneltreinvaart wijst hij u de weg tot concrete en haalbare acties. Geschreven voor het management, dat aan het werk wil om enthousiaste, terugkerende en winstgevende klanten te werven en behouden.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Hoe krijgt u marketing van de grond?
2. Evalueren en doelen stellen
3. Klanten behouden en de relatie uitbreiden
4. Nieuwe klanten aantrekken
5. Aan de slag!

Literatuur
Register
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Weg met het marketingplan, tijd voor actie!