Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Verandermanagement De kunst van overtuigen
De kunst van overtuigen
John Kotter

hoogleraar Leiderschap, Harvard Business School. Bekend van o.a. ‘Onze ijsberg smelt’.

Meer over John Kotter
John Kotter: ‘Gebrek aan overtuigingskracht kost het bedrijfsleven miljarden’ Jeroen Ansink 28 januari 2011 Volgens Harvard-hoogleraar John Kotter gaan elk jaar miljoenen goede ideeën nodeloos verloren. In De kunst van het overtuigen geeft hij strategieën hoe een goed plan de nodige steun kan verwerven. ‘Als niemand je idee probeert onderuit te halen, dan moet je dat zelf doen.’ Lees het volledige artikel
John Kotter

De kunst van overtuigen

Draagvlak en betrokkenheid creeren

Paperback Nederlands 2015 3e druk 9789047008712
5 stemmen
Voormalig top 100Totaal 105 dagen
Verkooppositie 3699Hoogste positie: 12
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
23,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Nieuwe ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. Waarom? Het idee is eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld of tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis…

John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel hoe John een groep medewerkers moet overtuigen om nieuwe computers aan te schaffen. Alle argumenten waarmee je een nieuw idee kunt torpederen worden in de strijd geworpen. Kotter laat vervolgens zien hoe je deze tegenwerpingen – het zijn er maar liefst 24 – kunt neutraliseren: door niet-relevante opmerkingen te negeren, bezwaren om te buigen in positieve garanties, maar ook door te luisteren en erop in te gaan. Hij maakt de weerstand begrijpelijk en reikt strategieën aan om mensen te betrekken bij de invoering van je ideeën.

Dit boek sluit aan op 'Onze ijsberg smelt!' en bouwt voort op Kotters veranderingsmodel.

Trefwoorden

overtuigen   draagvlak creëren   veranderen   verandermanagement   communicatie   weerstand overwinnen   implementatie   tegenwerpingen   organisatieverandering   strategieën   organisatie   presenteren   leiderschap   betrokkenheid   publiek spreken   bondige communicatie   aanvalsstrategieën   respect   invloed   vergaderingen   gezond verstand   spot   uitstel   besluitvorming   bangmakerij   verwarring   stakeholders   management   tegenargumenten  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789047008712
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:Business Contact
Druk:3
Verschijningsdatum:24-3-2015
Hoofdrubriek:Verandermanagement
Serie:Business Bibliotheek

Expertrecensies (4)

recensie
De kunst van overtuigen
Henny Portman | 18 mei 2017
John Kotter (bekend van o.a. Onze ijsberg smelt!) heeft samen met Lorne Whitehead het boek De kunst van overtuigen – Draagvlak en betrokkenheid creëren geschreven.
Lees verder
recensie
Weerbaarheid bij weerstand
Jeroen Ansink | 21 februari 2011
Het is ons waarschijnlijk allemaal wel eens overkomen: we hebben een idee waarvan we zeker weten dat collega’s er enthousiast over zullen zijn, maar dat desalniettemin zoveel weerstand oproept dat het uiteindelijk toch in de prullenbak verdwijnt.
Lees verder
recensie
De kunst van overtuigen
Marco van Marle | 25 januari 2011
Na het lezen van 'Leiderschap bij verandering' en 'Een gevoel van urgentie!' ben ik fan geworden van John Kotter. Met hooggespannen verwachtingen begon ik dan ook aan zijn nieuwste boek, 'De kunst van overtuigen'. Het boek is geschreven in de stijl van 'Een gevoel van urgentie!' het leest makkelijk weg, is praktisch toepasbaar, een tikkeltje 'Amerikaans en gladjes' maar zoals je van iemand als Kotter mag verwachten ook goed doordacht.
Lees verder
recensie
De kunst van overtuigen
Joris Arts | 30 december 2010
In 'De kunst van overtuigen' stellen John Kotter en Lorne Whitehead dat er veel meer tijd gestoken wordt in het ontwikkelen van goede ideeën, dan in het doorvoeren ervan. Zo kan het dat sommige zinvolle ideeën hoe dan ook verworpen worden. In het boek wordt echter duidelijk dat het ook anders kan. Ingeleid door een parabel, vervolgt dit prettig geschreven boek met een uitwerking van de gebeurtenissen in de parabel. Er worden 24 soorten aanvallen op nieuwe ideeën besproken. Per aanval wordt bondig uitgelegd hoe je er het beste op kunt reageren. Indrukwekkend praktisch!
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
5 stemmen
2
2
0
1
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
John Kotter: ‘Gebrek aan overtuigingskracht kost het bedrijfsleven miljarden’
Jeroen Ansink 28 januari 2011 Volgens Harvard-hoogleraar John Kotter gaan elk jaar miljoenen goede ideeën nodeloos verloren. In De kunst van het overtuigen geeft hij strategieën hoe een goed plan de nodige steun kan verwerven. ‘Als niemand je idee probeert onderuit te halen, dan moet je dat zelf doen.’
Artikel lezen

Over John Kotter

John P. Kotter is de Konosuke Matsushita Professor in Leiderschap aan de Harvard Business School en oprichter en mededirecteur van Kotter Associates in Cambridge, Massachusetts. Hij is afgestudeerd aan MIT en Harvard en is sinds 1972 verbonden aan de Harvard Business School. In 1980, hij was toen drieëndertig jaar oud, kreeg hij een vaste aanstelling en een volledig professoraat aan het opleidingsinstituut, waarmee hij een van de jongste mensen in de geschiedenis van Harvard werd die een dergelijke eer te beurt viel.

Andere boeken door John Kotter

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 7

Deel 1 Het Middenstad-verhaal 12
1 De dood van een goed plan 13
2 Triomf in Middenstad, deel 1 19
3 Triomf in Middenstad, deel 2 43
4 Triomf in Middenstad, deel 3 58

Deel 2 De methode 71
5 Vier manieren om een goed idee te torpederen 72
Bangmakerij 73
Uitstel 76
Verwarring 78
Spot (of karaktermoord) 79
Vierentwintig aanvallen 82
6 Een tegenintuïtieve strategie om een goed idee te redden 84
7 Vierentwintig aanvallen en vierentwintig antwoorden 99
8 Korte handleiding voor het creëren van draagvlak en betrokkenheid 154
Stap 1: Inventariseer 154
Stap 2: Fris je kennis op 156
Stap 3: Brainstorm over mogelijke aanvallen 157
Stap 4: Aan de slag! 158

Bijlage: De methode toepassen bij grootschalige verandering 160

Acht stappen voor een succesvolle, grootschalige verandering 161
Uitdagingen bij het creëren van draagvlak en betrokkenheid 164
Over de auteurs 170

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Versnellen!
    John Kotter
    Versnellen!
    € 20,00
  • Change
    John Kotter
    Change
    € 33,74
  • HBR's 10 Must Reads On Change
    John Kotter
    HBR's 10 Must Reads On Change
    € 25,60
  • A Sense of Urgency
    John Kotter
    A Sense of Urgency
    € 32,85
  • Leading Change
    John Kotter
    Leading Change
    € 34,30
  • Accelerate (XLR8)
    John Kotter
    Accelerate (XLR8)
    € 27,05

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kunst van overtuigen

        De kunst van overtuigen
        John Kotter
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De kunst van overtuigen

        Verwijder uw beoordeling