Lees verder
Hoe bedoelt u?
Een psychologische analyse van menselijke communicatie
Paperback Nederlands 2010 3e druk 9789001706265Samenvatting
Als mensen communiceren, kan er veel wat misgaan. Communicatiestoringen zijn aan de orde van de dag. Die communicatiestoringen kunnen, nog los van de psychische gevolgen, een effective samenwerking in de weg staan. Ieder van ons kent wel de inhoud van woorden als 'communicatieprobleem', 'misverstand', en 'onbegrip'. Vaak realiseren we ons wel dat er iets mis is zonder te weten wat precies.
In 'Hoe bedoelt u?' biedt Schulz von Thun een kader voor de analyse en de verheldering van communicatieproblemen. Het boek biedt niet alleen inzicht, maar ook een handvat om er in probleemsituaties met elkaar over te kunnen praten, zodat er gezamenlijk inzicht kan ontstaan dat tot oplossingen leidt.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Overbrengen van de boodschap
2. De 4 aspecten van een boodschap
3. Het zakelijke aspect van de boodschap
4. Het expressieve aspect van de boodschap
5. Het relationele aspect van de boodschap
6. Het appellerende aspect van de boodschap
7. Feedback
Nawoord
Literatuur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan