Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Marktonderzoek

Paperback Nederlands 2017 9789024405695
Niet leverbaar.
24,50

Samenvatting

Marktonderzoek dekt kerntaak P1-K1 van het kwalificatiedossier Marketing, Communicatie en Evenementen. Ook bereidt dit boek voor op het SPL/ECABO-examen Marktonderzoek. Het boek legt, samen met de rest van deze methode, ook een stevige basis om studenten door te laten stomen naar het Nima A diploma. Voor verwerking en analyse van de onderzoeksgegevens hebben we gekozen voor Microsoft Excel. Leerlingen zijn immers al vertrouwd met Excel en dit programma kan bij een niet al te groot onderzoek prima uit de voeten met de analyse van een datamatrix. Ook sluit dit goed aan bij het praktijkmateriaal van SPL.

Pitch is een methode voor commerciële opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden overzichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, margewoorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst. Op www.practicx.nl staan toets- en oefenvragen (met feedback op de antwoorden) als oefening voor het tentamen. De methode bestaat uit acht delen, die ook als ebook in full colour leverbaar zijn:
-Basisboek marketing
-Marketingplanning
-Marketing: de harde cijfers
-Communicatie
-Marktonderzoek
-Evenementen organiseren
-Extra Pitch voor Nima A

De indeling van de eerste zes delen spoort voor 100% met de indeling van de SPL/ECABO examens, mede doordat deze boeken specifiek gericht zijn op het kwalificatiedossier MCE.

De online toets- en oefenportal PracticX is specifiek ontwikkeld voor mbo-studenten. Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Waar nodig wordt de leerstof uit het boek verder verrijkt met oefenbestanden, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open- en gesloten vragen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen. Als voorbereiding op het examen van SPL/ECABO zijn er oefenexamens, eveneens met directe feedback.

Kees Benschop heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van studiemateriaal en onderwijsmethodes voor het mbo.

Specificaties

ISBN13:9789024405695
Trefwoorden:marktonderzoek, MBO
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:216
Druk:2
Verschijningsdatum:7-6-2019
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:
Serie:Pitch

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Kees Benschop

Kees Benschop studeerde economie en culturele antropologie. Hij werkte als consultant voor ontwikkelingsprojecten en als field officer voor UNHCR, waarna hij het onderwijs in ging. Daar raakte hij gespecialiseerd in tempodifferentiatie en individuele leertrajecten. Daarvoor is helder en toegankelijk leermateriaal nodig. Met het maken daarvan heeft hij 25 jaar ervaring. Marketing is één van zijn interessegebieden. In de gangbare economische modellen wordt aansluiting van vraag en aanbod als vanzelfsprekend verondersteld. Maar, zegt hij, goede aansluiting van aanbod bij de vraag is moeilijker dan je op het eerste gezicht zou denken, en het is maar een minderheid van aanbieders die daar echt goed in is. Volop te leren dus, voor studenten en voor aanbieders.

Andere boeken door Kees Benschop

Inhoudsopgave

1. Marktonderzoek plannen
2. Bureauonderzoek
3. Veldonderzoek
4. Enquêtevragen
5. Frequentie
6. Centrummaten
7. Steekproefberekening
8. Steekproef trekken en controleren
9. Gegevensverwerking en analyse
10. Rapportage

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marktonderzoek