OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2218183

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 4 van 159 resultaten
    recensie
    Internet en social media
    14 februari 2014
    Nienke van Oeveren
    3-4 minuten leestijd
    In 'Slimmer online werken in 60 minuten' beschrijft lifehackingexpert Stephan ten Kate honderden tips en tools waarmee u makkelijker en sneller kunt werken. Vier lezers geven hun mening.
    recensie
    Leiderschap
    7 februari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Het oude leiderschap op basis van macht werkt niet meer in moderne organisaties. Om het beste uit mensen te halen heeft u als leider Gezag nodig. In 'Gezag' leggen Mark van Vugt en Max Wildschut hoe hoe instinct voor macht en gezag werkt, waardoor het van slag raakt en hoe hier beter op in te spelen. Drie lezers beoordelen het boek.
    recensie
    Organisatiekunde
    31 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    'De slimme organisatie' is het sluitstuk van Menno Lantings trilogie over digitalisering, leiderschap en organisatie. Wat zeggen onze klanten over 'De slimme organisatie'?
    recensie
    Marketing
    28 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Moet je een merk zomaar verzinnen en is het er dan of komt er meer bij kijken? Suzanne van Gompel toont in Het no-nonsense boek over merken bouwen duidelijk aan dat er veel meer bij komt kijken dan alleen het verzinnen van een naam. In een prachtig kleurrijk uitgevoerd boek neemt ze je mee naar de wereld van de merken.
    recensie
    Projectmanagement
    24 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Voor iedereen die Scrum wil leren kennen en toepassen, is dit het ideale hands-on boek. Hoe beoordelen lezers 'Scrum voor Dummies'?
    recensie
    Coaching en trainen
    17 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    De huidige tijd vraagt om een flexibele vorm van coaching. Dankzij E-coaching kunnen coachingstrajecten effectief en efficiënt worden ingericht, waardoor cliënten snel, resultaatgericht en duurzaam kunnen worden geholpen met hun vragen. In 'E-coaching' beschrijven Anne Ribbers en Alexander Waringa hoe deze vorm van coaching werkt. Professionals zijn zeer enthousiast over het boek.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    3-4 minuten leestijd
    Diane Lennard biedt in 'Gids voor de ontwikkeling van je eigen coachingsmethode' een praktische en stapsgewijze uiteenzetting die u helpt om uw eigen coachingsmethode te (blijven) ontwikkelen en toetsen.
    recensie
    Marketing
    10 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    'Jos Burgers over klantgerichtheid' bevat de drie prijswinnende boeken van Jos Burgers integraal gebundeld. Wat leren zijn lezers over klanttevredenheid?
    recensie
    Coaching en trainen
    3 januari 2014
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    'Trainen met resultaat' is bestemd voor trainers die meer willen dan alleen een training draaien. Hoe beoordelen lezers dit boek?
    recensie
    Leiderschap
    20 december 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Karel Noordzij beschrijft in 'Op weg naar nieuw leiderschap' niet alleen de noodzaak tot verandering, maar ook zijn eigen ervaringen op deze weg. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek?
    recensie
    Leiderschap
    11 december 2013
    Nienke van Oeveren
    Er zijn veel boeken verschenen over Nelson Mandela en met allerlei lessen die we van hem kunnen leren. Hij heeft ook zelf een boek geschreven over zijn leven. In zijn autobiografie ‘De lange weg naar vrijheid’ beschrijft Mandela zijn levensloop tot zijn inauguratie als president in 1994. Een indrukwekkend verhaal over de hindernissen die Mandela overwon of liet oplossen met tactische gesprekken.
    recensie
    Organisatiekunde
    6 december 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Met 'Verdraaide organisaties' bieden Wouter Hart en Marius Buiting houvast aan iedereen die met minder krampachtige beheersbaarheid betere resultaten wil halen. Met herkenbare voorbeelden en een krachtig basismodel. Wat vinden de klanten van Managementboek.nl van dit boek?
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 november 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Als je weet wat jou motiveert, ben je in staat om goede keuzes voor je loopbaan te maken. In 'De kracht van motivatie' maak je uitgebreid kennis met het Systeem voor Individuele Motivatie Analyse (SIMA®), dat door Anton Philips in Nederland is geïntroduceerd.
    recensie
    Organisatiekunde
    22 november 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Met het boek 'de grote zeezeiler' in uw hoofd, kunt u ook nog lang geen zee overzeilen als u niet eerst flink wat stevige tochten hebt gemaakt. Zo is het ook met veranderinstrumenten. Wat vinden de klanten van Managementboek.nl van Het Groot Verbeterboek van Neil Webers, Lucas van Engelen en Thom Luijben?
    recensie
    Algemeen management
    8 november 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Alle bekende managementdenkers komen aan bod in MBA in een dag'. Hun meest inspirerende ideeën, superscherp samengevat en glashelder geordend. Met tal van voorbeelden, checklijsten en praktische tips. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek van Ben Tiggelaar?
    opinie
    Algemeen management
    18 oktober 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Eric van Arendonk RM is werkzaam bij Roveg Fruit & Vegetables BV als manager Marketing & Communicatie. Hij vormt met anderen de kern van een zogenaamde Taskforce Neuromarketing vanuit de Register Marketeers van het NIMA. Met leden uit deze Taskforce schreef hij 'Neuromarketing', dat onlangs verscheen. Hij recenseert al jaren voor Managementboek.nl en wij zijn dan ook erg benieuwd naar zijn top 3!
    nieuws
    Verandermanagement
    11 oktober 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    ‘Je wilt sturing geven aan een verandering die echt iets oplevert en waar veel mensen bij betrokken zijn.’ Hoe voer je dit uit, zorg je dat er echt een gedragsverandering en dus resultaat komt? Ronald van Westering vertelt het tijdens het boekevent De 4 disciplines van uitvoering. ‘De methode lijkt makkelijk, maar is moeilijk om echt goed te doen.’
    opinie
    Algemeen management
    4 oktober 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Wilfrid Opheij is bestuursadviseur en als partner verbonden aan Twynstra Gudde, Adviseurs en Managers. Hij promoveerde in 2008 in Tilburg op de betekenis van bestuurders voor samenwerken. Samen met Edwin Kaats schreef hij het Managementboek van het Jaar van 2013: Leren samenwerken tussen organisaties. Hier sluit zijn top 3 van managementboeken naadloos op aan.
    opinie
    Coaching en trainen
    27 september 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Drs. Annemieke Nijman (1969) van Op het Balkon is een ervaren gedragscoach en bemiddelaar/mediator. Zij begeleidt individuen en teams en is gefascineerd door gedrag en geboeid door conflicten. Daarnaast schrijft zij voor online magazine Twistit. Haar interesse blijkt ook uit haar top 3 van boeken.
    recensie
    Advisering
    19 september 2013
    Nienke van Oeveren
    3-4 minuten leestijd
    Werken voor een opdrachtgever of manager is geen kwestie van ‘u vraagt, wij draaien’. De opdrachtgever aan het denken zetten en zo beter samenwerken, levert de organisatie en alle betrokkenen veel meer op. In Leidingnemen bieden Jan Willem van den Brink en Maarten van Os handvatten voor inhoudelijk deskundige professionals om met meer resultaat, plezier en vertrouwen samen te werken met hun opdrachtgevers en managers. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden