Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken zijn er 12 op de shortlist gezet.
Dit zijn de genomineerden:
- Marketing voor de Madmen van morgen - Wim Vermeulen (LannooCampus)
- Klantgericht leiderschap - Sydney Brouwer (Van Duuren Management)
- Doet marketing ertoe? - Ruud Frambach (Boom Uitgevers Amsterdam)
- Customers the day after tomorrow - Steven Van Belleghem (LannooCampus, Van Duuren Management)
- Werken met profielen en persona's - Boudewijn Bugter & Natanja de Bruin (Van Duuren Management)
- Community marketing - Stephanie Duval & Nele Pieters (Pelckmans Pro)
- Marketingcommunicatie in 14 stappen - Guy van Liemt & Gert Koot (Noordhoff Uitgevers)
- Content! - Antal de Waij (Van Duuren Management)
- Humanification - Christian Kromme (Christian Kromme)
- Contrarian Branding - Roland van der Vorst (BIS Publishers)
- Basisboek digital analytics - Danny Oosterveer (Noordhoff Uitgevers)
- Opzouten! - Guido Thys (De Vrije Uitgevers)
Hier staan ze nogmaals bij elkaar met afbeeldingen en mogelijkheid om te bestellen.
De PIM Marketing Literatuur Prijs is een juryprijs. De jury wordt voorgezeten door Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School.
Op dinsdag 27 november 2018 wordt de prijs uitgereikt in de Jaarbeurs Utrecht. Voorafgaand aan de uitreiking presenteren de auteurs de ideeën die zij hebben beschreven in hun boeken aan het publiek.
Vorig jaar won Rob Beltman de prijs voor zijn boek ‘De marketingorganisatie van de toekomst’.
Over Karin de Zwaan
Karin werkt als marketeer bij Managementboek.