Lees verder
Markant spreker en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur.
Meer over Patrick PetersenHandboek Online Marketing deel 8 - met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8
Converterende online en digital marketing strategie in praktijk gebracht
Gebonden Nederlands 2022 1e druk 9789082298178Samenvatting
Het herschreven Handboek Online Marketing 8 (#HOM8) is het meest complete, prijswinnende, gestructureerd, modern en praktisch management- en studieboek.
HOM8 biedt de gebruiker extra converterend inzicht op gebied van bijvoorbeeld influencermarketing, contentengagement en metaverse. Het kleurrijke handboek biedt de professional theoretische inzichten die worden omgezet in de praktijk aan de hand van duizenden bijlagen. Het crossmediale boek helpt een effectieve online marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren met de meest moderne middelen. De meer dan 6000 bijlagen op de ondersteunende portal, maken van bestseller #HOM8 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een moderne strategische online marketingmix! De achtste druk van deze bestseller is herschreven, kent gratis tools en templates, nieuwe cases, handige stappenplannen, expertvisies, extra digitale bijlagen en praktische marketingmodellen.
“Strategisch denken in online marketing is een must. Dit boek geeft aan hoe je de volwassenwording van social, content en mobile kunt toepassen voor jouw organisatie. Disruptie kun je daadwerkelijk vormgeven, zoals dit sprankelende overzicht laat zien.” - Prof. dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit
“Het Handboek Online Marketing neemt mij mee door nieuwe werelden. Het boek laat zien hoe het vakgebied marketing en communicatie nieuwe en succesvolle wegen inslaat.” - Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School
“Het Handboek Online Marketing is het enige marketingboek dat de digitale transformatie en online marketing-
kansen helder uitlegt.” - Igor Beuker, spreker en host op het gebied van digital transformatie
“Eindelijk een digital marketingboek dat ook de disruptie in de retail en het veranderend koopgedrag behandelt!” - Prof. dr. Cor Molenaar, auteur van onder andere Kijken, kijken… anders kopen
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (6)
Over Patrick Petersen
Inhoudsopgave
Voorwoord (Prof.dr. Henry Robben, Nyenrode Business Universiteit)
Over het hybride gebruik van het Handboek Online Marketing
De indeling van HOM8 in vier hoofdfasen
Hoofdstuk 1
Traditioneel, Trends en Transitie
Marktplaats-model en virtualisatie
Van customer delight naar metaverse
Modern marketingdenken
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 2
Analyses, purpose marketing, Maturity-model
Online DNA: What, How, Why
Onze online klant onderzoeken
Onze Persona bepalen
Online verdienmodellen
Van freemium naar marketplace
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 3
Van online SWOT naar confrontatie
Van 4 P’s naar 4 C’s
Alternatief online 10 P’s
Customer Journey mapping
De vraagstelling
Bepaling online marketingstrategie
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 4
Van diepere analyse naar big data
Google Analytics insights
Profielverrijking
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 5
Leadgeneratie
Online b2b-marketing
Lead nurturing
Conversieoptimalisatie
4 R-model voor conversieoptimalisatie per middel
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 6
Websiteoptimalisatie
A-B test
Eye tracking
Usability
Accessibility
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 7
Virale marketing
Online engagement
WOW-effect!
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 8
Contentmarketing
Doelen
Formats
Storytelling
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 9
E-mailmarketing
CRM en databasemarketing
Doelen
Vormen
Succesfactoren
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 10
Zoekmachinemarketing
SEO
SEA
SEM
SEP
Search Console
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 11
Microsites en landingspagina’s
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 12
Social media marketing
influencer marketing
POST-model
Campagne
Adverteren
Monitoren
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 13
Digital en online advertising
Afrekenmodellen
Performance based
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 14
Mobile marketing
Mobility-model
5 C’s
SoLoMo
Mixed reality
Metaverse
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 15
Streaming media
Online video
Podcast
CASE
Oefeningen
Hoofdstuk 16
Opbouw Strategisch Online Marketingplan (STOMP)
Evaluatie
CASE
Oefeningen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan