Lees verder
Dr. Jos Ahlers is, na jarenlang verbonden te zijn geweest aan grote internationale communicatiebureaus. Daarna was hij werkzaam als onafhankelijk adviseur voor bedrijven, instellingen en overheid. Tegenwoordig is hij Senior Strateeg bij het Amsterdamse reclamebureau N=5.
Meer over de auteursGen Z
Verlangen naar verandering
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789461562562Samenvatting
Het is 2 voor 12! Kom nu in actie...
Niemand kan de toekomst tegenhouden, maar je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken'. Gen Z (geboren tussen 1995 en 2012) verlangt naar verandering en stroomt nu de werkvloer op. Zij gaan stap voor stap de maatschappij overnemen en vormgeven. Maar hoe denken ze over de wereld? Hoe kijken ze naar voorgaande generaties? Welke keuzes gaan ze maken? Hoe maak je contact met ze? En hoe gaat Generatie Alpha straks worden?
Jos Ahlers en René Boender schrijven in dit alweer 3de spraakmakende boek over deze niet te stuiten netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek wagen zij zich aan een serie voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie die altijd en overal online is. Voor wie socials geen ontdekking zijn, maar een noodzakelijkheid.
Wat zijn hiervan de consequenties op maatschappelijk gebied? Op het gebied van marketing? Of sport? Gen Z is een boek dat midden in het leven staat. Het is voor iedereen die Gen Z beter wil leren kennen. En wil begrijpen hoe je met moreel verantwoord handelen deze generatie kunt inspireren. Op naar een leukere wereld!
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (7)
Over Jos Ahlers
Over René Boender
Inhoudsopgave
It’s the economy, stupid
De generatieketen
Fasten your meatbelt: de technologische tornado
De Alpha’s zijn al onderweg
Gen Y is geen Gen Z is geen Alpha
Wie en wat je bent wordt vloeibaar
De geheime aantrekkingskracht van ‘socials’
De screenager mythe
Help: streak paniek
Van FOMO naar JOMO
Gen Z wordt BlockGen?
Z zegt: gooi alles open
De deeleconomie komt terug: van wasserette naar strooifi ets
Future Food en nog lekker ook…
Shopping met Z
Gen Z: de onbereikbare generatie?
Hoe beïnvloed je een netwerk?
Gen Z zoekt authentieke infl uencers
Als Greta, Jack en Steve spreken, luistert Gen Z
Sport kan de wereld gelukkiger maken!
Podcast revolutie
Buiten gebeurt het echt
Vluchten uit de werkelijkheid! Wat we kunnen leren van games
Spel zonder grenzen
Gaat Alexa het merk vermoorden?
Een nieuwe wereld vraagt om nieuw merkdenken
Van MVO 1.0 naar MVO 2.0
Nog wat overdenkingen die vragen om actie…
Dank aan Gen Z en vrienden ‘around the world’
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan