Drs. ing. Wessel Berkman heeft sinds 1999 ervaring in commerciele optimalisatie. Hij is oprichter van The Brown Paper Company, De Commerciele Revoultie, The Social Selling Company en Employee Growth Factory. Zijn organisaties laten zich graag afrekenen op de behaalde meetbare duurzame resultaten. Naast dit werk schrijft hij boeken en houdt hij zich bezig met leiderschapsontwikkeling.
Meer over de auteursSales!
50% meer omzet in 90 dagen
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789047060260Samenvatting
Omzet maken en verhogen zijn voor veel organisaties een blijvende bron van zorg. Verkopers en accountmanagers halen er volgens de directie niet uit wat erin zit. Ze denken en zeggen vaak meer binnen te halen dan wat de verkoopcijfers uitwijzen. 'Het was een topgesprek', hoor je dan maar vervolgens blijkt de 'lead' toch niet to een 'deal' te leiden. Als het niet aan de mensen ligt, valt er doorgaans nog wel iets te verbeteren aan de informatie en processen. Hoe zou de verkoopkracht van uw bedrijf beter gemobiliseerd kunnen worden? En wat kunt u doen om de verkooporganisatie weer energie te geven?
In dit boek beschrijven Wessel Berkman en Bart de Groot hoe u uw verkooporganisatie kunt versterken - structureel en 'bottom-up', dus samen met alle verkopers en alle klanten. Alleen zo krijgt u het benodigde commitment. Geen fata morgana's, geen Sunshine-pumpverhalen, geen hoogdravende visies meer maar overzichtelijke en actiegerichte processen. Belangrijk daarbij is management dat er niet omheen draait en geen concessies doet aan de gemaakte afspraken. De inzet is een lerende organisatie bouwen die levert wat de klant echt nodig heeft en verdient. Hiervoor is een basis nodig die iedereen snapt en eenvoudig kan uitvoeren: een eenduidig verkoopplatform, met een duidelijke taal die door iedereen (ook nieuwe verkopers!) gehanteerd wordt. De processen in 'Sales!' worden al ruim 10 jaar met succes ingezet.
Om deze processen te illustreren en te onderbouwen, hebben de auteurs de ervaring van managers en verkopers opgenomen, zodat u ook van een ander hoort dat ze werken. Ze zijn bij veel verkooporganisaties te gebruiken; misschien iets minder voor retailproducten in een supermarkt en iets meer voor wat complexere producten waarbij advies noodzakelijk is.
Op naar duurzame verbetering van de verkoop: 50% omzet in 90 dagen.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Bart de Groot
Over Suzanne Franken
Inhoudsopgave
1 Wie zijn de spelers in dit spel?
2 Ingrediënten voor een goede verkoop
3 SalesArt: spreek allemaal dezelfde taal
4 De informatie die nodig is om te sturen
5 Uitdagend managen: wat is het en wat heb je nodig?
6 De relatie met andere afdelingen binnen het bedrijf
7 Epiloog: Ondersteuning bij het verbeteren van de commerciële afdeling
Bijlagen
Checklist met bewustwordingsvragen
Pijnregistratieformulier
Over de geciteerde personen
Over de auteurs
Begrippenlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan