Jan Willem van den Brink en Maarten van Os vinden het mooi als het managers lukt om het beste in hun mensen naar boven te halen. Zodat hun professionals groeien in het ondernemende deel van hun werk. Want dat zorgt voor nog betere relaties met opdrachtgevers en collega’s, en de beste en leukste opdrachten.
Meer over de auteursOpdrachtgever gezocht
Acquireren als onderdeel van je werk
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2024 2e druk 9789082962642Samenvatting
Wat veel inhoudsdeskundige professionals remt bij het actief verwerven van opdrachten, is het gevoel dat ze zichzelf opdringen. Klanten hebben er immers een hekel aan om iets aangesmeerd te krijgen. Ze willen wél graag geholpen worden. Liefst door mensen die ze kunnen vertrouwen en die verstand van de inhoud hebben.
Het is daarom geen gek idee om als professional zelf je opdrachten te verwerven. Je komt eerder aan tafel, en adviseert over de beste oplossingsrichting. Zo word je meer vertrouwd adviseur. En het levert natuurlijk mooiere en beter passende opdrachten op. Wat ook nog eens goed is voor je carrière.
Maar hoe doe je dat op een manier die bij je past? Met de werkwijze en tips uit dit boek vind je makkelijker opdrachtgevers voor jezelf en je collega’s. En wordt opdrachten verwerven een leuker onderdeel van je werk.
Opdrachtgever gezocht geeft antwoord op vragen als:
• Wat zijn de top 3 manieren om de kans op een opdracht te vergroten?
• Hoe krijg je op een prettige manier klussen uit je netwerk?
• Hoe vertel je dat je goed bent, zonder op te scheppen?
• Hoe kom je bij nieuwe klanten aan tafel zonder koude acquisitie?
• Hoe voer je een plezierig en effectief koopgesprek?
• Hoe ga je om met de budgethorde?
Specificaties
Lezersrecensies
Over Maarten van Os
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan