Lees verder
Klaas Weima is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de bestseller Verdiende aandacht en blogt voor Marketingfacts.
Meer over Klaas WeimaAandachtsmarketing
De krachtige en bewezen methode voor merkontwikkeling
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789492528407Samenvatting
Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020
Aandacht is de nieuwe valuta. Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is onze aandacht kostbaarder dan ooit.
Hoe zorg je als marketeer dat jouw boodschap nog opvalt? Mensen geven hun schaarse aandacht alleen nog uit aan merken die hun leven verrijken. Klaas Weima laat aan de hand van nieuw wetenschappelijk onderzoek en voorbeelden uit de praktijk zien hoe je wél aandacht voor jouw merk krijgt. Met als resultaat minder marketingverspilling, blijere klanten en een hogere bedrijfsresultaat.
• Aandachtsmarketing biedt een krachtige, eenvoudige en bewezen werkwijze om aandacht voor jouw merk te verdienen en geeft handvatten om direct aan de slag te gaan.
• Zes bewezen aandachtstrekkers: Ontdek met welke zes wetenschappelijk bewezen aandachtstrekkers je aandacht voor jouw merk trekt.
• Verdiende aandacht-canvas®: Ontwikkel met behulp van het Verdiende aandacht-canvas een onderscheidende en duurzame marketingstrategie.
• Vijftig interviews op het hoogste niveau: Raak geïnspireerd door de verhalen van de beste marketeers van Nederland.
'Prik de vele marketinghypes door en het woord ‘aandacht’ blijft staan. Klaas beschrijft heel knap hoe en waarom aandachtsmarketing ook jouw volle aandacht verdient. Vlot en boeiend beschreven en goed onderbouwd.' - Erik van Engelen, algemeen directeur a.i. Wildlands Zoo en marketeer of the year 2015
'Aandachtsmarketing geeft een zeer interessante kijk hoe communicatie opvalt in je brein. Een aanrader voor elke marketeer die het beslissingsproces van mensen echt wil beïnvloeden.' - Annemarie Joossen, CMO Marktplaats en 2dehands.be (eBay)
'Het creëren en vasthouden van mijn aandacht is met dit boek goed gelukt.' - Prof. dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (4)
Over Klaas Weima
Inhoudsopgave
Inleiding 14
Deel I Het belang van aandacht 18
In dit deel 22
1 Het fenomeen aandacht 24
Zes observaties waarom aandacht superschaars is
2 Aandacht als marketingvaluta 35
Soorten aandacht en toepassing in merkcommunicatie
3 Zes aandachtstrekkers 42
Samenvatting 83
Deel II Het Verdiende Aandacht Canvas 84
In dit deel 88
4 Over het aandachtscanvas 90
Een bewezen methode om je merkuitdagingen te ontdekken
5 Merk 95
Zet je merk op scherp
6 Markt 126
Ontwikkel een relevante propositie
7 Doelstellingen 143
Formuleer uitdagende commerciële, relationele en communicatiedoelen
8 Communicatie 157
Gebruik de juiste aandachtstrekkers in je marketingboodschap
9 Continu leren en doorontwikkelen 174
Houd de zaag scherp
Samenvatting 177
Deel III Aan de slag 178
In dit deel 182
10 Waardenweegschaal 185
Je merkwaarden vinden en doorleven
11 Het merkfundament toegepast 189
De merkidentiteit van BLG Wonen
12 Hoe Kunnen We? 193
Bekijk je uitdaging vanuit een andere invalshoek
13 Product Box Pitch 195
Maak je waardepropositie compleet
14 How Now Wow-Matrix 197
Selecteer je beste ideeën
15 Tien geboden 199
Checklist voor het stellen van doelen
16 Creative Launchpad 201
Schrijf de ideale briefing
17 Brainwriting 205
Houd feedback tijdens brainstormsessies positief
18 Kaartspel 208
Ontdek inzichten om aandacht te verdienen
19 Zeven storytellingtips 210
Word een goede verhalenverteller
Samenvatting 213
Bijlage 214
Over het wetenschappelijke onderzoek 216
Noten en literatuur 229
Tot slot 237
Dankwoord 239
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan