
Lees verder
Menno Lanting is dé Nederlandse autoriteit op het gebied van digitale transformatie, AI, innovatie en leiderschap. Hij adviseert toonaangevende organisaties, schreef meerdere bestsellers en is een veelgevraagd spreker.
Meer over Menno LantingAls bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor de gevestigde partijen, want hoe ga je op een disruptieve manier een superieure klantbeleving realiseren als je daar in je huidige business al niet in slaagt?
Menno Lanting onderzocht het fenomeen disruptie en hoe organisaties ermee omgaan. ‘De disruptieparadox’ ontkracht de mythe van disruptie, schets de verborgen paradoxen en geeft 5 stappen naar echte innovatie.
‘Menno Lanting doet het weer. Een absolute aanrader.’ - Thomas Marzano, Global Head of Brand Experience, Philips
‘Menno Lanting zet ons op zijn vertrouwde manier weer met beide voeten op de bodem. Niet alleen worden de zin en onzin van de disruptie-hype duidelijk beschreven, hij geeft ons praktische handvatten om te begrijpen in hoeverre de eigen business echt ontwricht wordt- en nog belangrijker: op welke wijze de organisatie hier het best op kan inspelen.’ – Annet Aris, adjunct professor of Strategy, INDEAD
disruptie innovatie organisatievernieuwing disruptieparadox businessmodellen klantervaring wendbaarheid klantbeleving digitale transformatie waardenetwerken organisatiestructuur zelfsturing strategie verandermanagement strategisch management paradoxen platformeconomie exploitatie versus exploratie corporate innovation technologische innovatie toekomstbestendigheid technologische verandering start-ups organisatieverandering olietankers en speedboten competitief voordeel netwerken industriële revolutie kleinschaligheid klantgerichtheid technologie ratio versus emotie digitale technologie snel versus langzaam kans versus bedreiging vernieuwing samenwerking imperfecties experimenteren netwerkorganisatie probleemoplossing serendipiteit multidisciplinaire teams leiderschap toekomst transparantie adaptief vermogen olietanker-speedboot-strategie organisatiecultuur schaalgrootte duurzaamheid missie strategische vernieuwing exponentiële groei middelenafhankelijkheid evolutionaire verandering ecosysteem big data omslagpunt dominante logica communidatie hybride organisatievormen
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books