Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Waarde Propositie Ontwerp

Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen

Gebonden Nederlands 2015 1e druk 9789462760660
10
Voormalig top 10Totaal 3 dagen
EvergreenTotaal 397 dagen
Verkooppositie 1124Hoogste positie: 10
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

‘Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.’

Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generation'.

Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities zichtbaar en tastbaar, waardoor het gemakkelijker wordt ze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen.

Het Waardepropositie Canvas is perfect geïntegreerd in het Businessmodel Canvas en de Environment Map, twee tools die uitvoerig zijn besproken in het eerder ook in het Nederlands verschenen boek 'Business Model Generation'. Samen vormen ze de basis van een compleet pakket managementtools.

Kijk op de Strategyzer voor meer online studiematerialen. De Strategyzer bevat oefeningen, tools, templates, posters etc.

Specificaties

ISBN13:9789462760660
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:294
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:23-5-2015
ISSN:

Expertrecensies (6)

recensie
Waarde Propositie Ontwerp
Peter de Roode | 19 december 2018
Opnieuw een uitstekend boek van Osterwalder c.s. Zowel qua vormgeving als praktische toepassing. Dit boek stelt de klant echt centraal en gaat uit van de pijnpunten die klanten ervaren en de voordelen die zij kunnen realiseren. Pas dan wordt door de betreffende organisatie een waarde propositie ontworpen zodat er sprake kan zijn van maatwerk.
Lees verder
recensie
Waarde Propositie Ontwerp
Renze J. Klamer | 25 oktober 2016
recensie
Waarde Propositie Ontwerp
Sjors van Leeuwen | 22 mei 2015
Het boek Waarde Propositie Ontwerp is een waardig opvolger van de wereldwijde bestseller Business Model Generation. In deze recensie lees je waarom.
Lees verder
recensie
Waarde Propositie Ontwerp
Leo Dijkema | 11 februari 2015
Alex Osterwalder heeft met zijn mede auteurs een mooi vervolg op zijn boek Business Model Canvas gemaakt met zijn nieuwe aanwinst Waarde Propositie Ontwerp. Hier wordt één van de aspecten van zijn eerdere boek verder uitgewerkt. Een handzaam en prachtig geïllustreerd boek dat je helpt om succesvol te innoveren.
Lees verder
recensie
Waarde Propositie Ontwerp
Eric van Arendonk | 29 januari 2015
Toen ik hoorde dat ‘Waarde propositie ontwerp’ uitkwam stond het vijf minuten later op mijn verlanglijstje. Het eerdere ‘Business Model Generatie’ van Alex Osterwalder was voor mij een eyeopener. En niet voor mij alleen blijkt. Het is dan ook al vertaald in 30 talen en kan zich met recht een bestseller noemen. Ik was benieuwd wat het nieuwe boek mij zou brengen.
Lees verder
recensie
Waarde Propositie Ontwerp
Sandra Kok | 1 december 2014
‘Waarde Propositie Ontwerp’ is een prachtige aanvulling op Alexander Osterwalders eerdere boeken ‘Business Model Generatie’ en ‘Business Model You’.
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
12 stemmen
8
2
1
1
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Alexander Osterwalder: ‘Productontwikkeling, verkoop en marketing vaak slecht op elkaar afgestemd’
Paul Groothengel 24 november 2014 De Zwitserse wetenschapper Alexander Osterwalder brak vier jaar geleden door met het boek Business Model Generatie. Dit najaar verschijnt de vertaling van zijn nieuwe boek Waarde Propositie Ontwerp dat hij schreef met medeauteurs Yves Pigneur, Greg Bernarda en Alan Smith. In dit boek staan klantsegmenten en waardeproposities centraal.
nieuws
Weten wat de klant wil zonder te hoeven gokken
Jeroen Ansink 27 oktober 2014 Het boek Business Model Generatie is sinds het verschijnen in 2009 een begrip geworden. In de bestseller legt de Zwitserse ondernemer Alexander Osterwalder samen met onder anderen de Nederlandse adviseur Patrick van der Pijl uit hoe bedrijven gedateerde ondernemingsmodellen ter discussie kunnen stellen en ten goede kunnen keren.

Over Alexander Osterwalder

Dr. Alexander (Alex) Osterwalder is een van 's werelds meest invloedrijke strategie- en innovatiedeskundigen, een toonaangevende auteur, ondernemer en veelgevraagd spreker wiens werk de manier waarop gevestigde bedrijven zaken doen en hoe nieuwe ondernemingen ontstaan, heeft veranderd. Als een van de belangrijkste managementdenkers van deze tijd, staat Osterwalder bekend om het vereenvoudigen van het strategieontwikkelingsproces en het omzetten van complexe concepten in heldere toepasbare visuele modellen. Samen met Yves Pigneur bedacht hij het Business Model Canvas en het Value Proposition Canvas.

Andere boeken door Alexander Osterwalder

Over Yves Pigneur

Dr. Yves Pigneur is sinds 1984 Professor of Management Information Systems aan de Universiteit van Lausanne, en werkte als gasthoogleraar aan Georgia State University, Hong Kong University of Science and Technology en de University of British Columbia. Pigneur won in 2015 de Thinkers50 Strategy Award. Hij is hoofdredacteur van de academische krant 'Systèmes d'Information & Management' (SIM), en schreef samen met Alexander Osterwalder de internationale bestseller 'Business Model Generatie: Een handboek voor Visionairs, Game Changers en Uitdagers'. Hij behaalde zijn doctorsgraad aan de Universiteit van Namen, België.

Andere boeken door Yves Pigneur

Over Greg Bernarda

Greg Bernarda is a thinker, creator and facilitator who supports individuals, teams and organizations with strategy and innovation.

Andere boeken door Greg Bernarda

Over Alan Smith

Alan Smith is obsessed with design, business, and the ways we do them. He helped create the Value Proposition Canvas with Alex Osterwalder and Yves Pigneur, and the breakthrough design for Business Model Generation. He co-founded Strategyzer.

Andere boeken door Alan Smith

Inhoudsopgave

1. Canvas
1.1 Klantprofiel
1.2 Value Map
1.3 Fit

2. Ontwerp
2.1 Uitwerken van prototypemogelijkheden
2.2 Beginpunten
2.3 Klanten begrijpen
2.4 Keuzes maken
2.5 Het juiste businessmodel vinden
2.6 Ontwerpen in gevestigde organisaties

3. Testen
3.1 Wat je wilt testen
3.2 Stap-voor-stap testen
3.3 Experimentenbibliotheek
3.4 Alles samenbrengen

4. Verder ontwikkelen
Zorgen voor stroomlijning
Meten en monitoren
Blijven verbeteren
Jezelf telkens weer opnieuw uitvinden
Taobao: (e-)commerce opnieuw uitgevonden

Woordenlijst
Het kernteam
Meelezers
Biografieën
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waarde Propositie Ontwerp