Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Imagineering

Het creëren van belevingswerelden

Paperback Nederlands 2002 9789053528365
Verkooppositie 2780Hoogste positie: 167
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Verschillende auteurs constateren dat er fundamentele veranderingen plaatsvinden in onze economie. We evolueren naar een beleveniseconomie. In een wereld van overvloed zijn mensen meer op zoek naar psychische behoeftebevrediging: behoefte aan inspiratie, aan het bij een betekenisvolle gemeenschap horen en aan zingeving in het algemeen. Dit boek is geschreven in het licht van dit besef.

In 'Imagineering' wordt de stelling geponeerd dat het Amerikaanse antwoord op de nieuwe vragen die deze economische situatie oproept, niet zonder meer te kopiëren is naar Europa. Dit boek presenteert het Europese antwoord: authentieke belevingsconcepten in plaats van thematiseren en toevoegen van theater. Het kunnen creëren van belevingswerelden (memorabele experiences) die tot de verbeelding blijven spreken, is een onmisbare management' kunst' geworden, de kunst van het raken van het hart. Emotie en fantasie worden cruciale managementvaardigheden. In dit boek worden de instrumenten aangereikt.

Specificaties

ISBN13:9789053528365
Trefwoorden:beleveniseconomie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:288
Uitgever:Boom
Verschijningsdatum:6-9-2011
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
0
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Frank Peters

Frank Peters is oprichter en mede-eigenaar van VIRTUS Communications (2014). Daarvoor gaf hij bijna 19 jaar leiding aan de Nederlandse vestiging van het internationale PR-netwerk Porter Novelli. Hij zit ruim 30 jaar in het communicatievak en zijn specialismen zijn reputatiemanagement, issuemanagement en crisiscommunicatie. Vanuit zijn bureau VIRTUS Communications geeft Frank strategisch advies aan opdrachtgevers in het bedrijfsleven, non-profit en de overheid. Daarnaast adviseert hij individuele bestuurders en family offices. Frank is onder meer lid van de raad van advies van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) van de Universiteit van Amsterdam en voormalig bestuurslid van SIRE (Stichting Ideële Reclame) en de Beroepsvereniging voor Communicatie (Logeion). Frank doceert op zijn vakgebied aan een aantal universiteiten en business schools in binnen- en buitenland. Eerder verschenen van hem de boeken Reputatie onder druk, What are they saying about you?, Mediatraining voor iedereen, Crisiscommunicatie voor iedereen, Reputatiemanagement voor iedereen en Spanning rond de boardroom samen met Eric Heres.

Andere boeken door Frank Peters

Inhoudsopgave

Proloog: imagineering als managementinstrumentarium voor de beleveniseconomie

1. Het tijdperk van Vroeeem
2. Beleving, emotie en koop- en consumptiegedrag
3. Kenmerken van sterke belevingsconcepten
4. Het ABC van imagineering
5. Analyse van de vraag
6. Analyse van het aanbod
7. Creativiteit
8. Instrumenten voor het broedproces
9. Het regisseren van de belevenis
10. Imagineering in stappen

Appendix: checklist voor de belevenissenregisseur
Epiloog: u bent aan zet
Noten
Literatuur
Websites
Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Imagineering