Lees verder
Marc Andrews is a psychologist, art director and designer. He holds a master’s degree in Behavioural Science and a Master of Arts in Graphical/Editorial Design.
Meer over de auteursDe 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame
Paperback Nederlands 2020 2e druk 9789492493941Samenvatting
We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het al hebben gekocht (sociale bewijskracht), door er quotes op te zetten van belangrijke wetenschappers (autoriteit), door een erotische afbeelding op het omslag te zetten (seks), door te zeggen dat het heel zielig voor het boek zou zijn als je het niet zou kopen (antropomorfisme), door humor te gebruiken of door te zeggen dat het helemaal geen boek is (disruptie). En dan hebben we nog maar 7 van de 33 technieken genoemd die in dit boek beschreven worden en waarmee je gedrag en gedachten kunt beïnvloeden.
In dit boek worden de 33 krachtigste psychologische beïnvloedingstechnieken uitgelegd aan de hand van succesvolle reclamecampagnes. De auteurs, drie wetenschappers met ervaring in de reclamewereld, laten precies zien hoe gedrag op bewust en onbewust niveau wordt beïnvloed. En je leert hoe je deze wetenschappelijk bewezen technieken ook zelf toe kunt passen. Dit boek opent je de ogen voor de wondere kunst van het overtuigen. Gegarandeerd.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Marc Andrews
Over Rick van Baaren
Over Matthijs van Leeuwen
Inhoudsopgave
Drie basisbehoeften
Hoe werkt dit boek?
Weerstand erkennen
Klare taal
Foot-in-the-door
Het beloofde land
Zelfoverreding
Altercasting
Sociale bewijskracht
Garantie
Aantrekkelijkheid
Humor
Schaarste
De klik
Lokaas
That’s not all
Mere exposure
Anchoring
Astroturfing
Antromorfisme
Betrouwbaarheid
Disrupt & reframe
Metaforen
Implementatie intenties
Reciprociteit
God terms
Seks
Autoriteit
Winst- verliesframing
Het recency en primacy-effect
Appelleren aan angst
Doublespeak
Projectie
Door-in-the-face
Subliminaal
Over de auteurs
Bibliografie
Verantwoording illustraties
Aanbevolen literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan