Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Omnichannel in retail - Het antwoord op e-commerce

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789401416962
10
Voormalig top 10Totaal 22 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Als retailmanager beseft u ten volle dat verandering nodig is. Daarvoor heeft u echt geen onheilsprofeten die het einde van de fysieke winkel voorspellen nodig.

Toch rijzen er al snel verschillende vragen:
- Welke richting moet je concreet uit?
- Waarom volstaat het niet om een webshop te lanceren en de consument toe te laten zijn bestelling op het winkelpunt af te halen?
- En wat betekent dit voor de merkartikelfabrikant?
- Wat als er geen winkels meer zouden zijn?
- Heb je dan als leverancier een probleem?

In dit boek reikt Gino Van Ossel een concrete oplossing aan. Hij breekt een lans voor omnichannel in retail, door niet langer de winkel maar wel de klant centraal te stellen. Met pertinente vragen, heldere modellen en handige checklists gidst Van Ossel retailers en merkartikelfabrikanten in hun zoektocht naar een juist antwoord op maat van het eigen bedrijf en de eigen sector.

Specificaties

ISBN13:9789401416962
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:317
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:17-4-2014
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Omnichannel in retail - Het antwoord op e-commerce
Sjors van Leeuwen | 30 juni 2015
Omnichannel is het nieuwe toverwoord in de retailbranche. Omnichannel geeft antwoord op de vraag: hoe combineren we onze winkel(s) en webshop tot een optimale klantbeleving. Zodat het een niet ten koste gaat van het ander, de klant maximaal bediend wordt en het voortbestaan van het bedrijf gewaarborgd is.
Lees verder
recensie
Showrooming en retouren
Eric van Arendonk | 23 maart 2015
‘Het antwoord op e-commerce’, zo beweert de omslag van Gino van Ossels Omnichannel in retail. Daar zit iets van een tegenstrijdigheid in. Omnichannel is volgens Eric van Arendonk gebruikmaken van alle kanalen waar dan ook e-commerce bijhoort, terwijl het daar een antwoord op gaat geven. Maar goed, laten we daar niet te lang bij stilstaan, gewoon lezen!
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
8 stemmen
5
3
0
0
0

Interviews en artikelen (9)

column
Redactioneel - Da's interessant, een klant
Pierre Pieterse 1 maart 2016 Vorig jaar (in mei om precies te zijn) schreef ik hier een stuk over ‘de klant', naar aanleiding van Omnichannel in retail waarmee Gino Van Ossel het Managementboek van het Jaar 2015 bleek te hebben geschreven.
nieuws
Expeditie #MB2016: Halverwege
Pierre Spaninks 7 december 2015 De speurtocht naar het nieuwe Managementboek van het Jaar is in volle gang. Jurylid Pierre Spaninks houdt een blog bij over zijn ervaringen. Vorige week liet hij collega Leike van Oss aan het woord over haar ideale managementboek. Deze week: de stand van zaken, halverwege Expeditie #MB2016.
opinie
Geboekstaafd: Gino van Ossel
Nienke van Oeveren 24 september 2015 Gino Van Ossel is professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School. Hij geldt als één van Europa’s topexperts inzake retailmanagement, winkelgedrag en omnichannel. Hij adviseert toonaangevende retailers en merkartikelfabrikanten in hun strategie. Hij vertelt over zijn drie favoriete boeken.
column
Een klant, da’s interessant
Pierre Pieterse 19 mei 2015 ‘Omnichannel is hét antwoord op e-commerce. In deze filosofie staat de klant centraal en niet de winkel. De retailer biedt alle relevante touchpoints aan en zorgt dat die naadloos op elkaar aansluiten.
interview
Managementboek van het Jaar 2015 - ‘Omnichannel in retail is voor alle managers interessant’
Hans van der Klis 13 mei 2015 Omnichannel in retail van de Vlaamse marketingprofessor Gino Van Ossel is verkozen tot Managementboek van het Jaar 2015. De bekroning van het debuut van Van Ossel was het hoogtepunt van het twaalfde Managementboekengala in De Rode Hoed in Amsterdam, op 23 april jl. Van Ossel was trots: ‘Ik ben diep in de praktijk van de beschreven ondernemingen gaan zitten, zowel van bedrijven die succesvol zijn in hun omnichannelstrategie als van bedrijven die dat niet zijn. Dat heeft echt nieuwe inzichten opgeleverd.’
nieuws
‘Omnichannel in retail’ Managementboek van het Jaar 2015
Hans van der Klis 24 april 2015 Omnichannel in retail, het eerste boek van Gino van Ossel, is bekroond als Managementboek van het Jaar 2015. De marketingprofessor van de Vlerick Business School is de eerste Vlaming die deze prijs krijgt. ‘Het is bijna een jaar geleden dat het boek is verschenen, dus de bekroning laat zien dat er iets van blijvende waarde in het boek zit’, zegt Van Ossel. ‘Daar ben ik heel blij om.’
interview
Gino van Ossel: ‘Je omnichannel klant is je beste klant’
Pierre Spaninks 17 maart 2015 Bricks of clicks? Allebei hooguit half goed, zegt Gino Van Ossel. De Belgische hoogleraar Retail & Trade Marketing vindt dat niet de winkel centraal moet staan maar de klant. In zijn nieuwste boek legt hij uit waarom en laat hij zien hoe. Een vraaggesprek over zijn antwoord op e-commerce: Omnichannel in retail.
nieuws
Omnichannel in retail bekroond
Justin van Lopik 28 november 2014 Omnichannel in retail van Gino van Ossel wint de PIM Marketing literatuurprijs 2014, dat maakte de jury bekend op 27 november 2014. Als belangrijkste criterium gold in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven.
nieuws
92 managementboeken, maar waarover?
Pierre Spaninks 29 oktober 2014 Pierre Spaninks blogt over zijn ervaringen als jurylid van het Managementboek van het Jaar. Zijn collega's kunnen en mogen het allemaal heel anders beleven. Graag zelfs, want het proces is gebaat bij een levendige discussie.

Over Gino Van Ossel

Gino Van Ossel is professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School. Hij geldt als één van Europa's topexperts inzake retailmanagement, winkelgedrag & omni-channel. Hij adviseert toonaangevende retailers en merkartikelfabrikanten in hun strategie.

Andere boeken door Gino Van Ossel

Inhoudsopgave

Deel 1: De kracht van e-commerce
1. Welkom in het digitale tijdperk
2. Koopgedrag ontrafeld
3. Oriëntatie in het digitale tijdperk
4. De consument en e-commerce
5. Het bedrijfsmodel van e-commerce

Deel 2: Ominchannel in retail: het antwoord op e-commerce
6. De toekomst van retail: naar het hart van de klant met omnichannel

Deel 3: Aan de slag: hoe bouw je een omnichannel waardeketen?
7. Het assortiment in omnichannel: het beste wapen tegen prijsconcurrentie
8. Prijsstelling in omnichannel: met de billen bloot
9. Het winkelnetwerk en de distributiekanalen in omnichannel retail: snoeien om te bloeien
10. De logistiek in omnichannel: speerpunt van het commercieel beleid
11. Service en winkelpersoneel in omnichannel retail: help de klant kopen
12. Marketingcommunicatie in een omnichannel strategie: winkelbeleving op maat van de klant
13. Aan de slag: word een succesvolle omnichannel retailer!


Nawoord
Eindnoten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Omnichannel in retail - Het antwoord op e-commerce