

Jeroen Ansink is journalist in New York. Hij schrijft en schreef onder meer voor HP/De Tijd, Elsevier Weekly Magazine en Fortune.com. Voor Managementboek schrijft hij interviews. Ansink voltooide een vrij doctoraal in de Letteren aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en behaalde het certificaat Business Journalism aan de Wharton Business School aan de Universiteit van Pennsylvania.
Meer over Jeroen AnsinkSlimmer (Management Summaries)
Download only
E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9797090000430Samenvatting
Deze Management Summary bestaat uit een pdf en mp3 download van de samenvatting van het boek 'Slimmer' van Clay Shirky. In 4 bladzijden lezen of ca 15 minuten luisteren bent u op de hoogte.
Met de komst van internet en sociale media is de invulling van onze vrijetijdsbesteding drastisch veranderd. Ineens is het mogelijk om op grote schaal samen met veel mensen tegelijkertijd onze tijd creatief in te vullen. Deze onderlinge verbondenheid en kenniscreatie heeft grote invloed op onze samenleving. Samen met anderen delen we onze passies en problemen en bedenken we oplossingen, richten we nieuwe bedrijfjes en goede doelenacties op en komen we met ontelbare gemeenschappelijke initiatieven. Waar voorheen de tv een passieve invulling van vrije tijd bood, ontstaan er door de sociale media veel meer mogelijkheden voor de steeds slimmer wordende mens.
In het boek 'Slimmer' voorspelt Clay Shirky wat we met de nieuwe digitale technologie kunnen bereiken als we eindelijk onze ongebruikte talenten en goodwill aan het werk zetten. Bekende voorbeelden zijn Wikipedia en Flickr, maar denk ook aan literatuur op FanFiction, couchsurfing en allerlei cursussen op YouTube. Hij is een warm pleitbezorger van de positieve en ongekende mogelijkheden van de sociale media.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan