Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hoe bedoelt u?

Een psychologische analyse van menselijke communicatie

Paperback Nederlands 2010 3e druk 9789001706265
10
Voormalig top 10Totaal 1 dag
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 4529Hoogste positie: 10
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Als mensen communiceren, kan er veel wat misgaan. Communicatiestoringen zijn aan de orde van de dag. Die communicatiestoringen kunnen, nog los van de psychische gevolgen, een effective samenwerking in de weg staan. Ieder van ons kent wel de inhoud van woorden als 'communicatieprobleem', 'misverstand', en 'onbegrip'. Vaak realiseren we ons wel dat er iets mis is zonder te weten wat precies.

In 'Hoe bedoelt u?' biedt Schulz von Thun een kader voor de analyse en de verheldering van communicatieproblemen. Het boek biedt niet alleen inzicht, maar ook een handvat om er in probleemsituaties met elkaar over te kunnen praten, zodat er gezamenlijk inzicht kan ontstaan dat tot oplossingen leidt.

Specificaties

ISBN13:9789001706265
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:106
Uitgever:Noordhoff
Druk:3
Verschijningsdatum:29-7-2010
ISSN:
Jongbloed:Diversen

Expertrecensies (1)

recensie
Hoe bedoelt u?
Wim Oolbekkink | 14 oktober 2010
Het boekje 'Hoe bedoelt u?' is een klassieker met modellen van het soort dat iedereen kent, maar waarvan niemand meer weet wie de oorspronkelijke bedenker is. Het model van de zender die zijn boodschap uitzendt naar de ontvanger als metafoor voor communicatie is zo'n model. Iedereen kent het. Maar slechts weinigen weten dat het afkomstig is van Schulz von Thun, de Duitse communicatiepsycholoog. En zo ken ik het ook al jaren en gebruik het met enige regelmaat.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Overbrengen van de boodschap
2. De 4 aspecten van een boodschap
3. Het zakelijke aspect van de boodschap
4. Het expressieve aspect van de boodschap
5. Het relationele aspect van de boodschap
6. Het appellerende aspect van de boodschap
7. Feedback

Nawoord
Literatuur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoe bedoelt u?