Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Marketingplanning

MBO-studenten niveau 4

Paperback Nederlands 2020 9789037257144
Verkooppositie 5919Hoogste positie: 404
Niet leverbaar.
27,-

Samenvatting

Plannen maken we allemaal. Met planning brengen mensen en organisaties namelijk structuur aan in hun bezigheden. Zo ga je doelgerichter werken. En vergroot je de kans dat je inzet tot het gewenste resultaat leidt. In Marketingplanning staat hoe je met een planningscyclus met analyses, beleidsplannen en evaluatie zorgt voor succesvolle marketing.

Met Marketingplanning kunt u studenten goed voorbereiden op examenstof over marketingbeleid en ?planning. Ook krijgt u online toegang tot een voorbeeldcase van een marketingplan. Dankzij een mix van theorie en praktijk leert u studenten met dit boek de ins en outs kennen van het plannen voor marketing.

Marketingplanning is een van de 7 compacte delen van de Pitchserie. Dit is een serie marketing- en communicatieboeken met twee doelen. Allereerst zijn de boeken onmisbaar studiemateriaal voor het mbo-diploma Medewerker marketing en communicatie. Deze boeken zijn ook een stevige basis op weg naar het Nima A-diploma.

Uniek aan dit boek
- Een praktisch en overzichtelijk gestructureerd studieboek waarin studenten na korte stukken informatie steeds kunnen oefenen met vragen en opdrachten.
- De student krijgt zo de kans om de kennis stapsgewijs tot zich te nemen.
- No-nonsense vormgeving met een rustige bladspiegel en niet te lange alinea’s.

Extra materiaal
Bij het boek hoort de online oefen- en toetsportal PracticX. In deze portal vindt u oefeningen, cases en aanvullende opdrachten. Per hoofdstuk oefent de student met open en gesloten vragen. Hierop krijg hij direct een reactie met uitleg. Daarnaast kunt u studenten met oefententamens voorbereiden op het ‘echte’ tentamen. Ook op deze oefententamens krijg je meteen een reactie met uitleg.

Doelgroep
MBO-studenten niveau 4. Bedoeld voor als je een commerciële opleiding volgt zoals Economie, Marketing, Communicatie en Evenementen.

Specificaties

ISBN13:9789037257144
Trefwoorden:marketingplanning, MBO
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:290
Druk:3
Verschijningsdatum:10-6-2021
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:
Serie:Pitch

Expertrecensies (2)

Marketingplanning
Marcel Boons | 22 december 2009
Veel managers worstelen met het opstellen van strategische plannen. Dat is niet verwonderlijk; de literatuur vertelt vaak wel wat er in een dergelijk plan moet staan, maar laat achterwege hoe je het opstellen van een strategisch plan aanpakt. Sicco Santema en Jeroen van de Rijt springen in op deze behoefte. 'Marketingplanning' biedt bovendien veel ondersteunende voorbeelden die helpen bij het nemen van veelvoorkomende horden bij het opstellen van een strategisch marketingplan. Het maken van keuzes is de kern van de oplossing.
Lees verder
Marketingplanning
Hugo-Jan Ruts | 6 maart 2008
Rien Hummel heeft met 'Marketingplanning' een degelijk boek geschreven dat een nuchter overzicht geeft van de marketingtheorie. Voor de doorwinterde marketeer heeft het echter niets nieuws te bieden.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Kees Benschop

Kees Benschop studeerde economie en culturele antropologie. Hij werkte als consultant voor ontwikkelingsprojecten en als field officer voor UNHCR, waarna hij het onderwijs in ging. Daar raakte hij gespecialiseerd in tempodifferentiatie en individuele leertrajecten. Daarvoor is helder en toegankelijk leermateriaal nodig. Met het maken daarvan heeft hij 25 jaar ervaring. Marketing is één van zijn interessegebieden. In de gangbare economische modellen wordt aansluiting van vraag en aanbod als vanzelfsprekend verondersteld. Maar, zegt hij, goede aansluiting van aanbod bij de vraag is moeilijker dan je op het eerste gezicht zou denken, en het is maar een minderheid van aanbieders die daar echt goed in is. Volop te leren dus, voor studenten en voor aanbieders.

Andere boeken door Kees Benschop

Inhoudsopgave

1. Start van de planningscyclus
2. Interne analyse: de eigen organisatie
3. Interne analyse: aanbod en distributie
4. Externe analyse: consumentengedrag
5. Externe analyse: marktsegmentatie
6. Externe analyse: markt en concurrentie
7. Macro-omgeving en SWOT
8. Marketingstrategieën
9. Prijsbeleid
10. Productbeleid
11. Communicatiebeleid
12. Distributiebeleid
13. Marketingplan en verkoopplan
14. Controle en evaluatie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingplanning