Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

A Sense of Urgency

Gebonden Engels 2008 1e druk 9781422179710
Voormalig top 100Totaal 8 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen

Samenvatting

Veranderen is het moeilijkste wat er is. Voor bedrijven, voor organisaties en voor ieder van ons. Zelfgenoegzaamheid, zekerheid, angst en bezorgdheid zijn de natuurlijke vijanden van verandering. Organisaties hebben lang kunnen overleven zonder in beweging te komen, maar die tijd is voorbij.
De snelheid van de veranderingen in de wereld en de toenemende concurrentie maken veranderingen steeds urgenter.

In dit boek bouwt John Kotter, expert op het gebied van veranderingsmanagement, voort op zijn 8 stappenplan voor organisatieverandering, waarbij hij de nadruk legt op het creëren van een gevoel van urgentie bij managers en medewerkers. Hij geeft daarbij een viertal tactieken aan waarmee gewerkt kan worden:
1. breng de buitenwereld naar binnen
2. gebruik een crisis
3. handel elke dag vanuit urgentie
4. communiceer met mensen die veranderingen actief tegenhouden

Kotter benadrukt dat zowel hoofd als hart betrokken moet worden om mensen aan te zetten tot verandering. In dit boek worden duidelijke handvatten gegeven hoe managers dit kunnen bereiken. Een praktische gids, toegankelijk geschreven, vol anekdotes en cases.

Dit boek is in het Nederlands verschenen als 'Een gevoel van urgentie'.

Specificaties

ISBN13:9781422179710
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:218
Druk:1
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

recensie
A Sense of Urgency
Peter de Roode | 24 april 2009
Zoals John Kotter al in zijn boek 'Leiderschap bij verandering' aangaf, start een geslaagde verandering met een gevoel van urgentie. We zijn volgens Kotter veel te zelfgenoegzaam, maar hebben we zelf niet in de gaten. Dus als we als een kip zonder kop druk gedrag vertonen, lijden we aan 'valse urgentie'. In 'A Sense of Urgency' roept Kotter organisaties op om échte urgentie na te streven. Een praktisch boek met veel nuttige tips rond een glashelder thema.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
0
2
0
0
0

Over John Kotter

John P. Kotter is de Konosuke Matsushita Professor in Leiderschap aan de Harvard Business School en oprichter en mededirecteur van Kotter Associates in Cambridge, Massachusetts. Hij is afgestudeerd aan MIT en Harvard en is sinds 1972 verbonden aan de Harvard Business School. In 1980, hij was toen drieëndertig jaar oud, kreeg hij een vaste aanstelling en een volledig professoraat aan het opleidingsinstituut, waarmee hij een van de jongste mensen in de geschiedenis van Harvard werd die een dergelijke eer te beurt viel.

Andere boeken door John Kotter

Inhoudsopgave

1. It All Starts With a Sense of Urgency
2. Complacency and False Urgency
3. Increasing True Urgency
4. Tactic One: Bring the Outside In
5. Tactic Two: Behave with Urgency Every Day
6. Tactic Three: Find Opportunities in Crises
7. Tactic Four: Deal with NoNos
8. Keep Urgency Up
9. The Future: Start Today

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        A Sense of Urgency