Alexander Loudon is een internationale strategieadviseur en werkt voor klanten in verschillende industrieën, waaronder Arla Foods, Korn Ferry, TotalEnergies en Vodafone. Hij is gespecialiseerd in strategie-executie en heeft twee managementboeken geschreven die in meerdere talen zijn gepubliceerd.
Meer over Alexander LoudonVerbeter je sales
In vier stappen naar effectiever salesmanagement
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789051798661Samenvatting
Sales is een kernactiviteit van elk bedrijf. Maar, in veel gevallen kunnen de resultaten van een salesafdeling nog met tientallen procenten worden verbeterd. Niet, zoals zo vaak wordt gedacht, door vaardigheidstrainingen van de individuele salesprofessionals, maar door het salesproces efficiënter in te richten. Dat betekent: meer sales, met dezelfde mensen!
Lees in dit boek hoe je in vier overzichtelijke stappen de effectiviteit van het salesproces vergroot. De tools in dit resultaatgerichte boek zijn direct in praktijk te brengen. De handige checklists, inzichtelijke cases en heldere stijl maken Verbeter je sales voor iedereen toegankelijk. Grote multinationals, zoals General Electrics, maar ook kleinere bedrijven hebben al baat gehad bij de succesvolle methode uit dit boek.
'Wil jij een best in class sales manager zijn? Zo ja, lees dit boek en leid je bedrijf naar het ultieme succes door meer te verkopen met dezelfde mensen.' - Gerard Pruijn, Sales Director Toshiba TEC Retail Information Systems
'Sales is een proces dat vaak over het hoofd wordt gezien. Loudon introduceert echter een analytische aanpak en procesdiscipline voor het salesproces die alle bedrijven zouden moeten gebruiken omdat sales het meest belangrijke proces in ieder bedrijf is. Verplichte kost voor iedere CEO of salesleider.' - Dr. Steve Garnett, Chairman EMEA Salesforce.com
'Eindelijk een no-nonsense, praktische gids om de effectiviteit van je salesproces te verhogen. Gebaseerd op robuuste data biedt Loudon tools die de implementatie eenvoudiger maken. Iedereen die carrière wil maken in salesmanagement zou dit boek moeten lezen.' - Dr. Kaj Storbacka, Professor, Sales en Account Management, Nyenrode Business Universiteit
'Verbeter je sales biedt een geavanceerde, systematische en leesbare gids voor het salesproces die bruikbaar is voor alle salesprofessionals.' - Professor George Yip, Dean, Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit, en auteur van ‘Managing Global Customers’
'Hoe haal je het beste uit je salesorganisatie? Verbeter je sales voorziet je van vele inzichten en handige tools om dit te bereiken. Lees dit boek!' - Professor Mario van Vliet, General Manager Capgemini Consulting
'Eindelijk aandacht voor deze onderbelichte kant van sales. Alle structuur en informatie die je nodig hebt om je salesproces te verbeteren.' - Roy Lamain, Sales Manager bij Dell
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Introductie
2. Breng het salesproces in kaart
3. Analyseer het salesproces
4. Herontwerp het salesproces
5. Implementeer salesprocesverbeteringen
6. De heilige graal van operational excellence
Bronnen
Dankwoord
Toolsoverzicht
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan