De hoofdstukken in Marketingcommunicatie in 14 stappen lopen synchroon met de veertien stappen van het strategische marketingcommunicatieplan waarvan de eerste vier stappen marketingstappen zijn.
Overall helder geschreven met inspirerende praktijkcases. Overzichtelijk en geschikt om op onderwerp te zoeken en door te nemen bij een moment van “hoe zat het ook alweer?”
‘Tell me something I did not know’
Van Liemt & Koot weten te verrassen met vernieuwende inzichten zoals die van de marketingcommunicatiebarrière, het Hamburgermodel of het advies om marketingcommunicatiedoelstellingen niet op merkniveau maar per doelgroep vast te stellen.
Geïntegreerde benadering
De samenhang van theorieën en vakthema’s wordt in beeld gebracht en modellen als de sales funnel (verkoopgericht) in perspectief geplaatst naast de consumer decision journey en de loyalty loop (klantgericht).
Conclusie
Marketingcommunicatie in 14 stappen is een up to date en overzichtelijk naslagwerk voor de professional (in de dop), dat de vakinhoudelijke kennis verscherpt.
Barbara van Stijn MBA is strategisch adviseur en manager bij BiblioConsult.