Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Zakendoen in de nieuwe economie - Internationale Editie

Met 50 businesscases van over de hele wereld

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789462760790
Voormalig top 100Totaal 47 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

'Zakendoen in de nieuwe economie - Internationale editie' is de vernieuwde versie van het boek dat in 2014 werd gekozen tot Managementboek van het Jaar. Deze nieuw editie neemt het wereldwijde perspectief als uitgangspunt en geeft op die manier een nieuwe kijk op de economie van morgen. Met succesvolle businesscases van over de hele wereld en de jongste, meest innovatieve ontwikkelingen in economie, maatschappij en technologie, illustreert deze internationale editie van 'Zakendoen in de Nieuwe Economie' het potentieel van de transitie naar een waardegedreven economie.

Eerder schreef de jury van het Managementboek van Jaar: "Het boek gaat voorop in de nieuwe realiteit van ons maatschappelijk-economisch bestel, is tegelijk conceptueel en praktijkgericht, daagt een breed lezerspubliek uit nieuwe wegen in te slaan en is bovendien uitnodigend vormgegeven".

De inhoud van 'Zakendoen in de Nieuwe Economie - Internationale Editie' kwam mede tot stand door intensieve crowdsourcing, tientallen interviews met CEO's en de input van toonaangevende wetenschappers en (internationale) opinieleiders.

Specificaties

ISBN13:9789462760790
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:328
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:8-10-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Zakendoen in de nieuwe economie - Internationale Editie
Sjors van Leeuwen | 4 december 2015
Marga Hoek schreef met ‘Zakendoen in de nieuwe economie’ het Managementboek van het Jaar in 2014. Een terechte uitverkiezing want het boek is actueel, relevant, inspirerend en zet je aan tot nadenken. Een boek ook waarin thema’s als duurzaam, sociaal en klantgericht ondernemen een geheel nieuwe betekenis krijgen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
Marga Hoek: ‘Incidenten als Volkswagen zullen trend naar een waardegedreven economie niet keren’
Paul Groothengel 29 oktober 2015 In de internationale editie van Zakendoen in de nieuwe economie verbreedt Marga Hoek het perspectief: aan de hand van meer dan vijftig businesscases van over de hele wereld laat ze zien hoe ondernemers op innovatieve manieren de transitie naar een duurzame economie vorm geven.

Over Marga Hoek

Marga Hoek bewijst al ruim twintig jaar haar leiderschap als CEO, bestuurder en adviseur van nationale en internationale organisaties, in overheid, wetenschap & onderwijs en vooral het bedrijfsleven. Als geen ander weet zij de verschillende werelden te verbinden en de omslag naar een duurzame economie en samenleving te versnellen. In 2010 richtte zij met een aantal CEO’s De Groene Zaak op en leidde dit succesvol naar een netwerkorganisatie van inmiddels meer dan 200 ondernemingen die actief duurzaam zaken willen doen. In 2013 volgde Het Groene Brein, een even uniek netwerk van meer dan 80 wetenschappers, die multidisciplinair de bijbehorende nieuwe kennis ontwikkelen en delen met de maatschappij. Marga geniet internationale erkenning als een van de sleutelfiguren in de overgang naar de Nieuwe Economie. Als keynote spreker weet zij in binnen- en buitenland haar toehoorders met haar passie, heldere visie en gefundeerde kennis te inspireren en te motiveren. Haar innovatieve kijk op zaken doen, op duurzaamheid en wat de toekomst nog voor ons in petto heeft, beschreef zij beeldend in haar boek Zakendoen in de Nieuwe Economie, Managementboek van het Jaar 2014, dat door de jury de connotatie ‘een boek dat voorop gaat in de realiteit’ kreeg. Marga Hoeks inzichten worden breed onderwezen binnen universiteiten en business schools. Via de innovatieve Next Gen-versie van Zakendoen in de nieuwe economie bereikt Marga ook het mbo-onderwijs. De internationale editie met ruim 50 cases van over de hele wereld verschijnt in oktober, in het Nederlands en het Engels. De Spaanse editie volgt.

Andere boeken door Marga Hoek

Inhoudsopgave

Woorden vooraf: Dan Hendrix, Gunter Pauli, Peter Bakker, Jens Birgersson en Ton Büchner
Voorwoord: Marga Hoek

Proloog De Nieuwe Economie
Inleiding
1 De nieuwe economie, alle activa tellen mee
2 Interacterende trends kleuren de nieuwe economie
3 Koplopers aan de frontlinie
4 Zakendoen in de Nieuwe Economie
5 Zeven vensters op succes
6 Uit de wikkels

Venster 1 Klanten
Inleiding
1.1 Afscheid van de eigendomsthese
1.2 Producttypen: verschil tussen vastgoed en voedsel.
1.3 Four stages of de-ownership
1.4 Nieuw vertrekpunt: bezettingsgraad, financiering en kostprijs
Wrap-up

Venster 2 Value cycle
Inleiding
2.1 Waarom de supply chain over de datum is
2.2 Maximale waardecreatie in de value cycle
2.3 Drie vuistregels
2.4 Creatieve financiering in de value cycle
2.5 De onderneming onder de loep
Wrap-up

Venster 3 Schaalgrootte
Inleiding
3.1 Glocalization: maximaal global, maximaal local
3.2 Symbiose door samenwerking
3.3 Markten: openbreken en creëren.
Wrap-up

Venster 4 Innovatie
Inleiding
4.1 Van optimalisatie van het bestaande naar gezamenlijke creatie van het nieuwe
4.2 Door innoveren markt creëren
4.3 Het innovatiespeelveld vergroot
4.4 Intellectueel Eigendom, terug naar Venetië.
Wrap-up

Venster 5 Businesscase.
Inleiding
5.1 Ingrediënten voor een adaptable businesscase
● Content
● Geldstromen
● Partijen
5.2 Kaders van de businesscase, langer en breder
Wrap-up

Venster 6 Financiering
Inleiding
6.1 De Trias Pecunia, effectieve financiering
● Voorkom financiering
● Langjarige duurzame financiering
● Effectief vreemd vermogen.
6.2 De financiële sector
6.3 Verschuiving naar waardemanagement
Wrap-up

Venster 7 Leiderschap
Inleiding
7.1 Profielschets: van transactioneel naar transformationeel leiderschap
7.2 Nieuw leiderschap: zes kenmerken
7.3 Nieuwe invulling van oude rollen.
Wrap-up

Noten
Literatuur
Over Marga Hoek

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zakendoen in de nieuwe economie - Internationale Editie