Lees verder
Ondernemer, spreker en hoofdauteur van de wereldwijde bestseller 'Business Model Generatie'
Meer over de auteursWaarde Propositie Ontwerp
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
Gebonden Nederlands 2015 1e druk 9789462760660Samenvatting
‘Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.’
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generation'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities zichtbaar en tastbaar, waardoor het gemakkelijker wordt ze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen.
Het Waardepropositie Canvas is perfect geïntegreerd in het Businessmodel Canvas en de Environment Map, twee tools die uitvoerig zijn besproken in het eerder ook in het Nederlands verschenen boek 'Business Model Generation'. Samen vormen ze de basis van een compleet pakket managementtools.
Kijk op de Strategyzer voor meer online studiematerialen. De Strategyzer bevat oefeningen, tools, templates, posters etc.
Specificaties
Expertrecensies (6)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Alexander Osterwalder
Over Yves Pigneur
Over Greg Bernarda
Over Alan Smith
Inhoudsopgave
1.1 Klantprofiel
1.2 Value Map
1.3 Fit
2. Ontwerp
2.1 Uitwerken van prototypemogelijkheden
2.2 Beginpunten
2.3 Klanten begrijpen
2.4 Keuzes maken
2.5 Het juiste businessmodel vinden
2.6 Ontwerpen in gevestigde organisaties
3. Testen
3.1 Wat je wilt testen
3.2 Stap-voor-stap testen
3.3 Experimentenbibliotheek
3.4 Alles samenbrengen
4. Verder ontwikkelen
Zorgen voor stroomlijning
Meten en monitoren
Blijven verbeteren
Jezelf telkens weer opnieuw uitvinden
Taobao: (e-)commerce opnieuw uitgevonden
Woordenlijst
Het kernteam
Meelezers
Biografieën
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan