Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Copy & Concept

Paperback Nederlands 2022 9789001298654
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 4084Hoogste positie: 104
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

- Bespreekt als enige het complete creatieve proces van marketingcommunicatie;
- bevat een goede balans tussen theorie en praktijkcases van topbureaus;
- schitterend vormgegeven met beelden van succesvolle campagnes.

Copy & Concept is een aanwinst voor het vakgebied van marketingcommunicatie. Het is het enige werk dat het complete creatieve proces behandelt. Alle fasen komen aan bod: briefing, strategie, conceptontwikkeling, creatieve technieken en copywriting.

Sinds het verschijnen van de eerste editie in 2008 is Copy & Concept als studie- en inspiratieboek over conceptontwikkeling en copywriting een begrip geworden. Niet alleen studenten, maar ook ervaren professionals gebruiken het intensief, omdat het boek een goede balans heeft gevonden tussen theorie, stappenplannen en modellen enerzijds en sprekende voorbeelden uit prijswinnende campagnes anderzijds.

Deze vernieuwde zevende editie van Copy & Concept gaat nog dieper in op thema’s en tools als de briefing, de creatiedriehoek, design thinking, storytelling en copywriting-technieken. Daarnaast komen nu ook de onderwerpen social media copywriting, SEO-copywriting, brainwriting (een creatieve techniek) en de Zero moment of truth (een marketingstrategie) aan bod. Met de focus op nieuwe ontwikkelingen en inspirerende voorbeelden, overbrugt Copy & Concept het gat tussen theorie en praktijk.

Copy & Concept mag niet ontbreken op hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Communication & Multimedia Design, Media, Informatie & Communicatie en kunstopleidingen.

Studenten en docenten vinden in de ondersteunende online omgeving bij dit boek o.a. opdrachten, nuttige weblinks en collegesheets. Daarnaast is er een facebook-pagina met actuele campagnes en een LinkedIn-pagina (voor docenten).

Specificaties

ISBN13:9789001298654
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:Noordhoff
Druk:7
Verschijningsdatum:8-4-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

3.8 van de 5
11 stemmen
1
8
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Barry de Waal

Barry de Waal werkt als copywriter, conceptdenker en strateeg bij Crossmarks.

Andere boeken door Barry de Waal

Over Martin Westbeek

Martin Westbeek is hbo-docent communicatie aan de Fontys Economische Hogeschool Tilburg.

Andere boeken door Martin Westbeek

Inhoudsopgave

1. Strategie
2. Briefing
3. Creatieve technieken
4. Concept
5. Copy: de basis
6. Copy: de toepassing

Bronnen
Over de auteurs
Illustratieverantwoording
Merkenregister
Termenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Copy & Concept