Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Het businessmodellenboek

Meer dan 50 succesvolle businessmodellen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789047008613
Voormalig top 100Totaal 17 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Uit de koker van een van de beste businessuniversiteiten van Europa.

De wereld verandert snel. Om te overleven moet vrijwel ieder bedrijf het huidige businessmodel tegen het licht houden en nieuwe businessmodellen ontwikkelen. En niet één keer, maar eigenlijk voortdurend, want verandering is het nieuwe normaal. Maar waar begin je met het innoveren van je businessmodel? Je hoeft niet zelf vanuit het niets een revolutionair nieuw businessmodel te bedenken. Laat je gewoon inspireren door bestaande modellen die zich al hebben bewezen. Het is veel effectiever om de businessmodellen van succesvolle bedrijven te bekijken en die aan te passen, te combineren en af te stemmen op je eigen product of markt.

De kern van dit boek is daarom een uniek overzicht van 55 krachtige en innovatieve businessmodellen. Van het add-onmodel van Ryanair tot het razor-and-blademodel van Nespresso en het abonnementenmodel van Spotify. Na jarenlang onderzoek en bestudering van honderden modellen bleken deze 55 basismodellen te worden toegepast door 90 procent van alle succesvolle bedrijven.

In het boek wordt duidelijk uitgelegd wat businessmodelinnovatie is en hoe je het zelf kunt aanpakken. Daarvoor introduceren de auteurs een slimme en eenvoudige methode, de Business Model Navigator, die je in staat stelt meteen met de principes uit het boek aan de slag te gaan. Het boek barst bovendien van de aansprekende cases en voorbeelden.

Specificaties

ISBN13:9789047008613
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:320
Druk:1
Verschijningsdatum:16-9-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Het businessmodellenboek
Sjors van Leeuwen | 6 oktober 2015
Wat is de overeenkomst tussen koffiegigant Nespresso en de marktleider in scheermesjes Gillette? Allebei werken ze volgens het ‘razor and blade’ principe. Een van de besproken modellen in Het businessmodellenboek.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Oliver Gassman

Oliver Gassmann is hoogleraar Innovatiemanagement aan de Universiteit van St. Gallen en directeur van het Institute of Technology Management (ITEM). Hij is een veelgevraagd spreker en adviseert talloze bedrijven binnen en buiten Europa.

Andere boeken door Oliver Gassman

Over Karolin Frankenberger

Karolin Frankenberger is universitair docent aan het ITEM en hoofd van het BMI Lab. Als McKinsey-adviseur hielp ze bedrijven met businessmodelinnovatie en strategische verandering.

Andere boeken door Karolin Frankenberger

Over Michaela Csik

Michaela Csik was senior adviseur bij het BMI Lab en is nu actief als innovatiemanager bij Holcim Technology.

Andere boeken door Michaela Csik

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het businessmodellenboek