Karin van Kas is internationaal gecertificeerd (e-)coach en trainer en is eigenaar van twee bedrijven (Instituut voor Durf en Daadkracht en School voor online coaching).
Meer over Karin van KasIn 10 stappen coachen met online werkvormen
Zet de juiste werkvormen in voor meer online interactie en diepgang
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789493222168Samenvatting
Online communiceren is echt anders dan face-to-face. De spanningsboog van je klant is vele malen korter. Kortom met alleen goede vragen stellen en (actief) luisteren kom je er niet. Haakt je klant gemakkelijk af tijdens een online sessie? Voelt het als hard werken? Ben je ontevreden over de diepgang van je online sessie? Dan wordt het de hoogste tijd om meer afwisseling aan te brengen.
Alleen hoe dan? Verlaat je vertrouwde comfortzone en experimenteer online met het inzetten van (actieve) werkvormen. Doe niet zomaar iets, maar kies voor een interventie die past bij jouw klant, bij zijn leervraag, voor dat moment van zijn ontwikkeling.
Na het lezen van dit boek weet je:
- Hoe je op een effectieve manier meer diepgang krijgt in je online sessie
- Hoe je meer energie creëert en waardoor je klant meer plezier ervaart
- Hoe je omgaat met weerstand
- Hoe je klant actief maakt, waardoor hij veel meer resultaat haalt uit jouw sessie
'Als je een coach of trainer bent dan MOET je dit boek lezen en de 10 stappen toepassen. Want je wilt dolgraag dat je klanten daadwerkelijk verder komen. Dankzij jouw bezielende begeleiding en dit boek kun je het verschil maken en zetten zij de stappen die zij voor ogen hadden.' - Hugo Bakker – Online trainer/coach
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
In 10 stappen coachen met online werkvormen
Stap 1. Zorg voor een vangnet
Stap 2. Bouw een coachrelatie
Stap 3. Kies een passende werkvorm
Stap 4. Sluit aan bij de reis van je coachee
Stap 5. Houd rekening met de leerstijl van je coachee
Stap 6. Daag je coachee uit
Stap 7. Doorbreek vaste kaders
Stap 8. Gebruik werkvormen in groepsverband
Stap 9. Geniet van de weerstand
Stap 10. Zet de puntjes op de i
Hoe nu verder?
Over de auteur
Nawoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan