Lees verder
Jennifer Delano is meer dan de helft van haar leven ondernemer. Toen ze zeventien was begon ze met freelancen en vier jaar later besloot ze haar eigen PRbureau op te zetten. Sindsdien werkt ze als free publicity expert op dagelijkse basis aan het zichtbaar maken van haar klanten.
Meer over Jennifer DelanoNee zeggen loont
Dump de klant waarvoor je niet wilt werken
Paperback Nederlands 2023 2e druk 9789089656780Samenvatting
Iedereen die voor opdrachtgevers werkt, kent ze: klanten voor wie je niet zou moeten willen werken. Omdat ze niet duidelijk zijn in wat ze willen, eindeloos blijven praten en het maar niet tot een opdracht komt, of omdat ze de facturen niet betalen. De anekdotes over dit soort klanten zijn hilarisch, maar de zakelijke kant is minder leuk.
Zo’n 55 procent van de (MKB-) bedrijven krijgt met oplichting te maken, en veel zzp’ers zijn voor duizenden of tienduizenden euro’s het schip in gegaan. Zorgen dat jou dit niet overkomt, is essentieel voor je onderneming. Met humor én een serieuze ondertoon beschrijft Jennifer Delano in haar boek Nee zeggen loont de zeven ergste soorten klanten. Met herkenbare verhalen uit de praktijk, en belangrijker nog: inclusief een duidelijk overzicht van de hoeveelheid tijd, energie en geld die jij kunt besparen door deze klanten (eerder) de deur te wijzen.
Haar doel: jou leren deze klanten te herkennen, te voorkomen dat je voor hen aan de slag gaat, en zo snel mogelijk, op een professionele manier, uit je klantenbestand te verwijderen. Zodat je je tijd en energie kunt inzetten voor de klanten die wel blij worden van jou én waar jij je enthousiast voor inzet, met plezier en verzekerd van je inkomen.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Jennifer Delano
Inhoudsopgave
Inleiding 9
HOOFDSTUK 1
De val: waarom wij werken voor mensen die onze rekeningen niet betalen en ons ongelukkig maken 14
HOOFDSTUK 2
De kosten van *&!klanten: wat het kost als je nú niets doet! 31
HOOFDSTUK 3
De oplichter: zorg dat je niet meer gratis voor hem werkt! 41
HOOFDSTUK 4
De dombo: bespaar je ergernis en al die niet-facturabele uren! 51
HOOFDSTUK 5
De engerd: geef je grenzen aan én wellicht leer je iemand wat levenslessen 69
HOOFDSTUK 6
Rupsje-nooit-genoeg: hoe je hem vandaag nog een halt toeroept 89
HOOFDSTUK 7
De zeikerd: zo rem je hem op een professionele manier af 101
HOOFDSTUK 8
De profiteur: zo houd je je grenzen vast of bepaal je ze (eindelijk) 117
HOOFDSTUK 9
De dwaler: zo regel je dat jíj er geen last van hoeft te hebben 128
Nawoord 140
BIJLAGE 1: De ‘dumpmail’ 141
BIJLAGE 2: Tien excuses om iemand te lozen 142
Bronnen 143
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan