Lees verder
hoogleraar Leiderschap, Harvard Business School. Bekend van o.a. ‘Onze ijsberg smelt’.
Meer over John KotterA Sense of Urgency
Gebonden Engels 2008 1e druk 9781422179710Samenvatting
Veranderen is het moeilijkste wat er is. Voor bedrijven, voor organisaties en voor ieder van ons. Zelfgenoegzaamheid, zekerheid, angst en bezorgdheid zijn de natuurlijke vijanden van verandering. Organisaties hebben lang kunnen overleven zonder in beweging te komen, maar die tijd is voorbij.
De snelheid van de veranderingen in de wereld en de toenemende concurrentie maken veranderingen steeds urgenter.
In dit boek bouwt John Kotter, expert op het gebied van veranderingsmanagement, voort op zijn 8 stappenplan voor organisatieverandering, waarbij hij de nadruk legt op het creëren van een gevoel van urgentie bij managers en medewerkers. Hij geeft daarbij een viertal tactieken aan waarmee gewerkt kan worden:
1. breng de buitenwereld naar binnen
2. gebruik een crisis
3. handel elke dag vanuit urgentie
4. communiceer met mensen die veranderingen actief tegenhouden
Kotter benadrukt dat zowel hoofd als hart betrokken moet worden om mensen aan te zetten tot verandering. In dit boek worden duidelijke handvatten gegeven hoe managers dit kunnen bereiken. Een praktische gids, toegankelijk geschreven, vol anekdotes en cases.
Dit boek is in het Nederlands verschenen als 'Een gevoel van urgentie'.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over John Kotter
Inhoudsopgave
2. Complacency and False Urgency
3. Increasing True Urgency
4. Tactic One: Bring the Outside In
5. Tactic Two: Behave with Urgency Every Day
6. Tactic Three: Find Opportunities in Crises
7. Tactic Four: Deal with NoNos
8. Keep Urgency Up
9. The Future: Start Today
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan