Wat een bijzonder en apart boek is dit. Het leest als een interview, bijna als een biografie soms. Aangevuld met coachende woorden over leiderschap in de praktijk, is het alsof je in de spiegel met Jonnie en Thérèse Boer meekijkt. Beide spreken uitvoerig en vrijuit over hun persoonlijke DNA en dat van hun bedrijf. Over hun unieke kwalitatieve, selectieve en verbindende vaardigheden. En over tegenslag, leerprocessen en ontstane inzichten door de jaren heen. De auteurs combineren dat met hun observaties van zowel de interne organisatie als – bijvoorbeeld – de leveranciersselectie. Vervolgens schoof redacteur Dirk Koppes praktijk en theorie in elkaar. Een boeiend boek voor ondernemers, managers, liefhebbers van excellente restaurants én voor marketeers. Zoals in ieder dienstverlenend bedrijf, draait het zeker in de horeca om de P’s van Personeel, Plaats en Promotie. Daarnaast en vooral, gaat het hier over Passie en Professionaliteit. Jonnie en Thérèse Boer zetten samen ontegenzeggelijk al jaren een prestatie van formaat neer. Innoverend vanuit hun enorme creatiedrang en tegelijk nuchter op hun doel af met een enorme volhardendheid. Self made ondernemers pur sang. Met wat ze ons nu vertellen in dit boek zou je zó met terugwerkende kracht hun marketingstrategisch plan kunnen schrijven. Hun uiteenzetting gaat over brandbuilding, authenticiteit, storytelling, CRM en neurologische aspecten. Vaak niet zo benoemd, maar ontrafeld en blootgelegd door de interviewers. Dit bijzondere, langdurige kijkje in de keuken van De Librije is een prachtig en zeer aantrekkelijk managementboek geworden. Zelfs de feiten en cijfers die de hoofdstukken steeds afwisselen zijn fraai vormgegeven. Van plan om binnenkort eens een zakenrelatie uit te nodigen voor een lunch? There ain’t no such thing as a free lunch. Geef in plaats daarvan eens dit boek als relatiegeschenk cadeau. ’t Is echt smullen!
Over Jeanine Dijkhuis
Jeanine Dijkhuis is Register Marketeer met ruim 25 jaar ervaring. Zij is marketinggeneralist met een voorliefde voor resultaat- en mensgerichte marketingstrategie.